We hadden hier die bambix-koekjes.
Die vind ik zelf zo vies :sick:
Alles komt onder de papperige brij van die koekjes, ik vind het gewoon smerig.
Dus had ik van die Nijntje-koekjes voor Lev gekocht en hij is er helemaal gek van. Eet er zo 2 achter elkaar op.
Nu weet ik waarom, er zit gewoon suiker in :wall:
En daar ben ik niet zo blij mee.
Is er ook iets anders? Rijstwafeltjes eet hij echt niet meer, hij gooit ze gewoon weg.
Verwend ding he
Maar ik wil van die suikerhap af…
hier gaan soepstengels en cracots en droge melba toastjes en zo er goed in.
Irritant he dat ze gewoon zelfs in van dat echte babyspul suiker gooien. ik was ook ooit zo naief te denken dat dat soort koekjes speciaal voor babies waren en dus ook voldeden aan wat je een baby beter wel en niet kan geven. uhuh
nou ik ben dus ook zo naief blijkbaar.
Ik denk: vanaf 6 maanden=verantwoord.
Niet dus :wall:
Soepstengels, dat klinkt beter :thumbup:
de toastje/crackers van Lu ! (of een husimerk o.i.d.)
Krijgen ze op het KDV ook onder het mom van ‘koekjes’ :thumbup:
Kunnen ze daar ook beetje op sabbelen of breekt dat is grote stukken af?
@Esther83 wrote:
Kunnen ze daar ook beetje op sabbelen of breekt dat is grote stukken af?
Oeh sabbelen…ja dat kan denk ik wel…wordt iig niet zo’n kledderboel
als bij liga’s en dat soort koekjes.
Misschien moet je het even proberen…op het KDV krijgt Anoek ze volgens
mij al een hele tijd.
in soepstengels zit wel weer zout…
volgens mij is het dan kiezen tussen twee kwaden?
Eventueel ontbijtkoek ofzo? Of zit daar ook iets slechts in?
gr
muts
Ik heb van die koekjes eerste start ofzoiets van liga.
@Fryskefaam wrote:
Ik heb van die koekjes eerste start ofzoiets van liga.
ja en dat zijn dus die dingen die ze vol proppen met suiker en zo, zodat het lekker wegeet voor de babies :wall: :wall:
ik had toen nano echt klein was soepstengels zonder zout en dergelijke erin, waren hier gewoon bij supermakrt te koop.
volgens mij is ontbijtkoek al helemaal een grote suikerbende?
Hier waren soepstengels en beschuit een hit…
Wel kruimelig 8)
@muts99 wrote:
in soepstengels zit wel weer zout…
volgens mij is het dan kiezen tussen twee kwaden?
Eventueel ontbijtkoek ofzo? Of zit daar ook iets slechts in?
gr
muts
In ontbijtkoek zit erg veel suiker.
Liefs Moirah
cracottes at mischa heel veel, kreeg hij ook op de creche…
in ontbijtkoek zit wel suiker, maar wel "verantwoord"suiker (voor zover je daarvan kunt spreken).
Er zit bijna overal suiker in. Krentenbollen, eierkoeken, liga’s, zelfs in kant en klare soep. Crackertjes van Lu vinden ze hier om te smullen. Ze kruimelen alleen zo vreselijk… :think:
Die crackertjes van lu hebben wel een ander voordeel… De fijne motoriek wordt gestimuleerd :mrgreen: Thara heeft, samen met een heleboel andere kindjes op het KDV, de neiging om de kruimels op te pakken tussen duim en wijsvinger (en dan te bekijken, in de mond te doen :thumbup: of in haar haar te smeren :wall: :lol: ).
Daarbij zijn er zat kindjes die een “gewone” koek aan de kant gooien als ze zo’n crackertje krijgen. Ze blijken duidelijk favoriet :thumbup:
Verder heb ik hier thuis inderdaad liga’s liggen. Is anders een rijstewafel met “iets” (beetje smeerkaas) een idee. Misschien dat het dan net wat meer smaak heeft… :roll:
Geen probleem met de bambix koekjes hoor. Ok, zelf vind ik ze misschien niet zo lekker, maar zo´n groentepotje is ook niet lekker, en dat eet Bram ook met smaak op.
Jasper lust ook mazze’s kwamen we met pasen achter. Kruimelt weliswaar verschrikkelijk, maar omdat het best droog blijft(niet zo’n papperige massa als liga wordt) kun je het daarna gewoon met stoffer en blik weghalen. Bovendien is het niet alleen suiker- maar ook zouloos :dance:
Hier doen cracottes het goed. Soms met een beetje smeerkaas erop, dan zit ie te smullen.
Ik was ook zo’n naïeve muts. Ik dacht ook: ‘het zijn babykoekjes, dus per definitie verantwoord’ :wall:
Als je de ingrediëntenlijst leest op babyproducten kom je vaak van een koude kermis thuis.
Zo kwam ik er ook achter waarom Lynn potjes zo lekker vond en mijn maaltijden niet… overal zat appel in… lekker zoet natuurlijk :roll:
beetje offtopic :oops: