Helaas is mijn kolfrecht bijna ten einde. Hierdoor ben ik genoodzaakt Sean op de kdv kv te laten geven. Ik wil alleen nog wel graag de ochtend en de avondvoeding blijven geven. Weet iemand tot hoe lang ik dat dan kan doen? Sowieso is mijn productie nu al behoorlijk teruggelopen. Ik moet 3x kolven en dan heb ik 1,5 flesje gevuld :? . Hierdoor ben ik ook wat onzeker of Sean wel voldoende binnenkrijgt als ik bv geef. Op zich krijgt Sean natuurlijk wel er meer uit dan wanneer ik kolf.
Wat jammer dat het kolven zo moeilijk gaat. Is dat altijd zo geweest? Duurt het lang voor je een TSR krijgt, of is dat het niet?
Heb je al met je werkgever overlegt? Die van mij vond het prima als ik door ging met kolven. :thumbup: Je zou ook in je pauze kunnen blijven kolven. Dat doe ik ook vaak, met een boterhammetje er bij. En/of iets lander werken om de kolftijd te compenseren.
Mocht je toch besluiten om te stoppen met kolven: veel moeders kunnen rond deze tijd prima alleen de ochtend- en de avondvoeding geven (zolang je maar wil). Als je productie echt al flink aan het teruglopen is, is dat misschien wel moeilijker. Maar het kan ook goed zijn dat je gewoon moeilijker kolft. Stress?
O, op de dagen dat je niet werkt kun je ook gewoon vaker voeden.
Succes!
Nou, mijn werkgever doet nu al moeilijk als ik ga kolven, terwijl ik nog kolfrecht heb. Dus ik denk niet dat als mijn kolfrecht is afgelopen ik nog mag kolven.
Ik heb wel een TSR, maar er komt gewoon weinig uit! Ik denk dat ik er gewoon weinig uit krijg als ik kolf, want als Sean drinkt, dan hoor je hem echt slikken en hij verslikt zich soms ook. Hij drinkt ook wel lang, dus er zal wel genoeg melk in zitten.
Iig fijn om te weten dat ik gewoon door kan gaan met bv (zolang ik nog voldoende melk heb), ondanks dat ik straks niet meer mag kolven
Bij ging de bv altijd erg omhaag als ik 's nachts kolfde…
Niet echt mijn hobby of leuk maar het werkte wel. Misschien als je dit een paar keer doet er meer melk op gang komt?
succes in ieder geval
Je hebt er al ruim 8 maanden op zitten :thumbup:, je hebt je kindje een goede basis meegegeven. Ik heb zelf 9 maanden live gevoed op het kdv daarna gekolfd zolang het nog ging en de ochtend en avondvoeding gegeven tot 13 maanden.
Volgens mij hoef je je geen zorgen te maken of je nog wel genoeg voeding hebt. Ze gaan op die leeftijd genoeg andere dingen eten en drinken en dan worden de ochtend en avondvoeding een extraatje.
Gewoon uitproberen, je doet het hartstikke goed.
Ik heb nooit pijn , echt pijn gehad enkel als ze een keer niet goed hapte maar echt pijn nee dat niet :think:
t, lijkt me ook niet dat het pijn hoort te doen…
misschien een deskudige raadplegen, die je erbij kan helpen :thumbup:
Huh? Wie heeft het hier over pijn? Ik heb het alleen over een verminderde productie!
@RainbowR1 wrote:
Huh? Wie heeft het hier over pijn? Ik heb het alleen over een verminderde productie!
Wacht maar… :lol:
Ik kon bij Sanne ook maar tot de 9 maanden op mijn werk kolven en toen moest ik ook over op 2 x. Ik had in het begin ook het idee dat de productie iets achteruit ging, maar doordat ze ook meer vaste voeding ging krijgen, had ze gewoon minder nodig en schijnbaar paste mijn bv zich daarop aan. Ik heb nog enkele maanden 2 x daags bv kunnen blijven geven en moest toen door omstandigheden stoppen.
@Hupsakee wrote:
@RainbowR1 wrote:Huh? Wie heeft het hier over pijn? Ik heb het alleen over een verminderde productie!
Ik snap het nog steeds niet hoor :?
@welkom: ik ben van plan om straks idd 2x (live) bv te geven en dan 1x kv te geven. Hopelijk lukt dat totdat hij 1 jaar is (vind ik wel een mooie leeftijd om te stoppen ).
@RainbowR1 wrote:
@Hupsakee wrote:@RainbowR1 wrote:Huh? Wie heeft het hier over pijn? Ik heb het alleen over een verminderde productie!
Ik snap het nog steeds niet hoor :?
Nee joh, ik ook niet. Waarschijnlijk een antwoord dat voor een ander topic bedoeld is.