Koekenpannen vraag!

Wij zijn op zoek naar een mooie koekenpan die je zo van het vuur af in de oven kunt doen. We volgen al een poosje masterchef en andere kookprogramma’s en zien dat vaak voorbij komen. Welke koekenpannen zijn hiervoor geschikt?

ik weet dat de 365+ serie van ikea in de oven kan… volgens mij elke pan van metaal

Wij hebben zowel onze koksmessen als koekepannen alleen van Herman den Blijker.

Messen zijn echt super makkelijk hanteer

de pannen hebben geen keralieten handvat maar worden niet heet tijdens het koken op gewoon “vuur”… Vanwege hun greep kan de pan zo de oven in en kan het vlees net die juiste temp krijgen zonder aan te branden aan de buitenkant!

HDB komt echter op Radar nogal slecht uit de verf…

ik ben er iig fan van :inlove:

Geen vieze anti aanbaklaag die na verloop van tijd afbladerd en je tegen komt in je gebakken eitje, gewoon een heerlijke pan…Maar tja misschien is het ook iets persoonlijks?

Ik ben helemal gek van de IKEA 365 serie… Heb hem eerlijk gezegd nog nooit in de oven gezet, maar gezien hij helemaal van staal is, moet dat denk ik kunnen…

En de service is goed, want we hadden er laatst één afgebladerd. Als je de bon bewaard kun je ermee terug en krijg je zo je geld terug… zit geloof ik 5 (of zels 10) jaar garantie op…

Tnx allemaal. We hebben nog geen keuze gemaakt dus zijn er meer mensen met tips wellicht?

Volgens mij kunnen gietijzeren pannen ook heel goed in de oven, juist omdat ze zo gelijkmatig verwarmen zijn ze erg geschikt. Is dat misschien een optie? Van Le Creuset bijvoorbeeld. Succes met je zoektocht! :smiley:

@Tinkerbell wrote:

Volgens mij kunnen gietijzeren pannen ook heel goed in de oven, juist omdat ze zo gelijkmatig verwarmen zijn ze erg geschikt. Is dat misschien een optie? Van Le Creuset bijvoorbeeld. Succes met je zoektocht! :smiley:

wij hebben een prachtige koekenpan van Le Creuset maar die heeft een houten handvat. Die zet ik liever niet in de oven :wink: