Iemand wel eens kaki’s gebruikt in de hoofdmaaltijd?
Ik heb er nog 4 liggen.
Dit recept kwam ik tegen wat ik dus ook wil gaan maken. http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/hoofdgerechten/gevogelte/kalkoenfilet-in-kaki-curryroom-16065.html
Nou vraag ik me af of jullie wel eens kaki hebben gebruikt, zo ja, wat voor recept?
ow ik hou vann kaki;s :inlove: eet ze dan ook erg veel, en heb er wel eens een recept mee gemaakt, al weet ik niet meer welke :think: :think: :think: jouw recept klinkt ook goed in elk geval!
Het was ook erg lekker moet ik zeggen. Ik heb wel wat meer bloem gedaan op het laatst zodat het nog fatsoenlijk ging binden. Ik denk dat ik de volgende x het water weglaat.
Nou een superrijpe kaki daar kun je me voor wakker maken. Heerlijk! Maar heb er zelfs nooit aan gedácht om ermee te koken eigenlijk. Eet ze altijd zo. Goed idee!
Ik had dit recept inmiddels ook gemaakt met gehakt. Maar dat was dan weer wat mindernlekker.
Met kip of kalkoen is het een echte aanrader
Of een vegetarische versie, zonder vlees over/bij rijst.
Kaki’s ??? :oops:
Geen flauw idee waar dit over gaat eerlijk gezegd :lol:
Hier ook geen idee wat een kaki is. Ik ga maar eens googelen.
Haha heb ook werkelijk geeen idee :think:
:oops: Oh, ik dacht al dat ik gek was…
Ik heb er ook nog nooit van gehoord. Of is het een grapje?
Een kaki. Oranje zoete vrucht.
De kids vinden hem zowiezo lekker, vanwege de zoete smaak denk ik
Kaki fruit
Uiterlijk:
De kaki/sharonfruit is een oranjegekleurde vrucht. De vorm van de kaki is het best te omschrijven als een vierkante tomaat. Het vruchtvlees is lichtoranje (sharon)tot donkeroranje gekleurd (kaki). De kaki kan pitten bevatten, een sharon is meestal pitloos. Aan het kelkeinde zitten 4 groengekleurde bladeren die de steelaanzet bedekken. Behalve de groene kelkbladeren is de hele kaki/sharon te eten.
Landen van herkomst:
Italië, Spanje, Israel, Brazilië en Nieuw Zeeland.
Aanvoer:
Het hele jaar rond.
Smaak:
De kaki en sharon zijn als ze rijp zijn erg zoet. De smaak ligt in tussen die van een peer en een abrikoos in. Een kaki moet helemaal rijp zijn als ze gegeten wordt. Dit betekent dat de kaki helemaal zacht moet zijn en de schil donkeroranje. Een niet helemaal rijpe kaki bevat nog veel looizuur die de smaak wat wrang maken. Deze looizuur verdwijnt pas als de kaki helemaal zacht is. In de sharon is de hoeveelheid looizuur teruggebracht en kan naast boterzacht ook stevig worden gegeten. De smaak wordt echter wel uitgesprokener als de sharon rijper en zachter wordt.
Narijpen:
Een kaki en sharon rijpen het best na op kamertemperatuur. Als u ze nog wat langer wilt bewaren kunt u ze het best in de koelkast leggen en een tot twee dagen voor gebruik uit de koelkast op kamertemperatuuur leggen. Een rijpe kaki en sharon zijn boterzacht en het vruchtvlees is geleiachtig. De vruchten zijn erg kwetsbaar als ze rijp zijn, probeer daarom hard stoten en kneuzen te voorkomen.
Aansnijden:
U kunt de kaki en sharon, halveren, eventueel de schil verwijderen als u die te hard vindt.
Voedingswaarde per 100 gram:
Calorieën: 80 calorieën Koohydraten: 20 mg
Vit A: 3640 IU Calcium: 13 mg
Vit C: 12,6 mg Magnesium: 15 gram
Sodium: 3 mg
Potassium: 270 mg
bron:http://www.exotenrecepten.nl