Kolven als je kolfrecht voorbij is

Wie van jullie is blijven kolven nadat het kolfrecht voorbij was? Hoe werd daar mee omgegaan?

Helaas heb ik nog maar een maand kolfrecht. Morgen heb ik een gesprek met mijn leidinggevende, ik wil eigenlijk blijven doorkolven in mijn pauzes. Het liefst in de ochtendpauze en de namiddagpauze ( ik kan het in een kwartiertje :lol: ). Ik hoop dat ze het geen bewaar vindt :pray: :pray: . Als het niet gaat lukken dan ga ik 1 keer kolven in de middagpauze, het lijkt me dat ik dan toch wel mag weten wat ik met mijn tijd doe? Is toch immers tijd die je niet betaald krijgt.

Oh ja de reden waarom ik wil blijven doorkolven: ik denk dat als ik niet kolf dat ik mijn productie om zeep help, omdat ik in oktober gestart ben met relacteren. Ik gok dat ik nu zo’n 600 cc per dag aan melk heb en dat wil ik graag zo houden!

Allereerst super dat het zo goed gaat na het relacteren :clap: !

Ik heb toen mijn kolfrecht afliep nog een half jaar tussen de middag in m’n pauze gekolfd. Dat was één keer minder kolven dan Sophie aan voedingen had, maar op m’n vrije dagen haalden we dat gewoon weer in. Ik werk de ene week 3 en de andere week 4 dagen.

Toen mijn kolfrecht afliep heb ik nog zo’n 2 maanden gekolfd. Ik heb dit vantevoren netjes overlegd met mijn baas.

Hij zei dat hij meer tijd kwijt was aan de rokers die om het uur 5 minuten buiten stonden te paffen. En dat ik vooral zoveel moest kolven als ik wilde.

Scheelt wel wrs. dat hij wel wist dat ik kolfde, maar dat de projectleiders waarvoor ik werkte dit nooit geweten of gemerkt hebben.

In je eigen pauze mag je overigens sowieso kolven.

Ik zou het inderdaad bespreken, misschien kom je er zonder enige discussie uit. Ik ben zelf ook doorgegaan na mijn kolfrecht, maar zonder gevolgen voor mijn werk, ik deelde mijn werkdag er op in, en zorgde dat ik mijn werkzaamheden gewoon af had na mijn dienst. Ging prima, niemand die er over geklaagd heeft.

Jippie, ik kan blijven kolven in mijn pauzes :dance: Vond ze geen probleem.

Ze keek me trouwens heel verbaasd aan toen ik het had over het einde van mijn kolfrecht, ze had er nog nooit van gehoord :lol: ( werk daar sinds januari ) en was helemaal verbaasd toen ik zei dat je wettelijk gezien een kwart van je werktijd er aan mag besteden.

Ik heb ook doorgekolfd, in wat tussenuren en in pauzes, en niemand deed er moeilijk over.

Collega’s reageerden juist heel leuk :thumbup:

Succes met verder kolven :dance:

lekker vlinder dat het kan, maar ik zou ook geen enkele reden kunnen bedenken waarom een leidinggevende jou kan verbieden in je pauze te kolven, das je eigen tijd waarmee je kan doen wat je wil. :-*