Koemelkallergie en rare ontlasting

Mijn meisje heeft koemelkallergie…



Ze krijgt daarvoor pepti, nu ben ik al op enkele site’s gelezen dat kindjes met KMA groene dunne/breierige ontlasting hebben, met onverteerbare stukjes erin, lijken wel witte stukjes noot ofzo.



En dat het met die voeding voor KMA weg zou moeten gaan, maar mijn dochtertje heeft deze poep al sinds de geboorte, verder nooit bij stil gestaan, maar nu maak ik me eigenlijk wel een beetje zorgen.

Hier ook een kindje met KMA, hij heeft ook erg wisselende ontlasting en onverteerde stukjes erin. Heeft de nieuwe voeding niks aan veranderd. Ik denk niet dat je je druk hoeft te maken.

En anders zou je het altijd even aan de arts kunnen vragen.

hier heeft de ervaring me geleerd dat als de ontlasting van mn dochtertje groen is, of groene stukjes heeft dit op krampjes duidt.

Maargoed, je kan elk kind niet met elkaar vergelijken…

Hier een kindje met Nutramigen voeding voor KMA en ook groenige ontlasting met stukjes erin. Soms is het heel dun dan weer pasta achtig. Dus het wisselt heel erg. Soms ook meer geel dan groen.

die dunne groene ontlasting, zou dat met pepti zijn, of bij baby’s met kma zonder pepti voeding? want hier heeft mijn zoontje kma maar die dunne groene ontlasting is juist gekomen vanaf dat we pepti gingen gebruiken. we hebben er wel navraag over gedaan bij de ka gedaan en volgens he was het geen probleem als hij verder geen problemen ermee heeft (uitdroging of slecht groeien).

Suus heeft geen kma, mies ook niet. Maar omdat Peter lactoseintolerant is en altijd problemen had, hebben we ze beiden meteen op de hypoallergene voeding gezet en zij hebben beide tijdens hun flesvoedingsperiode groene dunne ontlasting gehad, soms met onverteerde stukjes (dan kreeg hij meer voedingsstoffen binnen dan nodig en deden we minder schepjes in de flessen, dunnere voeding dus)



Suus heeft ook altijd dunne groene poep, maar nooit stukjes erin en altijd tevreden.



Dus de kleur zegt denk ik niet persee iets over een kma of iets.

Stukjes hebben meer te maken met meer voedingsstoffen binnenkrijgen dan het lichaam nodig heeft en darmen die dat er dus niet uit halen.

Kan ook niet echt heel veel kwaad.



Als ze maar happier zijn, minder huilen en evt andere klachten (zoals eczeem) minder worden.