koemelkallergie??

Onze kleine uk heeft veel gehuild. In de kraamtijd was hij een relaxt mannetje soms had hij best veel krampjes. Onze kraamverzorgster raadde mij toen aan om de melk even een paar weken weg te laten, in elk geval, overtollig melkgebruik en ik eet veel kaas en drink veel melk. Ik heb hier nooit meer over nagedcht en ben gewoon wer melk gaan gebruiken. tot mijn man mij hierop wees twee weken geleden. Echt waar… ik werd gek van zijn huilen. Hij huilde dag en nacht. Nu iheb ik een heerlijk relaxt manneke. Ik kijk overal op of re melk inzit, dus hij krijgt nu al een week tijd geen melk meer binnen.

maar toen ik dit aangaf bij onze wijkverpleegkundige gaf die aan dat hij verder geen last heeft van andere symtpomen. Dus geen waterige snotter en eczeem. Hij heeft wel last van vize oogjes. De ene dag heeft hij het weer, dag later is het weer weg, hij is niet verkouden maar hoest soort van astmatische hoest.

Verder wist ik niet. Ik dacht dat waterdunne poep hoorde bij borstvoeding maar dit was niet zo voglens een vriendin.

Morgen ga ik weer melkproducten gebruiken en kijken of er een reactie komt.

Wie kent dit ook? en wie kan mij vertellen hoe borstv oedingspoep eruit moet zien?

helemaal niemand? ben ook zelf nog geen steek verder :wall: :cry:

had je vraag niet eerder gezien…

Maar een kindje hoeft idd niet alle symptomen te hebben bij een allergie. Hier was het bij de middelste eczeem en enorm veel kramp/pijn/huilen… omdat onze oudste nogal reageerd in eerste instantie bij overgang op gewone melk hadden we zoiets: zou het een allergie kunnen zijn?

Dus idd net als jij melkprodukten en produkten met melk erin weg gaan laten en we kregen een ander kind! Hij werd relaxter, groeide weer (dat deed hij namelijk wel slecht tot die tijd) etc etc.

en tja dan komt het moment van provocatie om te testen of het echt zo is…

Weet niet of je dat al gedaan hebt?

Maar ik deed dat heel voorzichtig… 1 slokje melk… geen reactie? dan dag erna 2 slokken melk… onze middelste heeft ruim 2 jaar bv gehad en pas op het laatst kon ik een half glas melk drinken. Rechtstreeks ging nog fout tot hij bijna 4 was…

In het begin was 1 slokje melk al teveel… na een jaar kon ik afentoe wel een produkt met melk erin eten/drinken, vanaf 1,5 ofzo ging kaas goed…

Vond het eerst wel moeilijk, maar later wist ik niet beter en we hebben nog steeds automatisch vaak de koemelkvrije varianten in huis.

De jongste was ook allergisch, maar wel veel minder heftig als de middelste. Maakte ik bij de middelste een foutje dan was dat gegarandeerd kramp, drama, huilen… bij de middelste kwam vooral het eczeem dan weer opzetten, maar hij had er minder pijn van gelukkig als mama zich eens vergiste.

k heb nu een hele dag goed opgelet, dus alleen maar dingen gegeten die mogen… en mijn kind slaaapt weet niet wat mij overkomt, dit eheft hij nog nooooit gedaan!

heb je verder nog tips mamamarije wat ik evt nog wel mag? en wat ik mag snaaien naast rijstewafels :? dat is niet mijn favoriet! :oops:

fijn is dat he… als je kind dan ineens wel blijkt te kunnen slapen… en tevreden kan zijn… voelde mij zo slecht dat ik het niet direct door had gehad. Maar ja, welk kind heeft er nou geen krampjes en wanneer is het TE.

Maar snaaien… eh dan in de ook iets minder light variant als rijstewafels :wink: dingen die ik zo direct weet

naturel chips van Lays

Nizza (koko)koekjes van Verkade, geloof dat die van Pally ook konden, maar zou je even goed de verpakking moeten lezen.

