Hoi meiden,
Mijn dochtertje is nu bijna 1,5 jaar en toen ze een aantal weken oud was waren wij erachter gekomen dat ze koemelkallergie heeft. Nu ben ik weer sinds een tijdje begonnen (langzaam opgebouwd) met gewone opvolgmelk en ze krijgt weer exceem, het lijkt wel alsof het steeds erger wordt. Maar ze heeft het alleen op haar beentjes en voelt zich verder kiplekker. Ik denk dat ik maar weer eens naar de dietist ga. Maar ik vroeg mijn af of jullie kindjes er overheengegroeit zijn en op welke leeftijd dat dan was?
ja denk dat je dan gewoon nogmoet wachten.
Dekleine van mijn schoonzusje is 1 jaar en 3 maanden en di dietiste heeft gezegd tot 2 jaar koemelkvrije voeding geven.
@jacqueline20 wrote:
ja denk dat je dan gewoon nogmoet wachten.
Dekleine van mijn schoonzusje is 1 jaar en 3 maanden en di dietiste heeft gezegd tot 2 jaar koemelkvrije voeding geven.
Zo zie je maar weer ze zijn allemaal lekker tegenstrijdig, die van mij heeft gezegd dat ik hem minimaal 1x per week moet bloodstellen aan dergelijk voedsel zodat ie de kans had/heeft om er overheen te komen.
Maar goed. Hij is er overheen. Alleen met vis heeft ie nog een kleine reactie op zijn armpjes. Dus het gaat over.
( koemelk allergie heeft niet alleen met koemelk te maken, maar je kindje kan dan ook gevoellig zijn voor; pinda,s vis, soja en nog iets… moet ff googlen kom er nog op terug.)
Oh en nog iets. Als er voor een dergelijk product een reactie optreed, weer in ( veel ) mindere mate gaan aanbieden. MAW ze is er dan nog niet geheel over heen. Maar het komt wel goed hoor.