Ik wil zo zandkoekjes maken met Maaike.
Ik heb de ingredienten plus nog wat versierspul en uitsteekvormpjes.
Wat laat je je kind doen? Hoe pak je dit aan?
Ervaring??
Ik denk dat google ik wel even op, maar de een noemt heel andere verhoudingen dan de ander. Je moet gewoon ff zoeken op zandkoekjes recept dan komt er zat in beeld
Ik heb nog nooit koekjes gebakken met joost .
Hij vind samen d*nerole croissantjes maken fantástisch werkelijk.
als we koekjes zouden bakken , dan zou ik denk ik gauw zelf het deeg in elkaar flansen en het samen dingen doen beperken tot het uitsteken met de vormpjes, maar goed , misschien is jouw kindje wat minder lomp behulpzaam dan de mijne :mrgreen:
Snoep ze alvast!
ik heb het een tijdje geleden geprobeerd, maar nano stopte een groot stuk deeg in zijn mond en daar hield zijn hulpvaardigheid wel mee op :mrgreen: Vooral deeg zonder ei maken dus. En verder gewoon proberen en kijken wat ze leuk vindt en hoe lang ze erbij blijft.
Hmmm, denk dat ze misschien nog een ietsje pietsje te jong er voor is :think: Lukas zou in elk geval zelf het deeg in zijn mond stoppen of het met een rotgang door de kamer gooien. Ik denk eigenlijk dat het meer iets is voor over een jaartje als ze 2,5 is. Maar misschien zit ik er wel helemaal naast. Ik zou haar met de lege verpakking laten spelen en het opeten aan haar overlaten
Nou de koekjes zijn gelukt en het helpen ook; jullie adviezen kwamen een beetje te laat :mrgreen: maar bedankt .
Ik had een recept (zonder ei inderdaad) dus dat ging goed.
Ik was alleen bang dat ik er heel lang mee bezig zou zijn en dat Maaike dan onderhand geen zin meer had maar dat viel mee:
Ik heb haar in de kinderstoel bij het aanrecht gezet met wat drinken en toen ik het deeg klaar had heb ik haar bloem laten uitsmeren op haar tafelblad; dat vond ze wel een leuk klusje :mrgreen: .
Vervolgens hebben we samen het deeg plat geslagen :mrgreen: wat ook leuk was…en toen mocht ze met de vormpjes deeg uitsteken.
Het was haar alleen vanzelfsprekend niet aan het verstand te krijgen dat je één keer moet steken en niet 20 keer (krijg je wel mooie lijntjes ). Dus hebben we het maar samen gedaan (en ik een paar gesmokkelt).
Maar kleine vormpjes gingen best redelijk als we het samen deden en ik het wat heen en weer schoof kon ze zelf het vormpje eraf halen en dan het stukje deeg van de tafel peuteren en aan mij geven.
Ik legde het dan op het bakblik en probeerde de vorm nog weer een beetje te herstellen .
Op het versiersel stond dat het nadien moest wel jammer want dat was anders een leuk klusje geweest.
(het bleek ook onzin; ik heb het even geprobeert en je kon het prima meebakken).
Al me al een half uurtje aan het kliederen geweest en dat was lang zat.
Ze heeft niet veel deeg geprobeert op te eten ze was eigenlijk heel erg onder de indruk van alles :inlove: .
Dus eigenlijk gewoon een succes :thumbup: .
Volgende keer dus Maaike wel laten versieren meteen en kleine vormpjes gebruiken! En het deeg een beetje dik houden en dan op de plaat nog een beetje pletten (maar dan blijft het in haar vingertjes tenminste heel).
Ik heb het gewoon met bloem, bastertsuiker en boter gemaakt ; supersimpel dus!
MAar jullie hebben gelijk hoor ik denk dat het over een jaartje pas echt een succes wordt!
Mateo vind het leuk om alle ingredienten in de bak te doen…Te loelen en natuurlijk te proeven…flinke vinger in het deeg je aankijken en zeggen: MAG??? :inlove:
Hier mag hij wel gewoon deeg met eieren trouwens, helemaal niet bij stil gestaan en ook niet van plan :lol: 8)
Ik rol het deeg in balletjes…Dat kan Mateo natuurlijk ook erg goed…
Dus ik doe er 12 (bij wijze van) en hij 1…
In de oven en versieren gewoon lekker laten darren…
Hij mag van mij eigenlijk alles doen omdat ik koekjes bak voor hem…Dat de koekjes verbranden (zijn dunne bolletjes en slangetjes) is niet erg…
Leuk hoor koekjes bakken… :thumbup:
Maak jij dan 12 ronde koekjes zeg maar en versier je die dan nog?
Maaike vond steeds het overgebleven deeg weer bij elkaar doen en opnieuw pletten ook erg leuk :mrgreen: .
En je hebt gelijk hoor ze moeten eigenlijk zoveel mogelijk zelf kunnen doen.
Ik had alleen hele leuke dierenvormpjes gekocht dus die moesten natuurlijk wel even uitgeprobeert worden . Maar die waren veel te groot in doorsnede voor Maaike dan kreeg ze ze nooit van de tafel.
Haha, ik heb geen vormpjes, maar ik zou haar er dan gewoon een geven en een stuk deeg…Niet alle vormpjes dus…haha
Sommige ‘moeilijke’ dingen moet mama ook doen…dus zij steekt het uit en jij legt het op het blad…Mateo mag sowieso niet aan het blad zitten, dat weet hij, dat is auw…Ook al is het nog niet auw…
Vaak versier ik ze niet, maar als ik het doe dan doe ik een beetje poedersuiker met water op de koekjes (Mateo dan, ROMMEL) en dan gooit hij er een fles sprinkels op…
kijk dit zijn ze geworden (die we nog niet op hebben :mrgreen: ); best leuk hè.
De vierkante heeft Maaike dus gemaakt .
Ohhh! :thumbup:
Ze zijn écht mooi!!
ik vind ze prachtig
op mijn werk gaven we gewoon de kinderen een stuk deeg die mochten ze tot een koekje vormen…en als zij vonden dat het een mooi koekje was…dan werd het zo gebakken :mrgreen:
de meest grappige vormpjes kreeg je dan…
ze doen dan net als ze met hun klei doen… :lol: :lol: alleen mogen ze het dan afbakken en opeten :mrgreen:
colle houdt je dan geen rekening met de dikte?
DAt lijkt me dan lastig namelijk. Of plet je ze stiekem als je ze erop legt :mrgreen: ?