Kolven doet zeer

Over een paar weken ga ik weer aan het werk en ik wilde toch graag eens oefenen met kolven en flesjes drinken.

Dus vanavond maar eens gekolfd, of althans, geprobeerd te kolven. M heeft één kant gedronken voor ik ging kolven. Het kolven doet me pijn, de tepel zit ook niet mooi in het midden, terwijl dat aan het begin wel zo is.

Heel even komen er een paar straaltjes en dan is het over, resultaat misschien 3 cc :roll: .



Is het normaal dat kolven zeer doet? Is dat ook een stukje oefening baart kunst of doe ik iets verkeerd.



Ik heb overigens een enkele elektrische kolf.

Is je tepel soms te breed voor het buisje aan de schelp? Dan kun je een borstschelp kopen met een breder buisje. Voor de Medela kan dat, dus zal voor andere merken vast ook wel bestaan.

niet gelijk op hardste stand beginnen.



en wat Dorus zegt een andere schelp aanschaffen die breder is

Een andere schelp, dat kan ik proberen. Ik heb een medela, dus dat zal geen probleem zijn.



En de hardste stand, ehh er zit wel een wieltje waarmee ik de stand kan aanpassen, maar ik heb nog nooit gezien wat dan het hardst en het zachtst is, suf he…

Nou, ik heb een andere schelp gekocht (kleinere trouwens, na het lezen van de - heel beperkte - info over de maten leek me dat de beste keus), het kolven doet nu geen pijn meer. Die hebben we dus alvast binnen.

Alleen is de opbrengst nog niet verbeterd. Is dat een stukje oefening baart kunst? Kan het schelen een ander tijdstip te proberen (ze heeft wel een soort van vast ritme, met een nachtvoeding om 4 uur, dan overdag elke 3-4 uur met een laatste voeding meestal tussen 8 en 9, vandaar dat ik heb bedacht om s avonds voor ik zelf naar bed ga te kolven)?

kolven is iets wat je moet leren. en baby krijgt veel beter de borst leeg, dan een kolf. Het is ook niet zo dat wat je kolft ook echt is wat je kindje drinkt!

Ik heb toen ik een voorraadje ging maken omdat ik weer ging werken en ook wel is weg wou, steeds na de ochtend voeding gekolfd dan zaten mn borsten het volst nog en omdat ze dan vaak nog op knappen stonden hoefde ik maar 10 min per kant om een goed flesje te krijgen :wink: maar je moet doen wanneer jou het beste uit komt!

Dus savonds voor het slapen gaan kan goed hoor. Of anderhalf uur na de voeding, dan zijn je borsten weer gevuld, en kunnen ze er na weer melk aan maken.

Ik kolf 's morgens het meest. Mn dochter drinkt 1 borst leeg en dan kolf ik de andere kan leeg. Er is dan weer genoeg voor de volgende ronde.

Soms doet het kolven bij mij ook pijn, maar dat is meer als ik al een poosje bezig ben…

Zowel bij Lars als bij Elin ging het kolven hier niet echt super.



Het ging beter toen ik ging kolven terwijl Elin aan de borst lag te drinken. Zo maak je al gebruik van het toeschietreflex die de kleine opwekt. Misschien werkt dat iets beter.