knutselkado anderhalf jarige?

Hallo,



Wij willen de kindjes graag iets geven als hun brusje geboren wordt. Voor dana heb ik al van die peuterministeck gezien, dat vind ze ook superleuk (bij opa/oma en kdv) en kan ze zich ook lekker mee vermaken.



Nu wil ik graag voor elin ook iets waarmee ze zichtzelf kan vermaken, maar ook op gebied van knutselen zodat we niet teveel onderscheid hebben voor de kids in kado, maar ik heb geen idee wat nu leuk is voor haar. Ze is dol op vingerverf, maar ja dat hebben we dus al. Kleuren vind ze wat minder. Dacht ik aan een stempelset, maar daar vind ik haar eigenlijk nog wel wat klein voor om met inkt te gaan kliederen.



Dacht evt ook aan zo’n poppetje met verschillende kleertjes die ze aan kan kleden. Zag er een van hello kitty, maar die is nog wat klein (ivm evt in de mond stoppen) en ik weet eigenlijk ook niet of dat misschien ook wat te hoog gegrepen is voor een anderhalf jarige?



Hebben jullie inspiratie wat leuk is?

Hangt er een beetje vanaf wat ze leuk vindt natuurlijk, maar je hebt ook een stempelset van SES, met uitwasbare inkt, net als deze:



Die heb je met verschillende thema’s, beestjes, circus, etc. Hier heeft Sinterklaas 2 setjes gebracht, toen was de middelste nog geen 1,5 jr oud :wink: Al hebben ze er meestal samen mee gespeeld(en blijf ik in de buurt) :shifty:

@Zeemeermin wrote:

En iets van klei?


Haha die hebben we hier ook in overvloed (kan jij niet weten want had ik niet vertelt), maar die eet ze op :roll:

Dus dat is 't m niet.



Eisblume, dat is wel een heel leuk idee en die je laat zien is echt leuk, ik was vanmorgen al bij de b smit maar kon echt niks vinden daar, alleen van hello kitty een stempelset, die is wel leuk maar ik twijfel nog enorm.

Ga zo eens bij de concurrent kijken dan hopen dat ze daar meer hebben.

Zou gewoon een klein zacht poppetje doen, wel met harde beentjes en armpjes en hoofdje. Maar het lijfje is dan zacht. Mijn meisje heeft met die leeftijd heel wat rond gelopen met dat popje.

Zat een speentje bij en een bijringetje. Speentje vond ze geweldig om dat in en uit het mondje te doen.

En poppetjes zijn maar iets van 10 a 15 euro ofzo…

weet je wat het probleem is? We hadden al belachelijk veel voor dana en dat wat er nog niet wat is er met elin bijgekomen. Ze heeft dus eigenlijk alles al. En poppetje heb ik ook aan gedacht, want de kleine meid is verzot op poppen, maar om nu pop nr 15 ofzo erbij te gaan halen vind ik ook niet echt ergens meer over gaan vind ik. Zat wel te denken aan een aanvullingsset, ze hebben een pop die in bad kan met kleertjes en potjes zeep enzo (nep) en luiers en een potje en… maar in de winkel leek het wel of we alles al hadden om met die pop te kunnen spelen.

was ff aan het googlen en zag van ses ook een stempelset met vingerverf! :thumbup:

Dat is hem helemaal natuurlijk voor haar haha, kan je ook je handen en voeten mee afdrukken, zal me wel een zooi geven hier in huis maar goed ook veel lol denk ik, hoop dat ze hem hebben bij de speelgoedwinkel en anders toch maar online.



Maar super van die uitwasbare inkt, wist ik niet dat ze dat ook hadden.

Haha ja, het begint hier te kriebelen, wil het klaar hebben liggen voor ze natuurlijk.

daar kom ik dan weer aan…



maar er bestaan ook verfrollers/stiften

@Pitje27 wrote:

daar kom ik dan weer aan…



maar er bestaan ook verfrollers/stiften


En wat bedoel je daarmee dan? Krijg het ff niet echt gevisualiseerd maar ben wel benieuwd :smiley:





Verder is het hier gelukt! Het is geen stempelset geworden, al vind ik dat zo leuk, had het er met vriend over en die zei meteen “fem dat wordt zo’n bende” Tja en ik heb daar geen problemen mee, laat de kids graag heerlijk aankliederen, maar vriend is niet zo van geviezerik met knutselspul en eten en als ik in het kraambed lig is hij toch degene die het met ze mag gaan doen :lol:

En toen liep ik zomaar plots tegen wat anders aan wat ik ook helemaal leuk vond.

Geen idee hoe het heet, maar het zijn houten vierkante plankjes met 1/3 dier erop (hoofd,middel of benen) en dan moet je de juiste bij elkaar zoeken of een fantasiedier ervan maken. Vond ik ook helemaal leuk voor mijn meisje die net zo actief alle dierennamen aan het leren is. Dus dat is het geworden. :mrgreen:



playmais is ook leuk, alleen water nodig :thumbup:

maar daar is ze misschien nog wat jong voor :think:

Is zeker leuk, hebben we hier een hele grote doos staan, als kraamkado gekregen bij elin, maar staat op voor 5 jaar en ouder?

(denk omdat het een vissenthema is en de bedoeling is dat je er een heel aquarium van bouwt)

ze heten pritt paint roller

Ben benieuwd hoe je dat voor je ziet hoor, lijkt me toch niet dat de kids opeens alleen maar gaan spelen ipv bij mama en de nieuwe baby rondhobbelen :shifty:

@Pitje27 wrote:

daar kom ik dan weer aan…



maar er bestaan ook verfrollers/stiften




Jaaaaa! Die wilde ik ook noemen! Superdingen! Ik heb ze ooit bij Kruidvat gekocht. :thumbup:



En ik heb ook stempelstiften en verfstiften van Action.

Wat een leuke puzzeltjes! Waar koop je die?

@Kittycat wrote:

Ben benieuwd hoe je dat voor je ziet hoor, lijkt me toch niet dat de kids opeens alleen maar gaan spelen ipv bij mama en de nieuwe baby rondhobbelen :shifty:


Haha, ja ik wil ze de hele dag aan de tafel hebben met deze speeltjes :lol:

Nee joh, wil ze gewoon wat extras geven ivm geboorte van beeb en het leek me leuk iets te doen waarvan ik weet dat ze het gewoon leuk vinden om mee bezig te zijn. Er zullen best momenten zijn dat mama en beeb ff liggen te slapen, dat ze dan even iets extras hebben. :slight_smile:

En uiteraard mogen ze lekker meehelpen met de zorg voor beeb en lekker knuffelen enz. Dat staat voorop he :wink:

@crien wrote:

@Pitje27 wrote:
daar kom ik dan weer aan…



maar er bestaan ook verfrollers/stiften




Jaaaaa! Die wilde ik ook noemen! Superdingen! Ik heb ze ooit bij Kruidvat gekocht. :thumbup:



En ik heb ook stempelstiften en verfstiften van Action.


Die zijn ook leuk denk ik, hou het in gedachte :-*

@Noor82 wrote:

Wat een leuke puzzeltjes! Waar koop je die?


Mag ik dat hier neerzetten? :think:

Is iig de prenatal.

(mocht het niet mogen dan hoor ik het wel)

En iets van klei?

Je bent eruit zie ik :smiley: ! Fijn.

Mooi zo, want dan kan je over een week of 4 rustig gaan bevallen :wink: :lol: !