Knutselen met geld

Binnenkort moeten we naar een 25-jarige bruiloft. Nu willen we allemaal geld bij elkaar leggen en daar iets mee knutselen. Heb alleen totaal geen idee wat :think: .

Zijn er hier mensen met meer inspiratie of iemand die zelf ook zoiets gemaakt heeft?

Wil je de mensen aan het werk zetten??

Zo ja?!

• verzamel lege cola/fanta/… flessen en stop daar dan weer kleingeld in.

(wij kregen toen wij trouwde 50 lege flessen, met in een stuk of 40 flessen kleingeld :smiley: )
  • Metsel het geld in…pak het geld goed in plasticfolie en maak dan met beton/cement/iets dergelijks een vorm en doe ze daar in. Geef er een hamer bij kado en bikken maar :wink:
  • Een hele grote bos ballonnen met daar het geld erin. En dan bijvoorbeeld in een paar balonnen geen geld maar confetti

Wil je het serieus houden??
  • standaard boompje met geld erin
  • een grote wissellijst met daarin papiergeld leuk achter/over/naast elkaar en daar bovenop dan leuke foto’s of iets dergelijks. Dat je dus zeg maar het geld als achtergrond hebt en nog wel goed ziet!

Groetjes,

Mirjam

Die van die balonnen is wel leuk. Hebben namelijk niet zo heel veel tijd meer om iets te maken :oops: .

We hebben een keer al het geld in bierdopjes gedrukt en dicht gehamert :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Maar dat koste wel wat werk vooraf :wink:

dat is ook een goede, die ga ik onthouden voor wanneer de volgende vrienden gaan trouwen!!

Ik heb ook eens ergens gelezen dat ze kleingeld uitgekookt hebben met

wat citroensap. En daarna in gesmolten chocola gedoopt hebben :mrgreen:

Wij hebben een keer van die kleine cakejes gebakken(150 :shock: ) en daar het kleingeld ingedaan.

(ook wel eerst uitgekookt :wink: )

Misschien heb ik nog ergens een foto :think:

wij kregen voor ons trouwen het bedrag wat we zouden krijgen, in lege bierkratten, en lege flesjes… dus moesten het zelf nog wegsjouwen ook om het geld op te halen.

Maar vond het erg leuk bedacht!

wat ik ook leuk vind was het voglende: ze hadden een rekening geopend, en daarop het geld gestort. Wij kregen een bankpas en een heeeeele stapel enveloppen… in sommige van die enveloppen stond een cijfer.

Toen we de vier cijfers hadden, kregen we een envelop met vier vragen. Het antwoord op die vragen vormde de pincode… we hebben er veel plezier om gehad!

Mijn zus wilde ook graag geld bij haar bruiloft, dat stond ook op haar kaartje (zo’n envelopje) Mijn man werkte toen bij een drukkerij/printerij en heeft dus gewoon een doosje met 500 enveloppen gegeven met daarin elke envelop een tekst, sommige een kaart, andere een wensje op papier en in een paar zat dan het geld verstopt!

Wij hebben een keer een brood gekregen met allemaal geld.

Had ze niet vee werk van gehad, de bakker wel :mrgreen:

Ik heb vandaag muffins gebakken en vroeg me toen inderdaad af of je het geld daarin kon meebakken. Lees nu dat het kan :mrgreen: .

Ik kreeg met mijn bruiloft wel wat zelfgemaakte creaties :roll: :wink:

Hub en ik hadden foto’s laten maken voor de fotolijst waarop onze gasten hun namen konden zetten. Die foto is door mijn collega’s opgevraagd en hebben ze laten afdrukken op 2 kussenslopen. Die slopen waren gevuld met ballonnen met geld.

De rest van de gasten was blijkbaar gevraagd om het geld op een originele manier te geven, liefst iets met eten . Geloof me, de gekste dingen kregen we.

-Bierglazen (palm) gevuld met stroop (in de stroop het muntgeld) en bovenop scheerschuim;

-Drilpudding met daarin het muntgeld;

-Potten appelmoes

-Zelfgebakken cake’s

Zelf heb ik wel eens een piepschuimen taart gemaakt, beplakt met muntgeld en versiert met vanalles en nog wat.

Uiteraard kregen wij ook zo’n soort taart op onze bruiloft maar dan binnenin het geld met vanalles en nog wat aan derrie ertussen :sick:

Succes!

Wij hebben hier wel ooit geld in laten blikken in een blik waar op stond ‘lekkere snert zonder worst’. :mrgreen:

En diegene die het kreeg eerst ook nog heel serieus bedanken voor de snert; tot dat het rammelde (zaten ook nog snoepjes bij in). :mrgreen:

wij kregen 800 flessen om in te leveren :shock: ik zo slim om ze allemaal in et automaat te gooien… kreeg ik maar voo rd ehelft van de flessen geld :x alleen de flessen die bij dat bedrijf hoorde! lekker handig!

die bierdopjes hebben wi jook eens gedaan! 400 euro in 50 cent of kleiner, ze hadden een heeeeele melkbus vol :lol:

@Mamalien wrote:

Wij hebben hier wel ooit geld in laten blikken in een blik waar op stond ‘lekkere snert zonder worst’. :mrgreen:

En diegene die het kreeg eerst ook nog heel serieus bedanken voor de snert; tot dat het rammelde (zaten ook nog snoepjes bij in). :mrgreen:

Hier ook es gedaan idd. Voor 20 gulden aan stuivers laten inblikken. :mrgreen:

( gulden hé, wat klinkt dat lang geleden zeg!)