Kokhalsreflex met 7 maanden

Het zoontje van mijn vriendin is nu ruim 7 1/5 maand. Ze zijn al enige tijd met bijvoeding bezig maar dat gaat niet zo lekker.

Brood gaat echt slecht, zodra hij maar een kruimeltje in zijn keel krijgt begint hij te kokhalzen. Ook als je zijn brood in de melk doopt. Hij heeft het ook met brokjes in zijn fruit of groente. Maar met name het brood is een probleem.

Toen hij hier laatst een keer was heb ik zelfs geprobeerd om zijn brood te weken in zijn melk, zodat het pap werd maar nog spugde hij alles er uit.

Heeft iemand hier ervaring mee?? :think: Ze blijft het aanbieden maar er zit niet echt vooruitgang in.

Misschien hebben jullie tips???

Liefs Gemma.

meestal wil het wel helpen een weekje te wachten met brokjeseten. het is allicht te proberen :-*

Mijn dochter at pas met 10-11 maanden stukjes brood en met 11 maanden pas potjes met stukjes (en dan verschilde het ook nog per merk).

Ik ben met 11 maanden toen ook door het CB naar een logopedist verwezen omdat ze ook veel kwijlde en haar tong uit haar mond had hangen, maar toen kon ze net een week kleine stukjes brood eten en de logopedist zag dat ze goed het lepeltje (fruit vanaf 4 maanden) met haar lip afhapte, dus die vond verdere consulten niet nodig. En inderdaad, een paar weken later kon ze dus sommige merken toch wel doorslikken.

Ik had toen ook een noodkreet op internet geplaatst en kreeg toen als reaktie dat de meeste kinderen tussen 6 maanden en 1 jaar die kokhalsreflex kwijt zijn en dat kwam gelukkig uit bij mij.

Als ik jouw vriendin was, zou ik het wel een volgend bezoek bij het CB opnoemen, maar als haar kleine nu wel gepureerd eet (ik begon trouwens met mijn dochter pas met 7 maanden bij te voeden en vroeg me wel eens af of het daardoor kwam) komen die stukjes vast wel later. Die vezels krijgt ie wel door eventuele pap en vergeet niet dat het eerste levensjaar bijvoeding grootendeels oefenvoeding is.

hoi gemama

ik lees even met je mee want ook mijn zoon kokhalst van alles wat te grof is.

heb toevallig net ook een vraagje gesteld hierover due ben erg benieuwt

als er iets bij je vriendin evt verandert hoor ik het graag mischien dat het bij ons dan ook werkt

groetjes ilse