kokhalzen

Elin krijgt sinds een paar dagen een fruithapje. Ze begint hier alleen erg van te kokhalzen? Hoelang duurt dit over het algemeen?



Ik ga er eigenlijk vanuit dat dit kokhalzen komt door de vreemde smaak, de dikte en niet weten hoe ze het door moet slikken?



Iemand een idee?

dit is de 'wurg’reflex waar alle kindjes over beschikken.

Het ene kindje is dit sneller kwijt als het andere kindje, bij de meesten is het met 9 maanden weg, vaak genoeg ook eerder.



Je kindje is nog klein, misschien is ze er nog net niet aan toe die bijvoeding en gaat het over een weekje of 2 al een stuk beter.

Idd alle baby’s worden met het wurg en kokhalsreflex geboren voorop de tong en met het jaar is dat helemaal naar achter gegroied zeg maar.

Dan gaat het kokhalzen over.



Mijn zoontje heeft het in erge mate gehad (bleek achteraf dysfagie te zijn)

maar heeft er nu gelukkig geen last meer van.

Soms als hij net een iets te volle hap neemt, dan krijgt hij het niet weg en dat idee alleen al maakt hem aan het kokhalzen…

Maar verder geen problemen eigelijk.



Het gaat wel over, dus geen zorgen meid! :thumbup:

mijn dochtertje had 't ook inderdaad, ging vanzelf over na een tijdje…



mijn zoontje daarentegen lijkt wel een vuilnisbak, die blijft maar eten…zonder kokhalzen en zonder vies te kijken :mrgreen:

Hallo,



het gaat al een stuk beter. Ze kokhalst niet meer, ze lacht zelfs als ze het potje fruit en de lepel ziet.



Ze slikt het alleen nog niet door. Ze werkt het net zo snel weer naar buiten door met haar tong alles uit de mond te duwen.



We oefenen gewoon door.

Komt vanzelf goed hoor…

:thumbup:

Hallo,



het gaat inderdaad steeds beter. Ze slikkert nu lekker door. We houden nu de lepel iets langer in de mond en daar sabbelt ze dan op en daarna slikt ze het door.