Zijn er hier ouders van kindjes met koemelkallergie die vanaf de geboorte flesvoeding krijgen? En hoe lang duurde het ongeveer voordat de symptomen minder werden/weg waren door middel van andere voeding?
Na steeds bij het cb te hebben gezeten met ‘vage’ klachten hebben ze ons na de ontdekking van exceem bij onze dochter toch maar naar de huisarts gestuurd. Deze denkt aan koemelkallergie, en in de kenmerken daarvan kunnen we ons wel goed vinden.
Vanaf vandaag gaan we met nieuwe voeding beginnen maar vroeg me af wat ik kan verwachten mocht het inderdaad koemelkallergie zijn?
Onze zoon heeft hele heftige koemelkallergie. Ik heb 8 maanden bv gegeven, maar toen we moesten overstappen op flesvoeding was er binnen een dag al verbetering!
Hij huilde bijna 15 uur lang op een dag en nu (tenzij hij iets verkeerds heeft gekregen) helemaal niet meer.
Welke voeding heb je gekregen? Wij hebben het eerst ook moeten proberen met pepti maar dat maakte geen verschil, we zitten nu op de neocate.
Nienke heeft ook een KMa zij heeft ook meteen fv gekregen naar haar geboorte. Nienke had een hele ruwe huid, met veel vlekjes/pukkeltjes, ze huilde best veel, was onzettend onrustig en was gewoon niet tevreden. Dit was eigenlijk vanaf dag 1 al zo…Na 5 weken was ik het beu, uiteindelijk bij de ka terecht gekomen, die bekeek haar huidje en dat tesamen met mijn verhaal kwam KMA uit de bus…
De ka heeft ons Friso Allergy voor geschreven je zag haar huidje met 2 dagen al "rustig"worden, en zij zelf ook…Wel bleef het huilen aanhouden…Ze bleek ook een verborgen reflux te hebben zie met ZANTAC goed onder controle is gehouden…
Vertrouw op je gevoeld!Die heeft het altijd bij het juiste eind!
Bedankt voor de info
Gebruik nu sinds gister pepti1.
En moet zeggen dat ik het idee heb dat het kwijlen/spugen tussen de voedingen door echt een stuk minder is. Of zou dat gewoon toeval zijn. Het was zo dat ik altijd ongeveer een uur na de voeding nieuwe kleding kon pakken. Ze kwijlde echt enorm en soms wel met spuuggolfjes maar geen echte melk, meer slijm.
Alleen is haar exceem vandaag wel erger dan het was, maar goed dat zal misschien even zijn tijd nodig hebben.
De eerste twee flessen trok ze nog wel weg bij het drinken, misschien door een nieuwe smaak maar dat gaat nu echt veel beter en ze huilt niet meer tijdens de fles
mijn beide kinderen hebben/hadden als baby een kma en vanaf dag 1 FV.
Y.uri heel heftig. Echter na 1 dag pepti merkten we echt mega veel verschil. Het huilen verdween, de krampen, het overstrekken en het spugen. Bovendien ging hij zijn flessen weer drinken!
De exceem duurde iets langer maar met een paar dagen zag je het al minder worden.
Bij T.ygo (die kreeg eerst HA) was de zure diaree na een week weg en zijn huiduitslag ook met een paar dagen. Dus redelijk snel verschil :thumbup:
Beiden zaten trouwens op de pepti. T.ygo nog steeds
hier een kindje die vanaf begin fles krijgt en uitvoorzorg hypo allergee kreeg wat al snel mis ging kma nu is hij bijna 16 maand en nog steeds speciaal voeding nutramigen de pepti ging zelfs mis, nu elke maand kinderarts en dietiste en nog steeds geen melk producten mocht je vragen hebben pb me maar.
We gebruiken nu bijna een week pepti en gaat echt heel goed.
Ze drinkt goed, ze huilt niet meer tijdens de fles, exceem is zo goed als weg (voelt nu als een droge huid), kwijlt gewoon niet meer tussen flessen door. En het fijnste is dat ze nu veel rustiger en gecontroleerder de fles drinkt. Hierdoor spuugt ze ook minder.
Alleen het ‘kwijl spugen’ blijft wel. Niet zoveel als eerst maar een paar keer per dag spuugt ze echt een boogje spuug. Geen echte kwijl wat in haar mondhoekje naar beneden loopt maar echt een soort van fonteintje.
Is dit gewoon normaal? Hoor namelijk wel vaak dat kinderen mondjes melk terug geven na een voeding maar dit is zo kleurloos.
Maar echt, ik had niet verwacht dat het zo zou veranderen met pepti
Fijn dat het zo goed gaat!