Koffiezetter met versgemalen bonen...

Wie heeft er een?



Wij vinden koffie best belangrijk in ons leven 8) En willen dus een goede bak in de ochtend en avond. We hebben een nespresso maar ik vind het vervelend elke keer te moeten bestellen. Soms heb ik er het geld gewoon even niet voor en dan zit ik dus met een senseo te jekkeren ( :sick: ) of opschenkkoffie ( :drool: , maar dat kost weer veel tijd in de ochtend…



Financiele meevaller dus wil ik mij gaan orienteren. Vind 400 euro toch wel een beetje de max voor zo’n apparaat…



Wie heeft zo’n ding?



Prijs, ervaring, merk?

Bedoel je een machine die de bonen maalt iedere keer als je koffie wilt?



Ik drink alleen koffie uit mijn French Press.





Ahaha…aan mij heb je ook veel he!

Nee… :roll:

Ik heb niets aan je…



(doen we trouwens ook wel eens, op het gasfornuis… ook erg lekker maar kost tijd)…

@Madre wrote:

Nee… :roll:

Ik heb niets aan je…



(doen we trouwens ook wel eens, op het gasfornuis… ook erg lekker maar kost tijd)…




Ik heb een glazen kan waar ik de gemalen koffie in doe en dan water van de kook over giet, maar niet op het gasfornuis. misschien heb ik de naam verkeerd…caffetiere? duurt 5 minuten en kan precies zetten hoeveel ik nodig heb.



en nu stop ik met nutteloze antwoorden!!

@Nefarious wrote:

@Madre wrote:
Nee… :roll:

Ik heb niets aan je…



(doen we trouwens ook wel eens, op het gasfornuis… ook erg lekker maar kost tijd)…




Ik heb een glazen kan waar ik de gemalen koffie in doe en dan water van de kook over giet, maar niet op het gasfornuis. misschien heb ik de naam verkeerd…caffetiere? duurt 5 minuten en kan precies zetten hoeveel ik nodig heb.



en nu stop ik met nutteloze antwoorden!!




Aangezien we alle mogelijke manieren hier ook kunnen maken omdat we alles hebben zal ik deze gewoon voor de leuk aanschaffen :angel:



Nu graag mensen met ervaring… :snooty:

wij willen er ook graag eentje, maar nu nog even niet :angel:



goede vriendin van me heeft een Krups volautomaat en is daar erg tevreden over. Lekkere koffie, je kunt verschillende sterktes en kopjesgroottes kiezen. Zit ook melkopschuimer bij.



moet wel regelmatig met zorg onderhouden worden (ontkalkt etc) maar dat lijkt me bij elk apparaat wel.



ze heeft deze trouwens in Duitsland gekocht, jaar of twee terug. Toen heeft ze er rond de 380 euro voor betaald geloof ik.

Mijn moeder heeft een SAECCO (geen idee welke :oops: maar daar kan ik achter komen) en ook op mijn werk hebben we zo’n ding staan. Geen idee wat het kost, maar het zal niet weinig zijn :think: Weet alleen dat de koffie erg lekker is maar voor de echte liefhebbers van sterke EN hete koffie (zoals mijn moeder en mijn vriend dus) is de koffie die eruit komt iets te koel. Zij verwarmen dus iedere keer eers de kopjes voor… Kost ook tijd en scheelt uiteindelijk misschien niet zo veel met opschenkkoffie :think:



Heb je hier wat aan :think:



PS: nog meer info: wij hebben thuis een espressoapparaat waar je gewoon gemalen koffie in doet en malen zelf met een koffiemolen de koffiebonen. Kost ietsje meer tijd dan op 1 knopje drukken maar binnen een paar seconden heb je koffie voor 5-6 kopjes gemalen(koffiemolen kost iets van 20,- bij de bcc of it’s)

Mijn moeder heeft nog een hele oude pruttelkan uit tjechie ofzo.

Zij maalt ook zelf de koffiebonen en wil geen ander apparaat meer.

Maar helaas zijn deze beetje ouderwets en niet in nl te krijgen.

Vrienden van ons hebben er één gekocht en het is velen malen lekkerder dan senseo :drool:

Ik moet alleen even vragen welk merk zij hebben :wink:

@victoria wrote:

Vrienden van ons hebben er één gekocht en het is velen malen lekkerder dan senseo :drool:

Ik moet alleen even vragen welk merk zij hebben :wink:




Alles is natuurlijk lekkerder dan een senseo…

:angel:



Wij hebben nu een nespresso… :wink:

Ja dat is natuurlijk ook weer zo :lol: :lol:

Maar ik kom ook bij mensen die nog gewoon een pot koffie zetten … en toch smaakt de koffie bij die vrienden erg lekker … je proeft de bonen zeg maar :drool:

Wij zijn ook echte koffieliefhebbers en hebben er ook een :thumbup:. Ik vind het zelf lekkerder dan Nespresso!



Misschien heb je hier nog iets aan:

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=73771

Mijn vriend heeft de Krups gekocht, zie foto hierboven van mama van Teun. Ongeveer 400 euro maar de beste koop wat hij in jaren heeft gedaan vind hijzelf.



Hij is er zeer tevreden over, probeert regelmatig nieuwe smaken bonen en sterktes (espresso/gewoon)

Ik wilde geen groot “bakbeest” in de keuken en deze van krups is redelijk compact.

@mama van Teun wrote:

wij willen er ook graag eentje, maar nu nog even niet :angel:



goede vriendin van me heeft een Krups volautomaat en is daar erg tevreden over. Lekkere koffie, je kunt verschillende sterktes en kopjesgroottes kiezen. Zit ook melkopschuimer bij.



moet wel regelmatig met zorg onderhouden worden (ontkalkt etc) maar dat lijkt me bij elk apparaat wel.



ze heeft deze trouwens in Duitsland gekocht, jaar of twee terug. Toen heeft ze er rond de 380 euro voor betaald geloof ik.




mijn moeder heeft deze ook!!



HIJ IS :drool:

Wij hebben een Saeco (magic comfort plus) en hebben 4 jaar geleden aangeschaft via MP voor 200 euri. Beste aanschaf die we ooit hebben gedaan.

Elk bakje koffie is een feest. Koffie is echt zoveel lekkerder als het van versgemalen bonen is. Daar kan zélfs Nespresso niet aan tippen. Vind Nespresso wel redelijk hoor maar behoorlijk milieubelastend doordat je voor elk kopje een cupje verbruikt.

Vind het ook erg leuk om steeds weer andere bonen te proberen alhoewel we nu al erg lang aan Segafredo blijven hangen.



Anyway; doen! Je zult er geen spijt van krijgen

en y the way, Senseo mag geen koffie heten… :sick: