kolf resultaat weinig?

Ik heb zojuist mijn beide borsten afgekolfd en er kwam in 15 min 100 cc uit.



Is dat niet een beetje weinig?

Ik heb ook hele zachte borsten en heb ook niet echt last van op knappen staande borsten ofzo.



En nu ik erover nadenk ik ben een beetje te laat gaan kolven want als het goed is komt hij over een uur weer… Zou er dan nog wel melk in zitten als hij komt?

Volgens mij doet je lichaam er ongeveer anderhalf uur over om nieuwe melk aan te maken. Als je dan 2 borsten aanbied moet hij genoeg hebben denk ik (ik geef zelf altijd 1 borst per keer…).

Tja, ik vind 100 cc inderdaad niet veel, maar mijn dochtertje is al 4 maanden, dus zij heeft meer nodig en ik kolf vrij makkelijk… Is dit de eerste keer dat je kolft? Heb je een handkolf of een elektrische?

Succes!

100cc voor een mama met een kindje van 1 maand is toch hartstikke goed. Gewoon volhouden hoor, en als je kindje straks wakker wordt kun je hem prima aan leggen.



Ik kolfde meestal nadat ik mijn zoon borstvoeding had gegeven.

100cc in 15 minuten met een kindje van een maand? Ik vind het een prachtresultaat! Kolf zelf ongeveer hetzelfde (als ik het tussen voedingen door doe ipv als vervanging van een voeding kolf ik zelfs heel wat minder), en daarvoor ben ik van diep moeten komen (haal er maar een 0 af…).

:shock: wow 100 cc is echt veel hoor!

En kolven moet je ook opbouwen he :slight_smile:

ik had toen M 2 maanden was rond de 70 cc met 2 borsten

op borstvoeding.com staat heel veel info ook over kolven, wanneer je het het beste kan doen enzo :slight_smile:

je hebt ook een rekensommetje, staat ook op die site zo kan je uitrekenen hoe veel voeding ze ongeveer nodig zou kunnen hebben :slight_smile:

Ook ik vind het super netjes! Ik had op een dag nog geen 100cc… Dus komt echt wel goed!

Ik vind dat echt een super opbrengst!!

Ik kolf vaak maar 90 of 100cc áls vervanging van een voeding,

wanneer ik het tussendoor doe maar iets van 60.

100cc bij een kind van 1 maand… ik vind het knap :thumbup:



Als ik nu ga kolven, mag ik blij zijn als ik er uberhaupt iets uitkrijg. En toch weet ik zeker dat meneer genoeg binnenkrijgt.



Heb voor het laatste gekolfd in de kraamweek van nummer 3… het mag duidelijk zijn dat de kolf en ik geen vriendjes zijn :wink: en er is geen noodzaak hier, dus ik ga ‘de strijd’ niet meer aan.



Zachte, soepele borsten is juist goed… jullie raken op elkaar afgestemd.

Het zou ook niet fijn zijn als je altijd dat gespannen gevoel zou blijven houden en (lichte) stuwing zou krijgen.



Mocht hij een regeldagje krijgen kan het best zijn dat je weer een dag of 2 wat gespannen borsten zal hebben, maar in principe is dat dus niet meer na een tijdje voeden.

Dat is een mooie opbrengst. Wees er maar trots op.



Ik kolf 's avonds tussen 2 voedingen 100cc en gisteren als vervangend 175cc. Lize kreeg 150cc bv uit de fles omdat ik niet op tijd thuis kon zijn.



Wat voor kolf heb je?

Hebben jullie de kolf van difrax al gezien. Die is luxe. Vraag me af hoe duur die is, maar nog niet vevonden.

@MamaMY wrote:

Hebben jullie de kolf van difrax al gezien. Die is luxe. Vraag me af hoe duur die is, maar nog niet vevonden.




Er is een topic geweest over de difrax kolf. http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=98089