koekjesbak pot

als de xenos bij je in de buurt zit, zou ik r zeker een weckpotje kopen…

ik vind het in deze potten eigenlijk net niet passen. Ja, met een hoop gewroet, maar het ziet er niet zo mooi uit. ik zou de volgende keer voor een smallere, hogere pot gaan

heb net ff een weckpotje gemaakt…gekocht bij xenos, past precies en staat leuk…alleen beter aandrukken de volgende keer…



maar hopelijk is de gastouder blij met dit presentje… :slight_smile:

ziet er leuk uit kloos!

toevallig een pakkenlikker in de keukenla liggen?

Die is erg handig voor het aandrukken van de lagen :thumbup: .

Wat leuk zeg!



Kloos, wat voor een formaat heeft het weckpotje? Volgende week is één van de juffen van emma voor het laatst. Ik denk dat ik dit maar ga geven.

@purpled82 wrote:

Wat leuk zeg!



Kloos, wat voor een formaat heeft het weckpotje? Volgende week is één van de juffen van emma voor het laatst. Ik denk dat ik dit maar ga geven.




even voor mijn beurt, maar volgens mij is dit het potje met 0,7 liter inhoud van de Xenos.

Dankje, dan zal ik deze week even gaan kijken.

Net in de hakpot, maar de laatste laag witte chocolade paste er niet bij :think:

En had dus gewoon eerst zout - bloem - Cacao poeder en daarna weer bloem, maar gooi de bloem op de cacaopoeder en heel de cacao ploft omhoog :wall: Hop weg lagen :cry:



Maar mengsel staat in de oven en moet nog 5 minuutjes. Na het avondeten lekker smullen. Ik ben benieuwd :smiley:

@mamaMarije wrote:

toevallig een pakkenlikker in de keukenla liggen?

Die is erg handig voor het aandrukken van de lagen :thumbup: .






een wat??? :shifty:



bijna goed… inhoud is 0,75l en t past precies vind ik

@kloos wrote:

@mamaMarije wrote:
toevallig een pakkenlikker in de keukenla liggen?

Die is erg handig voor het aandrukken van de lagen :thumbup: .






een wat??? :shifty:



bijna goed… inhoud is 0,75l en t past precies vind ik




een pakkenlikker :lol: .

Niet een algemeen bekend nederlands woord dus?



Maar das zo’n schraap ding waar je vla/yoghurt pakken me leeg kan schrapen. Bij ons in huis gaat dat dus door het leven als een pakkenlikker… en das ideaal om laagjes aan te stampen dus.

@mamaMarije wrote:

@kloos wrote:
@mamaMarije wrote:
toevallig een pakkenlikker in de keukenla liggen?

Die is erg handig voor het aandrukken van de lagen :thumbup: .






een wat??? :shifty:



bijna goed… inhoud is 0,75l en t past precies vind ik




een pakkenlikker :lol: .

Niet een algemeen bekend nederlands woord dus?



Maar das zo’n schraap ding waar je vla/yoghurt pakken me leeg kan schrapen. Bij ons in huis gaat dat dus door het leven als een pakkenlikker… en das ideaal om laagjes aan te stampen dus.




Als je via Google Afbeeldingen zoekt op PAKKENLIKKER: 0 resultaten

Als je zoekt op PANNENLIKKER: 26.700 resultaten



En volgens mij hebben we het dan over hetzelfde… Iets erg lokaals misschien? :wink:

@Mex wrote:

@mamaMarije wrote:
@kloos wrote:
@mamaMarije wrote:
toevallig een pakkenlikker in de keukenla liggen?

Die is erg handig voor het aandrukken van de lagen :thumbup: .






een wat??? :shifty:



bijna goed… inhoud is 0,75l en t past precies vind ik




een pakkenlikker :lol: .

Niet een algemeen bekend nederlands woord dus?



