koekjes bakken met kinderen

hoihoi,

Wij gaan koekjes bakken met de kids tijdens het partijtje van onze zoon, nu heb ik wel een vraagje daarover…

ik heb al wel recepten gevonden en het versieren vd koekjes.

Toch vraag ik me af of je dat versieren nou VOOR het bakken doet, of als de koekjes dus al gebakken zijn? ik kan het nergens uit opmaken, dus vandaar dat ik het hier even vraag aan de moeders met ervaring :wink:

Groetjes van mij

Versieren doe je na het bakken als de koekjes zijn afgekoeld. Je maakt dan met poedersuiker en water een soort gelei (kom niet op het woord) dat gaat over de koekjes en daar kunnen ze de versiering op maken…

dat je uberhaupt aan het bakken toekomt… Het beslag is ook errug lekker…

TIP:

Als de koekjes in de oven zitten en daarna moeten afkoelen duurt het vaak te lang voor de kids voor ze verder kunnen. Dan kun je misschien alvast van te voren gebakken cakejes of koekjes laten versieren. Anders verslapt vaak de aandacht omdat het gewoon te lang duurt.

Ik doe versieren ook wel eens van te voren hoor; dan druk ik dat gewoon een beetje in het deeg :wink: .

Sommige dingen worden bruin maar van die hageltjes blijven hier mooi roze :slight_smile: .

@Marlous wrote:

Versieren doe je na het bakken als de koekjes zijn afgekoeld. Je maakt dan met poedersuiker en water een soort gelei (kom niet op het woord) dat gaat over de koekjes en daar kunnen ze de versiering op maken…

GLAZUUUUUUUUUUUUR

De eerste keer had ik het glazuur er van te voren al opgedaan … je kon prima frisbee-en met die koekjes en ze alle kanten opbuigen, maar lekker waren ze niet meer :mrgreen:

Hagelslag kun je wel van te voren er op doen en een geklopt ei uitsmeren over de koekjes is ook al een feest (voor zoonlief dan). Bij de koekjes voor de mama’s en papa’s mag hij er dan een noot op doen. Chocolade in kleine stukjes breken en in de koekjes drukken … is ook erg smakelijk :drool: