Kolfrecht straks alweer voorbij

Als mijn dochter 9 maand is heb ik op het werk geen recht meer om te kolven wat ik erg jammer vind.

Ik wil proberen tot een jaar te blijven voeden.

Ik hebben keer per dag 45 min pauze op een vaste tijd. In die tijd wil ik dus blijven kolven. Ik werk drie dagen, maandag, dinsdag en donderdag.

Maar mijn dochter, nu 6,5 maand drinkt nu in de ochtend ook nog.

Meestal drinkt ze nu om:

6.00

10.00

13.30

17.30

22.00

Met warm weer drinkt ze veel vaker en korter.

We zijn net begonnen met bijvoeding maar puur om te proeven en ik niet wil dat me productie achteruit loopt. Ze krijgt op dit moment alleen groente.

Nu vraag ik me alleen af hoe hebben jullie dit gedaan? Wat was het schema van jullie kinderen ongeveer? Gaven jullie wel ander vocht bij?

Had je last van stuwing toen je in eens niet meer kon kolven?

Hoe kan ik dit straks het beste aanpakken?

Alle tips zijn welkom!

Mijn zoon is ruim 10 maanden en gaat nu eigenlijk pas naar 1 voeding overdag. (en ochtend en avondvoeding en eigenlijk ook altijd nacht)

Dus tot nu toe heb ik altijd 2x op een werkdag gekolfd. (met toestemming van de manager)



Hij begint ook nu pas echt wat water te drinken naast de bijvoeding en de BV.



Toen we met bijvoeding startten kreeg hij fruit of groente. Maar niet beide op een dag. Daar ben ik wat later mee begonnen. En rond 8 maanden kwam er een ontbijt bij in de vorm van lepelpap. En daarna wat blokjes brood bij de lunch. Maar de BV tijden bleven steeds rond 11.00 en 15.00u. Op een gegeven moment dronk hij de flessen niet altijd leeg. Maar later wel weer.



Stuwing heb ik niet echt last van gehad.

Volgens mij mag je wel blijven kolven maar dan is het in je eigen tijd en met toestemming van je baas. Vragen staat vrij toch? Ik hoop voor je dat het nog kan!

Ik weet dat ik in mijn eigen tijd kan kolven maar helaas kan ik me pauzes niet indelen, deze staan vast dus dat gaat niet lukken.

Nu word ik vervangen zodra ik moet kolven. Ga er niet vanuit dat dit straks ook nog mag

Mijn kolfrecht is ook bijna afgelopen en ik was ook nieuwsgierig naar hoe lang jullie kindjes s’ochtends nog een voeding nodig waren.

Heeft er niemand tips over hoe we het kunnen aan pakken?

He zag jullie schema eruit toen jullie kindje 8 a 9 maand was?

Mijn dochter van 9 mnd drinkt 4x per dag. Zo ziet een dag Kdv eruit bij Ailyn:

6.00 uur live voeding

9.30 uur fruithap

11.00 uur fles bv

12.00 uur 1 boterham

15.00 uur fles bv

16.00 uur soepstengel of cracotte of rijstwafel

18.30 uur warm eten

19.15 uur live bv



Op mijn werk kolf ik om 11 uur en om 3 uur

Bedankt voor je schema! Fijn om te lezen hoe anderen het doen!

Mijn probleem is dat ik per 3 okt niet meer kan kolven behalve in me pauze rond 13.00 of 14.00. Mooi dat jij nog wel kunt kolven!

Zijn er nog anderen die bv geven?