koffiepad systeem welke?

Hoi hoi!



Onze Senseo is een beetje overleden en niet meer te reanimeren… dus we moeten een nieuwe (wij zijn fan van zo’n systeem, zetten bijna nooit meer gewone koffie)

Maar ik was eens benieuwd omdat er tegenwoordig meer koffiepad systemen zijn. (dus wel met die simpele pads, geen ingewikkelde espresso apparaten) Welke hebben jullie en hoe bevalt die?



groeten

muts

die nieuwe puc misschien iets voor jullie



al ben ik een echte liefhebber van espresso en zal ik bij mijn volgende aankoop zeer waarschijnlijk een espresso apparaat kopen :drool:

Hey!



Wij hebben twee weken geleden een PUC gekocht. Tot nu toe bevalt die prima. Je kan er heel makkelijk echte cappuccino mee maken met echte melk en hij geeft heet water voor thee. Dat kunnen de senseo en bosch, etc niet.



Succes met zoeken!

oh die kende ik nog niet! Ziet er goed uit inderdaad!

Zijn die cups duur of valt dat mee?

Er gaan gewone pads in en de melkcups zijn zo ongeveer 1,70 per 8 of 10 stuks, afhankelijk van welk merk. AH en C1000 zijn het goedkoopste met de pads. Je hebt ook chocokoffie, wienermelange, kaneel en caramel.

ik heb even gekeken op de site van puc (www en nl er voor en achter), en vond dit toestel:







op de site van appie vind je prijzen van de cups (1,99 per 8 )

en de gewone pads van senseo kunnen er ook in.

Ik vind het er ook mooi uitzien. Kijken of mijn lief het daar ook mee eens is. Ik hou namelijk wel van cappucino, jammm. Onze senseo is ook nogal overleden, en nu zetten we ouderwets met een zakje en losse koffie (haha hoezo ouderwets, en hoezo verwend haha)

Toevallig dat ik gisteren ook gekeken heb voor de puC. Ik had op internet gezocht naar ervaringen van mensen. Toen kwam ik uit op de site van k*ssa…Op het forum van dit consumentenprogramma schrok ik me dood…meer dan de helft heeft de puC teruggebracht naar de winkel.



Meest voorkomende klachten:

  • koffie te koud
  • hendel moeilijk bedienbaar(te zwaar)
  • kopjes trillen uit elkaar als je 2 kopjes wil zetten
  • ene kopje is voller als de andere



    Dus misschien nog eens goed over nadenken? Er waren trouwens wel heel erg goede reacties over de “Petra”. Dit apparaat komt uit Duitsland. Is iets duurder (geloof dattie rond de 105 euro kost?) maar zou kwalitatief beter zijn…



    Groetjes Kimzie

Wij hebben ook de Puc en zijn er tot nu toe best tevreden over.



Tuurlijk zijn er dingen aan die verbeterd kunnen worden, maar dat was met de eerste Senseo ook volgens mij… kortom niks mis mee!

hmmm Kimzie dat is ook wat. Mijn vriend vond het er wel leuk uit zien op beeldscherm, maar we willen hem ook ff in het echt zien.



We wachten nog even, en zetten gewoon lekkere koffie met een koffiezetapparaat hihi…

Hihi misschien anders even naar de AH? Volgens mij staan bij de meeste ah’s apparaten om uit te proberen. Als je dan besluit er 1 te kopen en deze doet niet hetzelfde als het apparaat in de winkel kun je hem terugbrengen :).



Misschien even aan personeel vragen of het een probleem is om hem terug te brengen als hij niet voldoet aan de eisen…Met name bl*kker blijkt nog wel eens om een servicenummer te vragen van Puc voordat ze hem terugnemen. Enige probleem is dat je het servicenummer krijgt via de Puc-info-lijn en deze schijnt continu in gesprek te zijn zodat het een tijdje duurt voordat je je nummer hebt en terug kunt gaan naar de winkel.

als je het programma van kassa ook gezien hebt kwam hij wel als beste uit de bus…

zelfs beter dan de senseo…

Hier een gewone Philips koffiesetapparaat en we hebben hem al jaren.

Heerlijk en snel en zeer economisch :mrgreen:

ik heb hem al gekocht hoor! Heerlijke cappucino enzo!



Tot nu toe (na 3 uur… hihi) errug tevreden dus!



gr

muts

Kost die PUC?

89 euro, vind ik wel meevallen dus gezien de prijs voor een senseo enzo.



gr

muts

Dat valt idd reuze mee!

Hier nu anderhalve week de Puc in huis en we zijn er hier harstikke tevreden over hoor.Van iedereen hoor ik maar:Ohw is de koffie niet koud daarvan?enz enz…Nee bij ons dus niet.De hendel gaat idd zwaar,dat kwam ook uit die test van Kassa maar verder helemaal blij ermee.

Hier hebben we ook de Puc…



Het klopt dat het eerste bakje wat kouder is…wat wij doen is dat we eerst een bakje nemen van alleen water. En dan doen we een bakje zetten met een cup en pad. Zo dan heb je een lekker goed heet bakkie en nog eens een heerlijke smaak ook.

Daar is de gewone senseo echt slootwater bij hoor.

De cups maken de koffie extra lekker, er komt een lekkere luchtige schuimlaag boven op de koffie. Ik zelf dronk nooit koffie maar sinds ik de smaakjes van de Puc heb geproefd ben ik verkocht :dance: