Knutselideeën

Geen idee of er al een topic over bestaat, maar ik kon er met de zoekfunctie geen vinden en ik ben er tijdens het forummen zelf ook nog niet echt één tegen gekomen.

Misschien is het leuk om een topic te maken waarin we leuke knutselideeën kunnen verzamelen. Zeker nu het weer wat minder wordt, vind ik het handig om wat ideetjes achter de hand te hebben, zodat ik altijd iets kan doen, wat voor weer het ook is.

Dus vandaar mijn vraag, heeft er iemand leuke, creatieve, originele ideeën om te maken met een peuter? Eventueel voor de leuk met foto, als je het zelf al eens gemaakt hebt of het ergens tegen bent gekomen?

Wat een goed idee! Ik ben helemaal niet zo creatief maar heb wel een kind dat graag creatief bezig is. Ik lees dus graag mee :smiley:

Ik ga altijd net als op school, met thema’s werken thuis,

nu allemaal dingen verzamelen voor de herfst…

maar ik lees ook mee, ben soms erg insperatieloos…

Kleien is altijd erg leuk, Fenne doet het hier ook al een tijdje. Natuurlijk wel even opletten dat ze het niet in hun moed steken, maar ze kan er echt uren mee spelen!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SLCOKOTM.jpg

En verder is (vinger) verven hier altijd een succes!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UCRHW6NT.jpg

Stickertjes plakken

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EP3VZUAB.jpg

Onze oudste kids hebben afgelopen weekend zelf vlaggetje gemaakt, voor een vlaggetjesslinger, voor hun verjaardagen!

Het feestje van stiefzoon. vorig jaar, hebben we gespendeerd met het kleien van botten, het thema van zijn kinderfeestje was toen Paleonthologie. (Hij wil paleontoloog worden! :inlove: )

Het feestje van oudste dochter was thema Indianen, en toen hebben ze totempalen geschilderd, ook erg leuk!

Ook leuk om te knutselen: een kijkdoos, maar dan moet je kind wel op een leeftijd zijn dat hij/zij begrijpt wat een kijkdoos is, en hoe dat werkt. :wink:

En inderdaad, wat Gab al zegt: Thema’s! Jaargetijden, en allerlei andere leermogelijkheden. Knutselen samen brengen met leren over dingen, blijft hier favoriet. Zo ben je lekker creatief bezig met je handen, en ondertussen leert je kind nog iets ook! :thumbup:

Ik ben inderdaad ook aan de slag gegaan met thema’s als jaargetijden en alles wat daar bij hoort/kan horen en ook met kinderliedjes, omdat ik merk dat dat Jinthe erg aanspreekt. Als ze dan later tegen komt wat ze gemaakt heeft, gaat ze ook meteen weer zingen. :inlove:

Zo hebben we vorige week een paddestoel met kabouter (Spillebeen ;)) gemaakt, een egeltje gekleid met een kastanjebolster als stekeltjes en een vissenkom geverfd met een vis erin. En ik heb nog blaadjes liggen om een boom mee te maken. Maar de herfst moet nog beginnen en ik ben er nu al mee bezig (vond het vorig week erg herfstig weer). :wink:

Verjaardagsvlaggetjes vind ik een erg leuk idee!

Ik heb een soort van seizoenen knutsel/liedjes/verhalen/spelletjes boek. En daar haal ik soms knutseldingetjes uit. Dat vindt ik altijd wel erg leuk.

Childhood 101

Even doorklikken naar de ‘Create’ afdeling.

Ik vind de site van Frokkie en Lola altijd een aanrader: kleurplaten, knutsels, ideeën om zelf spelletjes te maken :thumbup:

Vandaag met oudste dochter spinnenwebben geknutseld, van satéprikkers, wol, en kastanjes. :mrgreen:

En toen moest ik weer aan dit topic denken, dus wilde het met jullie delen. :wink: