Kolven doet zeer

Als ik mijn rechterborst kolf dan doet het verschrikkelijk zeer. Ik heb een medela pump in style als ik hem wat zachter zet maakt geen verschil.

Bij het live voeden doet het geen pijn

Iemand tips?

Ik wil een kolf voorraadje maken maar ze Lynn komt om de 2 /3 uur waneer kan ik het beste kolven. 's avonds clustert ze heel erg dus dat is ook geen optie

Heb dezelfde kolfapparaat, maar van die zachte beschermers erop. Ik kan ze alleen niet p het internet vinden. Zit er geen borstontsteking of tepelkloof aan te komen? Bepanthen op je tepel smeren helpt helend.

Met het voorraadje maken zou ik ff wachten tot je kleine niet zo vaak meer wil. Anders lijkt me het 'snachts het handigst om af te kolven, dan heb je 'sochtends wel weer voldoende. Maar of dat nou goed is voor jezelf…?

succes!

Nee geen tepelkloof of borstonsteking. Ik heb inderdaad van die harde schelpen :think: Dan wacht ik nog even met kolven

Karin, ik had dat bij Sanne in het begin ook. Bij mij lag het eraan dat ik te snel te hoge stand aannam en niet geleidelijk opbouwde als ik aan het kolven was. Na een poos kun je gewoon meteen beginnen in de hoogste stand.

Dankje

ik ga nu maar wat rustiger beginnen heb inderdaad gelijk de hoogste stand :oops:

@Karin1981 wrote:

Dankje

ik ga nu maar wat rustiger beginnen heb inderdaad gelijk de hoogste stand :oops:

Het is een misverstand dat je meer / sneller kolft in de hoogste stand. Als de zuigkracht te hoog is, kunnen de melkkanaaltjes juist ‘dichtgezogen’ worden. Je kunt het beste rustig beginnen en alleen kolven op een stand die comfortabel voelt. (die vind je het makkelijkst door 'm net iets zachter te zetten dan waar het een beetje oncomfortabel wordt).

Succes!