Kolf vraag! Medela of Ardo?

Ik wil een dubbelzijdige kolf gaan aanschaffen, heb info gevraagd bij de lactatiekundige.

Deze was erg te spreken over de Ardo Calypso. Dit is een kolf in een iets goedkopere klasse, maar volgens haar wel goed.

Zit nu te twijfelen tussen de ardo en de medela pump in style.

waarom wil je dat?

deze is toch goed??

Ik ben een hele moeilijke kolver, krijg weinig uit mijn borsten.

Had afgelopen weekend na 10 minuten een volle borst kolven, maar 35 cc :?

Geeft niets, had ik bij Amy ook, alleen kost het kolven op het werk dan wel heel erg veel tijd.

Ik kolf liever 3 keer 10 minuten bv, dan 2 keer 20 minuten.

Zo blijft mijn productie ook beter, wanneer ik weer ga werken.

Vandaar dus :wink:

Trouwens pas besloten nadat ik de kolf weer geprobeert heb zaterdag,

had ik het eerder geweten had je die van mij kunnen overnemen,

maar goed nu ben je voorzien toch??

niemand ervaringen met een van deze kolven??

Lijkt me stug :think:

Hoi,

De Ardo Calypso ken ik niet.

Bij mijn tweede had ik een Medala Swing. Deze functioneerde op zich prima.

Bij mijn derde wilde ik graag een dubbele kolf (met name om wat sneller klaar te zijn tijdens werktijd). Ik heb toen een Ameda Lactaline Personal aangeschaft (via internet bij Vosmedisch) en hier ben ik nog meer tevreden over dan over de Medela. Prima zuigkracht, stiller en ook een stukje goedkoper dan de Medela dubbele kolf.

Groet, Majel

Hoi Tammy. Je vraag is al van een tijd terug maar wie weet heb je nog iets aan mijn antwoord.

Ik heb een Medela pump in Style en die is echt :thumbup: :thumbup:

Ik heb ervaring met veel soorten kolven, de handkolf van Avent, de Mini Electric van Medela (niet te vergelijken met de Pump In Style!!) en de dubbelzijdige elektrische van Avent Isis. De Medela Pump in Style springt er voor mij echt uit. Toeschietreflex kwam bij mij in het begin moeizaam op gang, met de Pump In Style geen probleem…

Een flinke bedrag moet je er voor neertellen, maar voor mij is het dat meer dan waard.

Geen ervaring met Ardo… wel met de Medela PISA. De Medela is echt een super kolf en zou ik je zeker aanraden. :thumbup: Wel inderdaad een behoorlijk bedrag wat je in één keer neer moet leggen, maar zeker z’n geld waard. Bovendien, zijn er verzekeraars die een kolf (gedeeltelijk) vergoeden. :thumbup: