kokkers uit Belgie - vraag over carrefour/onderbroekjes

Ik heb een vraag aan de vlaamse KOKkers.

Mijn dochtertje is bezig met zindelijk worden en voor haar wilde ik wat onderbroekjes kopen. Maar alles begint pas bij maat 92 en dat valt in NL nogal groot uit… Arielle hangt momenteel zo tussen maat 80 en 86 in en heeft totaal geen spek op d’r billen/benen…

Nu kwam ik op internet erachter dat de Carrefour kleine maten ondergoed heeft, voor een mooie prijs. Maar ik woon in het noorden van NL en kom nagenoeg nooit in Belgie… :frowning:

Is er iemand die me wil helpen en die een paar onderbroekjes en evt. hemdjes op wil sturen? Uiteraard betaal ik de verzendkosten en verpakking.

je hebt aan mij helemaal niks, maar ik heb goedkope boxershortjes gehaald in maatje 92 en vervolgnes met de naaimachine de naden aan de zijkanten beide kanten ingenaaid tot ze goed zaten.

Het is neit je vraag, maar deze oplossing zorgt ervoor dat hier de onderboekjes nu normaal zitten.

Dat zou idd optie 2 zijn… Ik zat ook al te denken om gewoon die stof te kopen bij de stoffenboer en ze helemaal zelf te maken… Kan ik misschien ook nog een dikker laagje erin doen en er een soort van herbruikbare “up en go” broekjes van maken…

heeft de HEMA ze niet vanaf maat 86?

Staat mij tenminste iets van bij dat ik dat als kleinste maatje onderbroekjes heb liggen van de heren.

Ja die hebben ze, maar die zijn net zo groot als de maat 92 van de Zeeman…

Ik heb hetzelfde probleem met de rompertjes van HEMA/Zeeman etc. Daarvoor heb ik nu die van Petit Bateau. Alleen PB is nogal een dure hobby om te kopen, daarom eerst maar op zoek naar alternatieven… :slight_smile:

PB heeft trouwens ook hemdjes/onderbroekjes, maar ik vind 11,50 (plus verzenden) voor 2 onderbroekjes zo vreselijk veel geld… :eh:

en op de markt eventueel?

Tis idd niet makkelijk een smalletje… ben blij dat onze oudste nu zo groot is dat er ook altijd wel een kleinere maat boxershort is (hij kan boxers maat 116 eigenlijk nog wel aan en zit verder in 128 soms 134 qua broeken).

bf, in Duitsland hebben ze ook kleinere mtn.

ik zou anders even vicky een mailtje sturen… zij komt uit belgie, en haar ouders wonen er misschien kunnen hun ze meenemen…

maar er zijn ook veel mensen die net aan de grens wonen van belgie, zou in je titel zetten kokkers uit belgie, of die er dichtbij wonen… :wink:

ik ga trouwens binnenkort de kledingdozen uitzoeken… en mocht ik smalle rompers tegenkomen en gil ik wel even… welke maat heeft arielle?

Hier ben ik :wink:

Mijn moeder komt pas eind april weer (ouders zijn net weg, waren hier afgelopen weekend)… Ik weet niet of ze voor die tijd nog bij een grote carrefour komen (bij haar is de carrefour de buurtsupermarkt, de kleine versie dus, weet niet of ze daar het ondergoed ook hebben).

Maarre, mijn dochter werd zindelijk toen haar kontje net in maat 74 paste :shifty: Ik heb toen onderbroekjes gehaald in Duitsland, bij de Kik… Daar hadden ze vanaf maat 74. Weet alleen niet of ze dat nu nog hebben :think: (qua prijs zijn het zeemanprijsjes daar, dus zal vast wel veel schelen met carrefour)

En Name it had ze toendertijd ook, boxershorts in kleine maatjes… Maar die waren wel duur (en zeker als het is om zindelijkheid te oefenen).

Laat maar even weten of ik wat voor je kan betekenen.

Ik had de vraag ook op een ander ouder-forum gesteld (verdeel uw winkansen :mrgreen: ) en iemand daar kwam met de Babywalz. Daar hebben ze al ondergoed (broekjes, hemdjes) vanaf maatje 62! En dan ook nog echt leuke, niet alleen maar saai wit! :slight_smile: Idd ook weer Duitsland.

En nog redelijk betaalbaar ook; 7,50 euro voor een hemdje+broekje set! :smiley:

Babywalz wilde ik net noemen, heb daar van de week allerlei broekjes gezien.

Ik moet ergens nog 2 onderbroekjes maat 74 hebben liggen… maar waar…

Als ik ze vind stop ik ze wel een keer in Ariëlle haar mandje op t kdv :wink: als je er belang bij hebt ? Of is dat alweer te klein?

Dochter heeft hier 1 wollenonderbroek… die is ook kleiner dan een kleine maat 92 (gewoon een keer beetje te warm wassen haha).

Mocht je een keer in noord of zuid holland moeten zijn, in Hoofddorp en Rotterdam zit de Primark, de ondbroekjes aldaar vallen ook best klein :slight_smile:

Ik had dat probleem ook met mijn dochtertje.

Zij was vrij klein en smal en snel zindelijk en toen paste er dus bijna niks :?

mijn moeder heeft een keer bij albert heijn onderbroekjes meegenomen maat 80 dacht ik, van de goudenboekjes. Die zijn vrij klein. En de hema heeft ze ook wel kleiner maar niet zo veel en alleen de grotere filialen.

@Marite wrote:

Ik moet ergens nog 2 onderbroekjes maat 74 hebben liggen… maar waar…

Als ik ze vind stop ik ze wel een keer in Ariëlle haar mandje op t kdv :wink: als je er belang bij hebt ? Of is dat alweer te klein?

Oh dat is lief! :inlove: Is goed! :slight_smile:

Het kan zomaar passen, ze heeft echt superslanke billetjes. (We zouden ze graag wat dikker zien!)

Ik heb er zowaar 1 gevonden.

Als ik het niet vergeet, zal ik m morgen in haar mandje stoppen, aan de juffie geven. 8) Haha!

Ik was gisteren bij de kruidvat en die onderbroekjes daar vallen ook erg klein. Bij Y zakken de kleinste van hema ook van haar kont, maar die van kruidvat zijn goed. Is maat 92/98, maar valt dus heel anders. Breedte van het broekje is 17,5 cm.

In Duitsland idd ook. Vanaf maat 50. Bij Baby One, maar ook bij Edeka. Ik wil wel voor je rijden, ik woon niet zo ver van de grens.

babyone kom ik morgen… edeka ook… dus mocht je ze willen hebben dan gil maar… :wink:

Wat goed! Zo komt het helemaal goed. :thumbup:

Kleve toevallig? :mrgreen:

@Sis wrote:

Kleve toevallig? :mrgreen:

klopt helemaal… moet terug voor ons autostoeltje

:thumbdown: service daar hoor…

“spontaan” verstaan ze geen nederlands… en hun zouden bellen om de gordel in te bouwen… maar na 5 wkn doe ik het zelf wel…