kolven en rekenen

Pffff, ik zit mezelf weer gek te maken. :x Ik ga morgen aan mijn derde werkweek beginnen sinds mijn verlof en we weten nog steeds niet wat Leonie precies drinkt per voeding (fles dus). Wat we wel weten is dat haar ritme ongeveer gelijk blijft, wat inhoudt dat ze ongeveer om de 2 Ã 3 uur drinkt.

Op een werkdag kolf ik om:

07.00 uur (we hebben ontdekt dat we Leonie beter kunnen laten slapen)

09.30 uur

12.30 uur

14.30 uur

16.30 uur (alleen als ik vergadering heb)

Het probleem: met deze kolfbeurten haal ik blijkbaar niet binnen wat Leonie nodig heeft! De la van de vriezer is al weer half leeg, en de gastouder gaf al aan dat ze liever wat meer melk mee had.



De eerste kolfbeurt levert meestal het meeste op; deze fles verdeel ik in tweeën, de ene gaat naast Johans bed, zodat hij die kan geven als ze wakker wordt, de tweede gaat in de koelkast. Daar staat nu ook de opbrengst van vrijdag, de laatste werkdag. Dat wat ik op het werk kolf is dus voor morgen.



Ik weet eigenlijk niet zo goed wat mijn vraag is :shifty: , maar ik maak mezelf dus helemaal gek met cc’tjes en nadenken over dat stomme kolven. Wie wil haar licht er eens over laten schijnen? :?

Biebels heel herkenbaar ik maak me ook daar zorgen over.

Ik kolf na mijn iedee niet wat mijn ventje nodig heeft, en pleunder ook me vriezer.



Ik hou tot nu toe dit schema aan:



Gewicht keer 150 en dat delen door het aantal voedings momenten.

Volgens mijn zit er wel een max aan wat ze drinken, op het cb vandaag zeiden ze een max van 900-1000cc.



Voorbeeld.

Gewicht 6 kg keer 150 is 900cc per dag

900cc delen door 5 voeding momenten is 180cc per fles.



Maurice zou dus flessen van 180cc moeten kunnen krijgen maar ik kolf nu maar tussen de 130-160cc per keer.



Ik hoop dat er meer reacties komen ik lees mee!



Succes Natascha



Piekeren is het laatste wat we nodig hebben :-*

Lastig hè? :thumbdown: Ik kolf ook nog eens héél verschillend, daar kan ik ook al niets uit opmaken. :?

Ja, leuk, een fles van 200 cc, maar wat als je maar 100 cc kolft? :wink: :stuck_out_tongue: Mijn kolfopbrengst wisselt heel erg. Laatst had ik een super-record: 330 cc in de ochtend. Maar meestal is het 160 cc. Dat is ook ongeveer wat we haar in een fles aanbieden. Maaarrrrr… het grote probleem: ik kolf 3 keer en Leonie drinkt 4 keer als ik een hele dag weg ben. Dan loop ik dus al een voeding achter! :shock: :doh:

Dat rekenregeltje lijkt me heel prima… Als ze vaker drinken zullen ze ook minder drinken lijkt me. Ik denk dat het normaal is dat je minder kolft dan dat Leonie drinkt, zij haalt er altijd meer uit.

Maar als je om de twee uur kloft lijkt het me ook logisch dat het steeds minder is.



Heb je al eens geprobeerd hoe lang ze het uithoudt op een fles van 200 cc ? Jarno was nl vandaag nog niet eens aan het mopperen om 12 uur, terwijl hij om 7 uur bij mij had gedronken (wel hele volle ochtend (.)(.) :wink: )

Misschien drinkt ze als jij thuis bent wat vaker om lekker bij jou te zijn … doet Jarno ook :inlove:



En voelen jullie tijdens het kolven de TSR ? Ik had dat voorheen bij Rowan niet en toen kolfde ik ook veel minder dan nu, en nu voel ik het wel … kun je trouwens eventueel een neusspray voor krijgen, misschien dat je dan ook wat meer opbrengst hebt ???