Bakken en braden deed (en doe) ik met Wajang. Ook cakes ed. Aangezien veel koekjes niet kunnen maakte ik wat vaker een cake. Koopmans cakemeel (is een pak waar je 2 cakes uit kunt bakken) en dan ipv de 50 ml melk een extra ei door het beslag. Goed lang kloppen en je hebt toch een luchtige cake :thumbup: (doe ik nog altijd, met een extra ei dus… is veel lekkerder).

Eventueel keertje varieren met iets erdoor als je geen zin hebt in een gewone cake.

De kleine kroepoekjes van Conimex en dan de java versie (zo uit mijn hoofd) is ook koemelkvrij, die deden we dan bij de nasi ed, maar ook weleens een paar in de hand tussendoor. Gewone plakken bevatten weer wel melk.

Eh als je eens een patatje wilt eten kan je er bij de snackbar eigenlijk niks bijkrijgen, dus wij bakten het dan gewoon zelf als we zin hadden. Beckers frikadellen zijn sowieso koemelkvrij, ooit eigen merk C1000 ook, maar die veranderden de boel :roll:

Verder is het vooral goed opletten met eventuele pakjes mix etc, zit vaak melk in verwerkt…

Qua toetjes sorbetijs van de Lidl (de bosvruchten :drool: ) en geloof dat AH het ook heeft. Waterijs bevat ook heel vaak raar maar waar melk! Zijn wel koemelkvrije ijsjes hoor, maar soms denk je echt ‘huh zit nou zelfs hier melk in?!?!’.

Shoppen bij de AH deed ik toen wat vaker als anders (normaliter bijna nooit namelijk) want die hebben zo lekker duidelijk op hun verpakkingen van het eigen merk staan wat erin zit qua allergenen :thumbup:

Eh brood… tarvo brood is sowieso koemelkvrij (is gewoon bruin brood, eten we uit gewoonte nog steeds), boter op brood… becel light is koemelkvrij.

Niet alles waar plantaardig op staat is 100% koemelkvrij qua boter! Dus eigen merk ed even goed lezen. Geloof dat de C1000 dieet of light (of hoe die ook heet) ook koemelkvrij is en AH er ook eentje heeft van het eigen merk.

Hoop dat je hier zo even wat aan hebt.

Hier ook een mannetje met kma. Eerste 2 weken was hij een heerlijk tevreden mannetje maar daarna :frowning:

Hij heeft 8 maanden lang liggen huilen van de pijn. Hij had ook niet de “uiterlijke” kenmerken van een allergie. Bij 'm was het alleen maar heel veel huilen, krampen, overstrekken enz.

Ook op een koemelkvrij dieet gegaan en een heel ander kind!

Reno zit nu nog steeds op een koemelkvrij dieet en krijgt geen bv meer.

Maar er is best heel veel te krijgen wat koemelkvrij is hoor.

Koekjes kan je ook de enkhuizer Jodenkoeken eten, biscuitjes zijn ook vaak koemelkvrij.

Haal idd ook altijd mijn boodschappen bij de AH, daar staat alles duidelijk op de verpakking.

Brood haal ik bij Bakker Bart, daar is de bartkorn (donker of licht) en de multikorn koemelkvrij.

Voor nu zijn ook de bolletje en de ah eigenmerk pepernoten koemelkvrij.

Kan je zo nog een hele lijst geven, maar roep maar wat je wilt eten en ik geef je de koemelkvrije variant :mrgreen:

opzich is een dieet voor mij ook wel gusnstig… zo raak ik snel de kilo’s kwijt. al zag ik wel dat perfectmerk, dat is van de boni diverse zaken chips eheft wat ook mag :oops:

hier nu een ehel relaxt mannetje… alleeeen… eet ik nog gewoon brood. Soms is hij nog wat huilerig… maar hij is al zoo relaxt vergeleken met wat hij was.

Mis trouwens dat gesnaai ook niet :oops:

kwa taart oid? mag je niks?? heeft iemanddaarin tips? dr komen nog aardig wat verjaardagen aan… en ik mag zoo graag taart eten :oops:

Allemaal heel herkenbaar…

Kwa taart: Wat ik wel eens deed was gewoon lekker taart eten (of iets anders met melk) en dan gekolfde melk geven en de melk na mijn ‘zonde’ afkolven en wegmikken.

Groetjes,

LaBruja

Hier ook een meisje met kma daar zijn we net sinds een paar weken achter :frowning:

Ze was als baby heel onrustig en heeft tot 8 mnd ingebakerd geslapen, continu erge vieze ogen, snotterig en erg benauwd (waarschijnlijk beginnende astma) en uitslag op dr huidje en ze groeit ook niet heel veel gaat bij kleine beetjes.

Pas toen ik gewone melk naast de bv ging geven ging het helemaal mis…

Sojamelk geprobeerd maar ook daar reageerd ze slecht op :?

vorige week heeft ze kant en klare poffertjes gehad, helemaal vergeten dat er koemelk in zit :wall: en we hadden een kind die bijna 20 uur gekrijst heeft :cry: groen/gele slijmerige water ontlasting :sick: wat voel je je dan schuldig :doh:

We moeten de 15e weer naar de Ka hopelijk krijgen we dan toestemming voor aangepaste voeding :pray: want geef nu ook geen bv meer sinds 2 dagen. Ze wil niet meer drinken :cry: ze krijgt nu even hypoallergeen maar daar reageerd ze ook licht op want dr huidje is erg onrustig en waterige ontlasting.

Sterkte met je mannetje :hug:

tygo reageerde toen hij baby was ook heel erg op km en had uitslag, krampjes en veel huilen

tijdens de onderzoeken moest ik over op een hypo allergeen dieet

en dan mag je dus werkelijk geen enkel allergeen product en dat was zwaar en mijn borstvoeding liep ervan terug

mocht geen melk, pinda’s, eieren,soja, aardbeien,noten, lactose, vis

verschrikkelijk want moest ook kijken of de producten niet in een fabriek waren gemaakt waar de sporen van de allergenen aanwezig konden zijn

:wall:

en ziekenhuis zei dat ik begeleiding van cb moest krijgen en cb dacht andersom dus niet echt lekker

weet dat zodra ik zwanger ben van een brusje dat ik meteen contakt ga opnemen met een dieetist zodat ik me kan voorbereiden

en een dieet kan samen stellen voor het geval dat het nodig mocht zijn

ik wil heel graag bv geven maar dan moet ik niet in het nauw komen omdat ik door de bomen het bos niet meer kan zien

ik wist tot 3 jaar terug niet eens dat kipfilet werd ingespoten met melk :o

maar idd ah heeft heel veel duidelijke aanduidingen op de verpakking

komt trouwens veel meer hoor

gelukkig wel

weet nog wel dat ik als enige snaaiwerk ik de spinners mocht van cheetos … die zijn trouwens wel mega lekker :drool:

of ik moest naar de natuurwinkel daar hebben ze heel veel hypo allergeen

maar dat is wel weer mega duur

idd… kwa snaai gaat het wel goedkomen, diverse chips mag.

ik eet verder wel dingen waarvan sporen van in zitten kunne. Dus rijstwafels waar sporen van sesam inzitten, eet ik gewoon. Ik merk niet dat hij daar echt op reageert1

wel… is hij heeeerlik rustig! oooh ik ken hem niet meer! nu vijf flessen op een dag, en niet meer! heeeerlijk slapen doet hij! ooh ben zo blij.

We zijn er nog niet achter dat hij echt koemelallergie heeft… hij heeft nu geen vieze oogjes meer en ook dat benauwde gehoest is weg! :dance: en ook heeft hij dagelijks meerdere poepluiers en kruent en knerpt hij niet meer! ben zooo blij… dit is leuk om et hebben als bab! :dance: