knutselen

Hallo,



Ik moet samen met een kindje van 2 even wat knutselen voor oma,

Het moet een snel en makkelijk iets zijn maar wel leuk :mrgreen:



Ik hou van knutselen, Maar ik vind een tekening ook zo iets van :shifty:



iemand ideeen wat ik zometeen met mijn gastkindje even kan knutselen ???

kleurplaat uitprinten en die dan met gekleurde bolletjes papier (bij voorkeur crepepapier of dun vouwpapier) beplakken in plaats van inkleuren



Ziet er erg leuk uit







:mrgreen:

een placemat maken. (een a4tje laten beschilderen en plastificeren)

een fotolijstje laten beplakken/schilderen met een foto van dat kindje erin.

Een bloempot beschilderen en zaadjes erbij geven.

Of een ketting van pasta schelpjes of penne, eerst de pasta schelpjes verven en dan aan een draad rijgen



Of een fotolijstje van karton en dan de rand laten versieren door je oppaskindje?

heeey een fotlijstje laten beplakken !! wat een leuk idee :mrgreen: dat mag ze zometeen gaan doen … even in de zon en het is zo droog :smiley:



Eff een foto uitprinten van mijn gastkindje en het is klaar :thumbup:



bedankt voor de tips :thumbup:

oooh ik ben dus helemaal vergeten een foto te maken :wall:

Het is zooooow leuk geworden en mijn vraagouders vonden het zo leuk :inlove: helemaal tevreden gingen ze weg :dance:



Het is dus een beschilderd fotolijstje geworden met een foto van mijn oppaskindje zelf erin ingepakt in celofaan en een zelfgemaakt verjaardagskaartje eraan :thumbup:

Wat leuk dat mijn idee geslaagd is :thumbup: :thumbup: :smiley:



Is ook gewoon een leuk idee haha en zo simpel eigenlijk. Het is zo klaar. :thumbup:

ja het is inderdaad zo klaar :smiley:



en leuk dat ze het vond. Dat koppie van die kleine meid :inlove: geweldig :inlove:

Wat een geweldig leuk idee!!!

Ik moet ook nodig weer eens aan de knutsel met mijn Picasso’s! 8)

Fotolijstjes met pasta beplakken is ook erg leuk (probleem is wel dat je sterke lijm moet gebruiken), daarna laten bekledderen met goud of zilververf. Ziet er very leuk uit als het klaar is.



O, ik heb nog een leuke, ooit eens gezien toen ik stage liep ergens.

Een gekleurd vel papier in een frietzakmodel rollen en vastplakken aan de zijkant (plakband werkt goed). Daarna met crepe gekleurde ‘bloemen’ (kleurtjes laten kiezen) aan de bovenrand nieten. Kind een kleurplaat of plakwerkje laten maken en dat opgerold aan de bovenkant erin stoppen. Het ziet er dan uit als een soort van bosje bloemen, om het af te maken kun je er nog een beetje parfum op spuiten ofzo.



Kijk eens bij enchanted learnig (Amerikaanse website), daar staan onder ‘crafts’ een heleboel leuke knutselideeën vind ik zelf. Heb er al aardig wat afgepikt, ook voor op school.