Koelvries combinatie.

Wij willen een nieuwe koelkast met vriezer, laat ik het zo zeggen nieuw is understatement, wij hebben momenteel niks meer!



Gevolgen daargelaten…



We willen nu dus een staand model, niet veel te duur en hoeft niet heel groot te zijn.

Maar geen tafelmodel.



Welke hebben jullie, kosten (als je dat kwijt wilt), hoe groot is hij, en wat is er (niet) goed aan?

wij hadden een hele goede

maar het diepvries gedeelte ging kapot en dus moesten we ook een nieuwe koelkast erbij

dus voor ons geen koelvries combi meer :angel:

Wij hebben (in de schuur welliswaar) een Indesit koelkast en diepvries (zijn dus 2 aparte kasten)… Ze zijn manshoog zeg maar, diepvries met alleen laden… Ideaal… Bij een combi is het wel zo, als er een gedeelte kapot gaat en hij moet reparatie weg ofzo, je niks meer hebt…



Kosten (ca. 5 jaar geleden) totaal ca. 550/600 euro

Bij ons zijn 2 aparte apparaten helaas geen optie ivm te kleine ruimte, er past een combi of een tafel model maar meer niet :?

Kun je geen twee tafelmodellen op elkaar zetten?

(Ik denk even mee)



Wij hebben een koelkast met klein vriezertje gehad.



De vriezer vrieste al snel niet meer goed. Ijsjes kwamen er half zacht uit, evenals brood. Nu dus gekozen voor een vriezer en koelkast apart. Bevalt prima nu.

Ik zou ook gaan voor 2 op elkaar. Onder een vriezer tafelmodel met laden en erop een koelkast tafelmodel. Ik weet niet hoe groot je bent maar je moet er natuurlijk boven in de koelkast ook bij kunnen. En goed vast kunnen zetten zodat je de koelkast er niet af kunt trekken.

Ik heb laatst een koelvriescombi gekocht van Bosch bij de Saturn voor 500 euro, incl. verwijderingsbijdrage en bezorgen, dit was omdat het het showmodel was.

wij hebben een LG koel-vriescombinatie, gekocht voor 399. Bij Budgethouse. Geweldig apparaat. En ook nog mooi om te zien.

Ik zou ook niet voor een combi gaan (of het moet zo’n Amerikaanse koelkast zijn en daar dan ook nog eens de plek voor hebben. Helaas gaat de uitbouw niet door :frowning: )



Wij hebben (om je daar maar eens mee “lastig” te vallen) een grote koelkast met een redelijk grote vriesvak (ik ben altijd verbaasd wat ik daar nog allemaal in kwijt kan) die met een deurtje wordt afgesloten, dus ook 3***.

Daarnaast hebben we op zolder nog een diepvries tafelmodel staan met lades.



Werkt perfect zo, zonder dat we om de haverklap naar zolder moeten.



Overigens hebben wij voor de zolder gekozen ipv de schuur, omdat mijn schoonouders in de winter nog weleens het probleem hebben dat de vriezer niet meer vriest door de kou.



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Op elkaar is amper een optie, ik ben zelf erg klein, en onze keuken is gewoon echt te klein .

Een combi is toch smaller in diepte wat dus wel zou kunnen. Want hij kan maar op 1 plek staan. De rest staat al ‘vol’ met wasmachine en gasfornuis (de wasmachine staat onder een ketel dus daar kan ook niks op!) en het gasfornuis, nou voorzich dat daar niets op kan;)

En die kunnen we dus niet verplaatsen door de aansluitingen.



Normaliter zou ik zelf ook niet voor een combi gaan, maar onze woning is gewoon echt ruimte gebrek, andere kamer is ook geen optie bijv.

Ik zou sowieso even goed prijzen vergelijken op internet, want via internet kopen is heel vaak echt een stuk goedkoper.

Je kan ook even op MP kijken. Mensen die b.v. de keuken gaan verbouwen gaan vaak ‘over’ naar inbouwapparaten en vaak doen ze nog hele nette (redelijke nieuwe) spullen weg.



wij hebben volgens mij LG, maar weet je, het kan ook zo maar een ander merk zijn :oops: :oops: :oops: hij is in ieder geval lekker koud!

Wij hadden een inbouw b-merk (Ariston) en die is een paar weken terug een niet-koele dood gestorven.

Dat was ook een koelvriescombinatie. Aangezien het in dezelfde inbouwkeuken moeten hebben we eenzelfde Ariston, alleen dan van een recentere serie, gekocht. Die moet nog komen, dus ik voel wat je voelt qua geen koelkast, al weken lang :wall:

Als ik later groot ben en een ander huis koop wil ik een betere, maar tot zover is het prima. Het is geen topkwaliteit, maar het koelde en de ijsjes bleven ook bevroren. Je kunt er alleen bijna niets in kwijt.



Maar die hebben we via internet besteld, geen idee welke site, zou ik even moeten vragen aan manlief. Ik weet wel dat deze koelkast in de winkel 650 was en via de site 360… Dat scheelt echt idioot veel geld.