knuffeltje met schapenwol??

Ik heb voor m een knuffel met schapenwol in het koppie en twee bolletjes (voetjes)

Maar nu sabbelt hij dus op de voetjes… en nu met zn tandjes had ik laatst al een knuffeltje met rood/roze voetjes, denk dat het daar van komt.



Maar wat mijn vraag is, is het schadelijk voor hem om daar op te sabbelen??

Ik was het nu regel matig met biotex omdat de knuffeltjes (eerst creme van kleur) gewoon fel groen zijn door de snot :sick:

spoel natuurlijk goed uit, maar kan dus wel wat achterblijven in de voetjes.





wie helpt??

hier is de betreffende knuffel niet van wol, maar wij hebben hier wel ernstig afgesabbelde muizen.



Onze 3e zoon heeft dus gewoon een halve poot in de mond :roll: .

Ooit lekker dik en pluizig, nu plat en ‘kaal’ :lol: .



Die knuffel mag officieel op 30 graden fijnwas gewassen worden, maar gaat hij op 60 graden in de machine… bacterien moeten dood :mrgreen: .



Overigens zijn er hier 4 slachtoffers eh muizen in huis.

denk dat het geen kwaad kan. Het babyspeelgoed en ook knuffels wordt wel uit den treure getest en nagekeken.



Maar zeker weet ik het niet.

Jaimy doet dat ook. z’n knuffel in zn mond.

Ik was de knuffels waar hij mee slaapt ook altijd uit op minmaal 60graden.



Maar lijkt me toch meer dan logisch dat ze kindvriendelijke dingen erin stoppen voor kinderen?

Dat is ook wel zo :wink:



knuffeltje gaat hier in de handwas met een beetje biotex omdat het steeds zo groen is van de snot :sick: maar dat spoel ik heel vaak uit.

toen elize kleiner was sabbelde ze op haar tut en die ging mee in de wasmachine met de kleren.



lijkt mij geen kwaad kunnen als ze op die dingen sabbelen.

Denk meer de vraag of het biotex kwaad kan, ik zou hem evt. daarna rondje wasmachine doen zonder zeep… zodat je zeker weet dat het er uit is.

ik laat het popje weken in de biotex dan nachtje in gewoon water, dan een x aantal keer zelf spoelen, maar goed er kan natuurlijk altijd wat in het popje blijven zitten, in het koppie wat meer maar daar word niet op gesabbeld. alleen de voetjes, en die spoel ik wel goed uit.



Reden waarom ik het met biotex doe is omdat het voor mijn idee dan wat schoner is, omdat het popje de laatste tijd maar 2 dagen mee gaat en dan weer helemaal vies is (snot kwijl etc) en met biotex kan je natuurlijk ook met wondjes in zitten zodat het ontsmet, dus vandaar :wink:

Of weet iemand een alternatief wat een soort van ontsmet maar niet schadelijk is als het opgesabbelt word.

60 graden gaan alle bacterien dood :angel: .

Dat is de reden dat hier DE knuffel ook op 60 graden in de wasmachine gaat… want daar heeft al zovaak snot en ander ranzig spul aangezeten… en heel fijn is muis van nummer 3 wit.

Nou ja… muis was wit. Muis is nu wittig met ranzige pootjes.

Schoon/wit krijg ik ze echt niet meer… heb al van alles daarvoor geprobeerd, maar ik heb me er maar bij neergelegd dat ik genoegen moet nemen met dooie bacteriën en dat muis er altijd als een ransuil uit zal zien :mrgreen: .

Oke maar ik weet niet of ie op 60 kan volgensmij maar 40 :frowning:

naja anders maar 1 x proberen met eentje…

gelukkig heb ik er 3 :wink:

@MegaMindy wrote:

Oke maar ik weet niet of ie op 60 kan volgensmij maar 40 :frowning:

naja anders maar 1 x proberen met eentje…

gelukkig heb ik er 3 :wink:




Muis mag eigenlijk maar op 30 graden… maar toen hij op die poot ging knagen… ging muis echt wel op 60 graden in de machine :angel: .

Wel in een waszakje, maar dan gewoon gaan met die banaan.



Muis is hier met z’n 4’tjes :lol: .

haha :wink: misschien anders toch maar is kijken voor een speentje…

we proberen gewoon een keertje op 60 mee te wassen :mrgreen:

en dat werkte hier dus niet… die speen…

En daar baal ik best van, want die speen kun je afpakken op een bepaald moment en klaar (bij onze oudste 2 dan tenminste) en je favo knuffel afpakken vind ik gewoon ontzettend gemeen… dat doe je niet (ik niet tenminste) maar om hem nou tot zijn ?? op die poten te zien knagen :shifty: .



De jongste is een duimer… das nu nog ontzettend lief :inlove: maar ook zo lastig af te leren straks.