Maar das zo’n schraap ding waar je vla/yoghurt pakken me leeg kan schrapen. Bij ons in huis gaat dat dus door het leven als een pakkenlikker… en das ideaal om laagjes aan te stampen dus.




Als je via Google Afbeeldingen zoekt op PAKKENLIKKER: 0 resultaten

Als je zoekt op PANNENLIKKER: 26.700 resultaten



En volgens mij hebben we het dan over hetzelfde… Iets erg lokaals misschien? :wink:




wij noemen het ook een pakkenlikker :mrgreen:

@fiep klophout wrote:

ordinaire tvp voor het linkje naar de blog.




Hehe, dat is een term van een ander forum. :mrgreen:

@D. wrote:

@fiep klophout wrote:
ordinaire tvp voor het linkje naar de blog.




Hehe, dat is een term van een ander forum. :mrgreen:




monogamie is mij totaal vreemd als het om forummen gaat :angel:

@knipoogje1983 wrote:

@Mex wrote:
@mamaMarije wrote:
@kloos wrote:
@mamaMarije wrote:
toevallig een pakkenlikker in de keukenla liggen?

Die is erg handig voor het aandrukken van de lagen :thumbup: .






een wat??? :shifty:



bijna goed… inhoud is 0,75l en t past precies vind ik




een pakkenlikker :lol: .

Niet een algemeen bekend nederlands woord dus?



Maar das zo’n schraap ding waar je vla/yoghurt pakken me leeg kan schrapen. Bij ons in huis gaat dat dus door het leven als een pakkenlikker… en das ideaal om laagjes aan te stampen dus.




Als je via Google Afbeeldingen zoekt op PAKKENLIKKER: 0 resultaten

Als je zoekt op PANNENLIKKER: 26.700 resultaten



En volgens mij hebben we het dan over hetzelfde… Iets erg lokaals misschien? :wink:




wij noemen het ook een pakkenlikker :mrgreen:


Ook wel bekend als flessenlikker zoals hij officieel heet, als je die Googled krijg je wat meer hits :mrgreen:

volgens mij is een flessenlikker (bij ons altijd heul gekscherend lessenflikker genoemd…) toch anders dan een pannenlikker:



(ieks, daar zit nog vanalles uitgelikts aan :sick: )



en pannenlikker:







die is veel breder. (want hoeft natuurlijk niet door dat smalle halsje van een fles.)

bedoel dus de bovenste van Fiep haar foto’s… dan wel graag een schone :wink: en dan is die ideaal om de laagjes in zo’n pot stevig aan te duwen.

Als je de lagen bloem ed echt stevig aanduwt zijn ze EN platter en past het waarschijnlijk wel EN ze stuiven niet meer (zo makkelijk) omhoog als je er een volgende laag overheen ‘gooit’.



Als je de volgende laag dan ook nog door een trechter er ingiet krijg je best hele strakke lagen :thumbup: .

mmm een trechter dus nog… aanduwen hadden wij wel gedaan, maar dus geen strakke lijnen… mar komt dus waarschijnlijk door de trechter. of het gebrek eraan :slight_smile:

Wat ik nu niet snap is wa je dan doet met die pot, behalve dat het er leuk uitziet :eh:

Of is dat iets heel vanzelfsprekends en lees ik erover heen…

@Bambi wrote:

Wat ik nu niet snap is wa je dan doet met die pot, behalve dat het er leuk uitziet :eh:

Of is dat iets heel vanzelfsprekends en lees ik erover heen…




in de oven, lekkere brownies maken :drool:

@Bambi wrote:

Wat ik nu niet snap is wa je dan doet met die pot, behalve dat het er leuk uitziet :eh:

Of is dat iets heel vanzelfsprekends en lees ik erover heen…




weggeven met kaartje erbij/aan.

Moet nog een beetje boter/ei door en dan kan de krijger er dus lekkere brownies van maken of in het geval van de koekjes pot lekkere koekjes :thumbup: .