Het is nog niet zo ver, maar ik vraag me af, als je kolfrecht erop zit, wat doe je dan?
Ik heb altijd gedacht, dan wordt de dagvoeding kv (waarbij ik nu dus mijn vriezer aan het volstouwen ben met voorraad bv om nog ff op te kunnen teren overdag ) en de ochtend en avond voedingen doe ik nog wel zelf.
Maar nu las ik laatst iemand die “nog eens moest bekijken hoe ze het dan ging doen” en toen dacht ik, ja je kan natuurlijk ook met je baas overleggen om het eigen tijd te maken.
Maar nu vraag ik me af of er nog andere varianten zijn? Kolven in de pauze kan natuurlijk, maar zijn er ook mensen die kolven direct na thuiskomst ofzo? Al lijkt me dan dat je geen melk genoeg hebt voor de voeding daarop? (hier vaak rond 19 uur), of op de vrije dagen extra kolven om voorraad op te bouwen ofzo?
Sean mag nu alleen nog maar 3 voedingen van het cb terwijl ik normaal altijd 4 geef. Ik denk dat met 9 maanden (als het kolfrecht verloopt), ik 1 keer in de pauze ga kolven en dan 's ochtends en 's avonds zijn voeding geef. Ik hoop dit vol te kunnen houden totdat hij 1 is (vind ik persoonlijk wel een mooie leeftijd om te stoppen met bv). Wanneer ik in de pauze te weinig kolf, dan kolf ik 's avonds nog wat bij/ vul het aan met mijn voorraadje bv in de vriezer en dat moet dan wel voldoende zijn denk ik.
smorgens nakolven of als je met 1 borst voed de andere afkolven…
Je kan dan bij 9 maanden smorgens een hele voeding erbij te kolven en die kan ze dan smiddags drinken uit een flesje en zo kan je dan zelf de ochtend en de avond geven… en smiddags dus geen bv live meer geven maar uit een flesje…
(nou ja zo zou het gaan bij vaste tijden, ik werk onregelmatig en zal dan toch onder werktijd moeten kolven als ik slaapdienst heb want dan moet ik werken van 15.30-13.00u en zal dan toch moeten kolven wil ik geen ontsteking krijgen… maar dan kan kolven op tijden als mijn collega’s naar huis zijn dus na 23u en voor 7u smorgens)…
grts patricia
Vriezer volstouwen, 's morgens een tijdje voor het voeden kolven (ging hier altijd makkelijk omdat mevrouw altijd uitslaapt :mrgreen: ) en kolven in de pauze daarmee heb ik het tot nu toe prima gered.
Ze is bijna 1, ik kolf nu sinds een week ofzo helemaal niet meer op het werk, alleen nog 's morgens ervoor als ik een vroege dienst heb en zij nog slaapt. We maken de vriezervoorraad op en inmiddels krijgt ze 's middags wat gewone melk en 's morgens en 's avonds bv, vindt ze prima. Over een week wordt ze 1 en heb ik 3 weken vrij, dan bouwen we het helemaal af, we zijn er allebei wel een beetje klaar mee merk ik dus we maken het jaar vol en dan is het is mooi geweest.
En nog als tip; na 10 a 11 maanden BV geven stabiliseert je productie; je borsten voelen minder strak als je een tijdje niet voedt, maar je hebt toch voldoende melk. Dus dan zijn die lange tijden makkelijker op te vangen.
Bovendien kun je dan 's ochtends en 's avonds nog goed voeden en dat maakt het gedoe met kolven en tijden etc ook makkelijker vond ik. En dat 's ochtends en 's avonds voeden doe ik nog steeds, erg gezellig! :thumbup: Echt een rustmomentje voor ons beiden.
en je bent weer zwanger! Wat leuk, proficiat!
Hier is het vlgs mij nu al gestabiliseerd, maar dat komt misschien omdat ik er “maar” 9 mnd tussenuit geweest ben tussen dana en elin.
Dat kolven voor de voeding, heeft ze dan nog wel genoeg in de ochtend voeding? Denk dat het hier geen optie gaat zijn, elin is vroeg wakker, al voor de wekker en anders is haar voeden het eerste wat ik doe.
Nakolven kan natuurlijk idd ook, dat heb ik ook gedaan een paar maanden geleden om een voorraadje op te bouwen, das een goed idee!
In de pauze kolven, zit ik nog in twijfel, want ik ben net met een nieuwe baan bezig en de pauze is dan toch ook wel een beetje socializing moment met de collegas natuurlijk.
Voel wel wat voor dat nakolven, ik ga dan in de avond doen, elin heeft nu nog om 23 uur voeding, die zal er toch wel eens ooit afgaan nog? dat ik dan voor het slapen ga kolven, scheelt me sochtends weer tijd
Hier was ik ook hard aan het denken over hoe het zou kunnen. Ik vroeg aan mijn leidinggevende of ze binnenkort even tijd had om te overleggen omdat mijn kolfrecht bijna was afgelopen. Ze reageerde: “Kolfrecht?! Kolf toch lekker zo lang je wilt!” En daarmee was de kous af. :lol:
O, over alternatieven:
Ik kan handsfree kolven en ik werk vaak gewoon terwijl ik kolf. Op het kolfkamertje staat geen PC, dus bepaalde dingen kan ik niet doen, maar genoeg andere dingen wel. Ik wilde dus voorstellen dat ik gewoon door zou gaan met kolven zoals ik dat nu ook doe.
Ik ga als het kolfrecht is afgelopen nog in mijn lunchpauze kolven, tot ze 1 jaar is. Wat ik kolf krijgt ze mee. Ook kolf ik op dagen dat ik niet hoef te werken vlak voor de ochtendvoeding even gauw (doe ik nu ook al). Ik kan niet veel kolven, dus ze zal dan niet tekort krijgen en anders kan ze de hele dag bijregelen en dan heb ik toch weer wat melk voor werkdagen.
Maar ze krijgt dan gewoon mee wat ik gekolfd heb en daar zal ze t wat melk betreft mee moeten doen.
Ik hoop maar dat ze gewoon de bijvoeding wat beter zal nemen tegen die tijd. We zullen zien (al komt het wel snel dichterbij nu, maar volgens mij kan dat zomaar van de 1 op de andere dag goed gaan). En op zich heeft ze natuurlijk steeds minder melk nodig (ongeveer 500 cc per dag rond de 9 maanden? Dat redt ze wel, zelfs als ze helemaal geen melk mee zou krijgen naar t kdv).
O ja, ik kolf trouwens ook gelijk bij thuiskomst, na werkdag, ze heeft dan nog geen honger, dus dat kan dan mooi. Niet veel hoor, ongeveer 50 cc ofzo. Is toch weer 50 cc.