Ben benieuwd of jullie hier iets aan hebben, suc6 iig!!!



D.

Lukt het je misschien de dagen dat je thuis bent er nog een voeding extra bij te smokkelen ??



Dit is wel balen zeg … wil je BV blijven geven, krijg je niet genoeg bij elkaar :think:

huh? :eh: :think: Ik reageerde op een berichtje en dat is nu verdwenen… :shock:



Dit gebeurt me niet nog eens :mrgreen: , even quoten:



@deetje wrote:

Dat rekenregeltje lijkt me heel prima… Als ze vaker drinken zullen ze ook minder drinken lijkt me. Ik denk dat het normaal is dat je minder kolft dan dat Leonie drinkt, zij haalt er altijd meer uit.

Maar als je om de twee uur kloft lijkt het me ook logisch dat het steeds minder is.



Heb je al eens geprobeerd hoe lang ze het uithoudt op een fles van 200 cc ? Jarno was nl vandaag nog niet eens aan het mopperen om 12 uur, terwijl hij om 7 uur bij mij had gedronken (wel hele volle ochtend (.)(.) )

Misschien drinkt ze als jij thuis bent wat vaker om lekker bij jou te zijn … doet Jarno ook
Hier reageerde ik dus op, staat hierboven. :lol:


En voelen jullie tijdens het kolven de TSR ? Ik had dat voorheen bij Rowan niet en toen kolfde ik ook veel minder dan nu, en nu voel ik het wel ... kun je trouwens eventueel een neusspray voor krijgen, misschien dat je dan ook wat meer opbrengst hebt ???
Ja, voel redelijk snel een tsr, en heb ook het idee dat het kolven op zich prima gaat. Maar Leonie drinkt sneller en zal er inderdaad meer uit krijgen.

Sorry … mijn schuld :oops:

Biebels volgens mijn reken je nu alleen de voedingen die je geeft al je er niet bent.

Maar je moet het wel delen door het totaal aantal voedingen op een dag.

Zag dat je al 5 voedingen geeft tot 16.30.



Maar wat een top record zeg 330 :shock:

Ik heb zelf rond toen Sara zo oud was als Leonie hetzelfde meegemaakt. Echt met hangen en wurgen net genoeg gekolfd. Ik kolfde altijd heel fanatiek in het weekend tussen de voedingen door om mijn voorraadje weer wat aan te vullen. Ik ben er zelfs wel eens voor opgestaan midden in de nacht :oops:



Mijn tips: blijven kolven op de tijden dat je haar normaliter voedt

Extra kolven in de ochtend (doe je al)

Extra ochtend kolven in het weekend

Voor je gaat slapen (ik deed dit altijd rond 00.30 u) kolven



Op deze manier kreeg ik het net bij elkaar. Succes meid! :-*

@Yona wrote:

Biebels volgens mijn reken je nu alleen de voedingen die je geeft al je er niet bent.

Maar je moet het wel delen door het totaal aantal voedingen op een dag.

Zag dat je al 5 voedingen geeft tot 16.30.



Maar wat een top record zeg 330 :shock:




150x7,6= 1140 cc per dag

1140:6= 190 cc per fles (1140:7= 160)



Als ik dus uit ga van 160 per fles, dan zou ik 4 keer 160 bij elkaar moeten kolven.



Elke keer als ik denk: vanavond ga ik extra kolven, besluit mevrouw te komen voor een nachtvoeding (vannacht 2 keer :shock: )… Maar ik doe m’n best!

Ik herken het probleem wel enigszins, alleen hoef ik maar 1 dag per week te werken. 8)



Ik kolf al vanaf de geboorte van Dionne. En Dionne heeft in het begin alleen maar flesjes gekregen, dus ik ken het gereken.

Hoe vaak ik niet heb gehuild, omdat ik dacht dat ik niet meer genoeg melk in de Koelkast zou hebben staan…

Ik heb nu de beslissing genomen dat ik er vanaf nu niet meer uitga 's nachts om te kolven. Dionne is 5,5 maand. Ze heeft alleen maar BV gehad en ik kolf me te pletter. Mijn man vond het (voor het eerst) onzin als ik er nu nog 's nachts uit zou gaan. Voor die 2 weken is het jammer. Dan maar eens een keer KV. Ze moet dat toch leren drinken.

Maar het wordt nog steeds een dag uitgesteld die KV, omdat ik nog net iedere keer genoeg kolf.



Nou… een heel verhaal en nog geen oplossing voor jou… :oops:



Toch af en toe ;s nachts opstaan om te kolven :? , ik stond meestal rond een uur of 2.30 op. de eerste nacht was het meestal niet veel soeps wat ik kolfde, of 's nachts wel, maar dan de ochtend niet. Vanaf de 2e nacht ging het beter. Meestal deed ik dit 3 nachten achter elkaar. daarna weer eentijdje niet, omdatik door deze maatregel daarna 's ochtends gewoon meer kolfde.



Wat ik hier iedere dag doe, is 's ochtends kolven. Niet meteen nadat ik haar gevoed heb, maar een half uur na het einde van de voeding. Dan is er net alweer wat nieuwe melk aangemaakt en kolf ik dus meer, terwijl Dionne er geen last van heeft bij de volgende voeding.



Ik kolf dus iedere ochtend (en avond, omdat Dionne dan de fles krijgt.), ongeacht of ik moet werken.

Ik heb wel eens een tijdje in de weekenden niet gekolfd 's ochtends, maar dan zakte mijn productie echt meteeen terug, wat weer nachtkolven tot gevolg had.



Misschien op de dagen dat je niet werkt na elke voeding (een half uur later) even afkolven, tot je koelkast weer een beetje vol is.



Tja… het komt er eigenlijk op neer dat ik het ook niet weet… :oops: Maar in ieder geval veel succes.

:-*

@Yona wrote:

Volgens mijn zit er wel een max aan wat ze drinken, op het cb vandaag zeiden ze een max van 900-1000cc.




Dat klopt niet, dat is een regel voor kv. BV mag zoveel ze willen, op je borst zit ook geen tellertje zodat je weet dat je op 1000 cc zit. Dat is pest met cijfers he… als je het in een flesje geeft krijgt het opeens zoveel nadruk op de cc’s… ik herken het wel. Yvan dronk en drinkt nog altijd veel. Eerst tankte hij binnen 10 minuten 250 cc naar binnen. Dat kolfde ik natuurlijk nooit bijelkaar! Ik was blij als ik 200cc kon kolven (2 borsten) maar 's middags haalde ik net 120 cc. Ik moest dus ook echt vriezervoorraad aanspreken en opbouwen!



Ik kolfde op de dagen dat ik niet werkte (= 2 dagen/wk) 1 ochtenborst voor de vriezer en elke avond extra 2 borsten. In de kerstvakantie heb ik een grote inhaalslag kunnen maken, toen heb ik Yvan continu zelf gevoed en vriezer ligt weer vol.



Nu drinkt Yvan 3 flessen van 200 cc als ik er niet ben en ik kolf op mijn werk 3 keer: om 9.30 uur kolf ik totaal 220 cc, om 13.00 uur 180 cc en om 16.30 120 cc. In totaal dus 520 cc en kom ik ‘maar’ 80cc tekort. Dat kolfde ik er dan 's avonds wel weer bij.



Nu ben ik gestopt met extra kolven in de ochtend en 's avonds. Wil even aankijken hoe dat gaat (vanochtend wel erg volle :shock: (.)(.) !) De vriezer ligt nu wel vol genoeg… :mrgreen:



Meid, laat je niet teveel leiden door de wet van de grote getallen, probeer je goed te ontspannen en ik hoop dat je opbrengst dan wat hoger zal worden. :hug: voor jou!



Groetjes,

hazze