koemelkallergie en rijstebloem

Hoi!

Thomas heeft een koemelkallergie en krijgt Nutramigen. Vanaf wanneer kan ik rijstebloem toevoegen aan zijn laatste fles?

Vanaf 4 maanden of moet ik wachten totdat hij 6 maanden is?

Wie heeft hier ervaring mee en kan mij tips geven?

Groetjes Sophia

Rijstebloem is koemelk vrij dus kan in dat opzicht gewoon gegeven worden vanaf 4 mnd. Wel is het beter om bij een allergie of een hoge kans op een allergie te wachten met bijvoeden tot 6 mnd.

Oke, dankjewel voor je snelle antwoord!

Maar volgens mij zijn de meningen verdeeld over of rijstebloem bijvoeding is of niet, toch?

Groente en fruit krijgt hij pas vanaf 6 maanden, ivm de allergie, maar rijstebloem is dus eigenlijk ook bijvoeding?

als je het heel officieel bekijkt wel ja :angel: :wink:

Klopt, rijstebloem is echt bijvoeding en daarbij heeft het geen enkele voedingswaarde, het ‘vult’ en daar is ook alles mee gezegd.

Rijstebloem kan zelfs verstoppend werken…(goh is het al te zien dat ik geen fan ben van rijstebloem?)

Waarom wil je het eigenlijk geven? Heeft dit iets met doorslapen te maken?

Papfles geeft namelijk ook geen garantie op doorslapen, ik denk ik zeg het vast :mrgreen:

Hier heeft rijstebloem in iedergeval niks geholpen bij mijn pogingen mijn dochter te laten doorslapen… :wink:

En de meningen zijn er wel over verdeeld of rijstebloem bijvoeding is. Mij lijkt het van wel. Alles naast bv of fv lijkt mij bijvoeding.

Doorslapen doet Thomas eigenlijk wel. Hij krijgt 23u zijn laatste fles en is dan tussen 5u en 6u weer wakker, hij krijgt dan rond 6.30u zijn ochtendfles.

Hij zit alleen sinds een week op de maximale hoeveelheid voeding en ik vraag me af of dat genoeg is tot hij 6 maanden is, vandaar mijn vraag. Ik ben nu (nog) niet van plan om hem rijstebloem te geven.

Volgens de arts van het cb mag hij zelfs 5 flessen van 200cc water met 7 schepjes hebben :shock: :hand: … Belachelijk veel vind ik zelf, dus dat doen we niet.

oow ik zou zelf ook eerder oor ijstebloem kiezen als over de max gaan idd! Maar goed verder geen ervaring met fv, dus daar kan ik verder niks over zeggen.

De oudste had kma en bewust tot 6 maanden gewacht met alles. Rijstebloem ben ik wel met 5,5 maanden mee begonnen, omdat ze toe leek te zijn aan vaste hap. Met kma kunnen ze gevoeliger reageren, vandaar het wachtadvies, zo ook rijstebloem lijkt me.

Ik gaf het trouwens als ontbijt later, heb nooit de avond een papfles gedaan.

rijstebloem is koemelkvrij klopt maar wel instant pap en dat kan ook mis gaan we hebben het zelfde hier ook kma en nutramigen als je bij dietiste loopt kun je papieren vragen waar het allemaal opstaat.

wij zijn nutriton gaan gebruiken ook tegen het spugen.

mocht je echt rijstebloem willen gebruiken dan wel de normale en niet de vanille.

wij konden pas met ruim 8 mnd beginnen met bijvoeden, en hoe oud is je zoon en hoe lang staat hij al op nutramigen?

@Mellie wrote:

Klopt, rijstebloem is echt bijvoeding en daarbij heeft het geen enkele voedingswaarde, het ‘vult’ en daar is ook alles mee gezegd.

Rijstebloem kan zelfs verstoppend werken…(goh is het al te zien dat ik geen fan ben van rijstebloem?)

Waarom wil je het eigenlijk geven? Heeft dit iets met doorslapen te maken?

Papfles geeft namelijk ook geen garantie op doorslapen, ik denk ik zeg het vast :mrgreen:

Hier ook geen fan, het geeft geen garantie dat het werkt, en als het averechts werkt , poept je kindje er niet makkelijker op.

mijn dochter had ook kma en kon rijstebloem niet verdragen. Ze sliep zelfs beter met gewoon eemn fles nutramigen want met rijstebloem werd ze vaak huilend wakker. Als je het toch wil geven zoi ik wachten tot 6 mnd.

gr Leonie

wij zijn begonnen met nutriton, maar een groot drama (maar dit ivm met reflux)

en rijstebloem… ook geen liefhebber… was een grote ramp… mevrouw zat verstopt tot en met en wij kregen dus wel een reactie betreft krijssen en onrust… dus dit komt hier ook niet meer in huis.

ook wij gebruiken nutrimigen. (gaan binnenkort voor de 12 mnd provocatietest)

wij met rijstebloem begonnen rond de 5.5 mnd.