hallo,
Ik heb als kind zelf een koemelkeiwit allergie gehad. Nu krijgt ons zoontje van 2 maanden ha melk, maar hij begint steeds meer kwaaltjes te krijgen en mijn moeder herkent dit van mij van vroeger.
Nu geef ik al ha melk, kan het dan nog steeds zijn dat hij deze allergie kan hebben?
Klachten:
-heel veel krampjes en windjes (wordt erger ipv minder)
-dan weer moeite met ontlasting (donkergroen en hiervoor en na heel veel windjes), of juist weer spuitluiers (knalgeel en dan een paar achter elkaar)
-wat eczeem op zijn wangen
-ontstoken oogjes (ook na ab-zalf) en traanogen
-verstopte neus
of het een allergie/overgevoeligheid is kan ik natuurlijk niet zeggen, maar geef je HA voeding die gewoon in de winkel te koop is? dan kan het wel hoor. onze zoon heeft dat vanaf het eerste flesje gehad en toch heeft hij een kma ontwikkelt. eerst pepti gebruikt en nu speciale sterk bewerkte voeding op recept. spugen weg, exceem weg, diarree weg. we hebben nu een vrolijk, gezond, actief kind dat ook nog eens aankomt ipv afvalt :thumbup:
ik zou het met je huisarts overleggen.
Ik zou ook naar de ha gaan, en als je niet zeker bent naar de kinderarts (hier werd ik door de huisarts weg gestuurd terwijl hij dus wél een kma had). De klachten die je beschrijft kúnnen bij een kma horen, maar dat kunnen wij vanaf hier niet zeggen. Maar je zoon kan zeker allergisch zijn ondanks de ha melk hoor, zoals elisaatje ook al zegt.
Klinkt EEERRRug als Pieter die ging ook richting de drie maanden en kreeg alleen maar nieuwe of meer klachten
-Buikkrampen eerst dubbelslaan van de kramp om vervolgens te overstrekken
-ontroostbaar huilen brullen krijsen
-rode ogen
-wrijven in de ogen
-vuisten acherin zijn mond proppen , hij "gromde "daar ook een soort bij van frustratie
-groene poep terwijl hij dat nooit had
-opkomend eczeem
Herkenbaar, he?
Wij waren bij Pieter ook met ha voeding begonnen omdat Joost een kma heeft, maar wij zitten nu met Pieter ook op de Pepti en daarmee is het hanteerbaar. hij heeft nog wel een béétje gevoelige darmen maar dat mag amper een naam hebben, de rest van de klachten zijn nagenoeg verdwenen, Ik zou idd langs de huisarts gaan ( en laat je VOORAL NIET afschepen met dat het klachten zijn van voorbijgaande aard ochoch ieder kind huiilt wel eens, Jij kent je kind gewoon prima, !)
:hug: voor jullie
@Mutti wrote:
hallo,
Ik heb als kind zelf een koemelkeiwit allergie gehad. Nu krijgt ons zoontje van 2 maanden ha melk, maar hij begint steeds meer kwaaltjes te krijgen en mijn moeder herkent dit van mij van vroeger.
Nu geef ik al ha melk, kan het dan nog steeds zijn dat hij deze allergie kan hebben?
Klachten:
-heel veel krampjes en windjes (wordt erger ipv minder)
-dan weer moeite met ontlasting (donkergroen en hiervoor en na heel veel windjes), of juist weer spuitluiers (knalgeel en dan een paar achter elkaar)
-wat eczeem op zijn wangen
-ontstoken oogjes (ook na ab-zalf) en traanogen
-verstopte neus
Heel herkenbaar, zou toch even naar de huisarts of kinderarts gaan. Britt reageerde nl ook op ha voeding. Via de huisarts krijg je andere voeding die alleen via apotheek te verkrijgen is. na een provocatietest en er is gebleken dat er kma in het spel is word deze voeding vergoed.
@mutsy wrote:
Heel herkenbaar, zou toch even naar de huisarts of kinderarts gaan. Britt reageerde nl ook op ha voeding. Via de huisarts krijg je andere voeding die alleen via apotheek te verkrijgen is. na een provocatietest en er is gebleken dat er kma in het spel is word deze voeding vergoed.
Even ter aanvulling: een provocatietest is niet áltijd nodig om het vergoed te krijgen.
@D. wrote:
@mutsy wrote:Heel herkenbaar, zou toch even naar de huisarts of kinderarts gaan. Britt reageerde nl ook op ha voeding. Via de huisarts krijg je andere voeding die alleen via apotheek te verkrijgen is. na een provocatietest en er is gebleken dat er kma in het spel is word deze voeding vergoed.
Even ter aanvulling: een provocatietest is niet áltijd nodig om het vergoed te krijgen.
zou kunnen, maar toendertijd moest je dat wel om voor vergoeding in aanmerking te komen.
D weet je in welke gevallen het niet hoeft? Ik ben namelijk absoluut niet van plan om Pieter een provo-test te laten dioen voorlopig , maar het is natuurlijk wel duur Weet jij hoe het evt anders kan?
Hier krijgt mijn zoontje (ruim 2 maanden) ook ha melk, maar het lijkt er toch op dat hij allergisch is.
-darmkrampen die alleen maar erger worden
-heel veel stinkwinden
-steeds groener wordende poep
-eczeem en krabben
-prutogen die ook na ab-zalf niet overgingen
-verstopte neus
Ik heb het zelf ook gehad vroeger.
dit rijtje had mijn dochter ook allemaal, en geen allergie in zicht Het hoeft dus niet.
Maar als jij het als kind ook hebt gehad, dan zou ik er wel zeker even mee naar de arts gaan!
Nou hier al 5 maanden ellende en al vanaf hij 3 weken oud is al die symptomen… Je zou even kunnen kijken wat Pepti of Frison Intensief HA voor hem doet. Dat zal een ka in eerste instantie aanraden namelijk, pas toen dat hier niet werkte gingen ze verder kijken (zelfs al hield hij dus niks binnen en was hij veel te mager).
Juliëtte hier zei de ka dat een provocatietest moest omdat de verzekering anders de voeding niet zou vergoeden, maar Sonja van de maandmama’s die hoeft met Femke geen provocatietesten te doen, haar arts heeft gewoon een machtiging afgegeven en die doen het pas met een jaar. Het ligt dus ook aan de ka denk ik…
er zijn verschillende gradaties in hoe ‘hypo-allergeen’ en dus koemelk/lactosevrij kunstvoeding is.
Stijn had met de HA van nutrilon erg veel last, met de pepti al iets minder, maar bij de nutramigen zo goed als geen last
succes meid :hug: