Koemelkallergie????

Ik vermoed dat Bas Koemelkallergie heeft.

We hebben 4 behandelingen bij de osteopaat gehad vanwege zijn nekwervels die vast en scheef zaten. Ook spuugt Bas erg veel. Geen reflux, want het is niet met een boog. Uit zich zelf kan hij niet poepen. We hebben forlax junior van KA gekregen, maar hiermee kan hij nog maar 1 keer in de 2 dagen poepen. Nu hebben we orthiflor start en hiermee gaat het goed. Wel zitten er vaak groene stukjes tussen. Ook ruikt het erg zuur. Ik dacht zelfs al aan tandjes, maar daar is niks van te bekennen. Nu heeft hij weer wat hardere ontlasting, omdat we zijn begonnen met fruithapje. Hier heeft hij dus ook weer krampjes van. Dus toch maar ff stoppen nog met fruithapje. (hiervan heeft hij overigens niet gespuugd) We hebben een yoghurt toetje (V.a. 4 mnd) geprobeert, maar deze paar hapjes heeft hij helemaal uitgespuugd.

Bas huilt ook erg veel en laat veel windjes. Hij overstrekt zich minder dan voor de behandelingen bij de osteopaat, maar nog wel genoeg.

Hij is al zeker 6 weken verkouden en roggelt ook erg. Ook piept zijn ademhaling (hij heeft hier ventolin voor gekregen) Nu heeft hij hier een oorontsteking bijgekregen. Soms is het rood rond zijn ogen. En af en toe vlekjes in zijn gezicht, maar na een paar uur weer verdwenen. Het zijn kleine vlekjes/bultjes) (vaak na de voeding aanwezig)

Ook komt Bas maar gestaag aan. Soms mogen we blij zijn met 100 gram in de week. We merken dat hij ook niet altijd de fles meer wil hebben (net alsof hij weet dat hij ziek wordt van de melk die erin zit)

Ik heb al eerder bij de KA aangegeven dat ik denk dat hij Kma heeft, maar dit werd toen weggewuifd met het feit dat we daar nog maar eens niet aan moesten denken, omdat hij toen verder geen symptomen had en nog heel erg jong was en alle baby’s hebben krampen en moeten spugen. Maar dat hoeft ook niet altijd zo te zijn. 7 mei moeten weer naar de KA dus dan ga ik het zeker nog eens ter sprake brengen.

Ik wil uit mezelf ook geen koemelkallergie voeding gaan kopen, dat wil ik dan toch in overleg doen met KA of CB.

Bas heeft nu sinds zaterdagmiddag niet meer gepoept. Ik wijt het niet poepen eraan dat wel begonnen waren met fruithapje, maar misschien is het gewoon heel toevallig en dat hij immuun is geworden voor het geen wat wij geven zodat hij kan poepen. Eerst forlax. Toen hielp dat niet meer en hebben we orthiflor start gegeven, maar wie weet helpt dat gewoon niet meer. Tja je gaat vanalles bedenken zodat hij maar kan poepen en geen pijn heeft.

Voorheen kon Bas met othiflor soms wel 4 x per dag poepen en nu 1x in de 2 dagen en hebben we hem nog moeten helpen met de thermometer. Gisterenavond had hij ook weer veel last van krampjes terwijl hij woensdag zijn laatste fruithapje op had.

Het is echt heel goed mogelijk dat Bas kma heeft. Mijn man heeft behoorlijk last van hooikoorts en vroeger heeft hij astmatische bronchites gehad. Zijn ouders vermoedden wel dat hij kma heeft gehad, maar dat is nooit bewezen.

Ik heb zelf eens in mijn babyboeken gekeken (aangezien ik het niet meer aan mijn moeder kan vragen omdat zij is overleden en mijn vader er niet meer zoveel vanaf weet, tenminste geen details)

Ik heb namelijk ontzettend veel gespuugd en gehuild en ook ik kon niet poepen. Het duurde bij mij tot ongeveer één jaar en toen was alles ineens over. Ik zag in mijn babyboek dat ik met 13 maanden geen FLES meer kreeg. Dus 1+1 =2 denk ik dan en als ik zelf kma heb gehad kan dat allemaal heel logisch zijn. Dit zijn echt dingen waar je nu ook pas over na gaat denken en uitzoeken.

Wat denken jullie?? Koemelkallergie???

(sorry voor het lange verhaal hahaha)

Tjsa, ik weet het niet het kan van alles zijn.

Wat voor voeding krijgt hij normaal?

Misschien aanmaken met iets meer water? Wij doen vaak 10 cc extra.

Je zegt geen reflux, maar er bestaat ook verborgen reflux. Dat heeft mijn zoontje ook, die spuugt ook niet. De melk komt wel omhoog.

Hier hebben we ook het vermoeden van kma gehad, wat overigens niet zo bleek te zijn. Gelukkig maar. Alle kenmerken die jij opnoemt heeft hij ongeveer ook maar ook geen kma.

Huilt hij ook veel?

Als ik jou was zou ik ook nog niet met hapjes beginnen, even wachten tot de 6 maanden.

Waarvoor ben je naar de ka gegaan? En waarvoor heb je die medicijnen gekregen? IS dat voor het spugen?

@lindabreusers wrote:

Ik vermoed dat Bas Koemelkallergie heeft.

We hebben 4 behandelingen bij de osteopaat gehad vanwege zijn nekwervels die vast en scheef zaten. Ook spuugt Bas erg veel. Geen reflux, want het is niet met een boog. Uit zich zelf kan hij niet poepen. We hebben forlax junior van KA gekregen, maar hiermee kan hij nog maar 1 keer in de 2 dagen poepen. Nu hebben we orthiflor start en hiermee gaat het goed. Wel zitten er vaak groene stukjes tussen. Ook ruikt het erg zuur. Ik dacht zelfs al aan tandjes, maar daar is niks van te bekennen. Nu heeft hij weer wat hardere ontlasting, omdat we zijn begonnen met fruithapje. Hier heeft hij dus ook weer krampjes van. Dus toch maar ff stoppen nog met fruithapje. (hiervan heeft hij overigens niet gespuugd) We hebben een yoghurt toetje (V.a. 4 mnd) geprobeert, maar deze paar hapjes heeft hij helemaal uitgespuugd.

Bas huilt ook erg veel en laat veel windjes. Hij overstrekt zich minder dan voor de behandelingen bij de osteopaat, maar nog wel genoeg.

Hij is al zeker 6 weken verkouden en roggelt ook erg. Ook piept zijn ademhaling (hij heeft hier ventolin voor gekregen) Nu heeft hij hier een oorontsteking bijgekregen. Soms is het rood rond zijn ogen. En af en toe vlekjes in zijn gezicht, maar na een paar uur weer verdwenen. Het zijn kleine vlekjes/bultjes) (vaak na de voeding aanwezig)

Ook komt Bas maar gestaag aan. Soms mogen we blij zijn met 100 gram in de week. We merken dat hij ook niet altijd de fles meer wil hebben (net alsof hij weet dat hij ziek wordt van de melk die erin zit)

Ik heb al eerder bij de KA aangegeven dat ik denk dat hij Kma heeft, maar dit werd toen weggewuifd met het feit dat we daar nog maar eens niet aan moesten denken, omdat hij toen verder geen symptomen had en nog heel erg jong was en alle baby’s hebben krampen en moeten spugen. Maar dat hoeft ook niet altijd zo te zijn. 7 mei moeten weer naar de KA dus dan ga ik het zeker nog eens ter sprake brengen.

Ik wil uit mezelf ook geen koemelkallergie voeding gaan kopen, dat wil ik dan toch in overleg doen met KA of CB.

Bas heeft nu sinds zaterdagmiddag niet meer gepoept. Ik wijt het niet poepen eraan dat wel begonnen waren met fruithapje, maar misschien is het gewoon heel toevallig en dat hij immuun is geworden voor het geen wat wij geven zodat hij kan poepen. Eerst forlax. Toen hielp dat niet meer en hebben we orthiflor start gegeven, maar wie weet helpt dat gewoon niet meer. Tja je gaat vanalles bedenken zodat hij maar kan poepen en geen pijn heeft.

Voorheen kon Bas met othiflor soms wel 4 x per dag poepen en nu 1x in de 2 dagen en hebben we hem nog moeten helpen met de thermometer. Gisterenavond had hij ook weer veel last van krampjes terwijl hij woensdag zijn laatste fruithapje op had.

Het is echt heel goed mogelijk dat Bas kma heeft. Mijn man heeft behoorlijk last van hooikoorts en vroeger heeft hij astmatische bronchites gehad. Zijn ouders vermoedden wel dat hij kma heeft gehad, maar dat is nooit bewezen.

Ik heb zelf eens in mijn babyboeken gekeken (aangezien ik het niet meer aan mijn moeder kan vragen omdat zij is overleden en mijn vader er niet meer zoveel vanaf weet, tenminste geen details)

Ik heb namelijk ontzettend veel gespuugd en gehuild en ook ik kon niet poepen. Het duurde bij mij tot ongeveer één jaar en toen was alles ineens over. Ik zag in mijn babyboek dat ik met 13 maanden geen FLES meer kreeg. Dus 1+1 =2 denk ik dan en als ik zelf kma heb gehad kan dat allemaal heel logisch zijn. Dit zijn echt dingen waar je nu ook pas over na gaat denken en uitzoeken.

Wat denken jullie?? Koemelkallergie???

(sorry voor het lange verhaal hahaha)

Reflux, daar hoef je niet explosief voor over tegen, integendeel!

Je kan ook een verborgen reflux hebben dat je kindje meteen weer het zuur inslikt, dus dan is het ongemerkt!! Dus ik zou reflux net direct om deze wijze van spugen uitsluiten.

Ortiflor, hele slechte ervaringen mee werkt paar dgn en dan wekrt het aafrechts!!! Dus zou ik je niet aanraden mee door te gaan! Helpen met thermometer ook niet, beschadig je een hoop mee.

Ons verhaal kort samengevat want mijn plicht roept :wink:

Ons meisje had uitslag, benauwd, spugen, benauwd!! kramp noem maar op en ik dacht aan koemelk! Maar wat blijkt mega verborgen reflux! Als je reflux heftig genoeg is krijgen ze het benauwd want het tast op ten duur ook de luchtwegen aan vertelde de kinderarts mij! We zijn aan meedere medicijnen tegen relfux gegaan en alle klachten waren over! ook haar piepende adem benauwdheid spugen krampen!!

Succes! Pb gerust als je nog vragen heb!

Volgens mij geen verborgen reflux. Hij spuugt gewoon, maar wel veel. ik zie hem verder ook niks inslikken.

Wij gebruiken nu friso comfort (dikker ivm spugen, maar helpt niet)

Orthiflor heeft hier een week of 4 gewerkt en ineens niet meer 9maar dacht dat dit door fruithapje kwam) Met fruithapje zijn we ook direct gestopt aangezien hij niet meer ging poepen.

Bas huilt ook erg veel. Soms weten we gewoon niet meer wat we moeten doen om hem stil te krijgen.

We moeten naar de kinderarts, omdat Bas niet genoeg groeide. Hij was de vorige maand maar 500 gram aangekomen. we hebben medicijnen gekregen (forlax junior) voor het niet poepen zeg maar. Helaas hebben deze medicijnen maar even gewerkt en toen was het weer terug bij af en kon hij maar 1 x in de 3 dagen of zo poepen. Toen op aanraden van de osteopaat orthiflor gaan gebruiken. Dit heeft nu dus 4 weken geholpen.

Mocht het kma zijn is het ook wel logisch dat dit alles nu niet meer werkt aangezien zijn darmen niet tegen de koemelk kunnen en hebben de medicijnen helemaal geen zin.

Kijk maar eens op deze site

http://www.babyallergie.nl/koemelkallergie.htm

Bas heeft deze symptomen:

• Darmkrampen (vaak met veel huilen)

• na de fles kleine rode bultjes in zijn gezicht

-verstopping

-Spugen (echt veel)

-Problemen met de luchtwegen (al sinds 21 maart verkouden en nu dus ook piepende ademhaling(vooral na de fles)

-niesbuien (helder neusvocht) (paar keer per dag al sinds zijn geboorte)

• Oorklachten (oorontsteking)

• Groeiachterstand (groeit niet genoeg, geboren met 2565 gram en zit nu pas op 5800 gram met 4 maanden en 1 week)

• Voedsel weigeren, slecht drinken (laatste tijd drinkt hij niet al zijn flessen leeg en duwt hij de fles weg)

Ik weet niets van reflux, maar wél van KMA en het verhaal komt mij wel bekend in de oren ja… Wanneer moet je weer naar de KA? Kun je telefonisch overleggen over koemelkvrije voeding? Hoe eerder je mannetje geen koemelk meer binnen krijgt, hoe beter natuurlijk. Of het nu wel of niet een kma is, dat weten jullie dan, kun je gerichter verder zoeken.

Ik leef met je mee hoor, het is vreselijk… weten dát er iets is met je kind, maar niet goed weten wát… :cry: :hug: