Hallo lieve dames en heren.
Hoe moet je knuffels wassen en hoe krijg je ze vanuit de wasmachine weer droog? (Ik ben (nog) niet in bezit van droger.)
Ik heb zo’n 10 knuffels in verschillende kleuren; wit, oranje, paars, bruin etc.
Ik gebruikte ze eigenlijk als speelgoed voor de kindjes die op visite komen met papa en mama, maar als de babykamer straks klaar is wil ik daar misschien ook een paar neer zetten.
Groetjes Anita
hoi hoi,
Ik stop alle knuffels van Colin (behalve de echt hele donkere want die gaan samen met andere 30 graden dingen) samen in de wasmachine op 30 graden. Daarna nooit in de droger, maar gewoon op een rekje leggen/hangen. De volgende dag eventueel even borstelen en voila! Alles weer fris…
liefs
daffie
Vaak hebben knuffels een label hoe je ze moet wassen. Ik was mijn eigen knuffels (ja ik slaap graag nog steeds met een knuffelbeer :P) was ik altijd op 90 graden ivm het goed doden van huisstofmijt enzo. Kan gewoon met een fijnwasmiddel. Let er wel op wat voor stof voor de knuffel is gebruikt.
@Affie wrote:
@blue_fairy wrote:(ja ik slaap graag nog steeds met een knuffelbeer :P)
:eh:
Dat is toch niet raar ? :eh: Ik heb heel lang met een knuffel geslapen omdat ik dat lekkerder vond liggen. Ik hou er niet van als mijn borstkas zo in elkaar gedrukt ligt en dan vind ik het lekkerder om een knuffel tussen m’n (.) (.) te hebben. Ik heb de knuffel ondertussen wel omgeruild voor een kussen. Zo’n smal nekkussen.
@Affie wrote:
@blue_fairy wrote:(ja ik slaap graag nog steeds met een knuffelbeer :P)

Gewoon op 30 graden wassen (wolprogramma doe ik dan)
en doe ze dus nooooit in de droger (ondanks dat we die wel hebben)
Maar zet ze gewoon op een droogrek of op een plank of op de grond
te drogen. (ze komen toch niet kleddernat uit die wasmachine dus…)
@Karin2 wrote:
@Affie wrote:@blue_fairy wrote:(ja ik slaap graag nog steeds met een knuffelbeer :P)
Dat is toch niet raar ? :eh: Ik heb heel lang met een knuffel geslapen omdat ik dat lekkerder vond liggen. Ik hou er niet van als mijn borstkas zo in elkaar gedrukt ligt en dan vind ik het lekkerder om een knuffel tussen m’n (.) (.) te hebben. Ik heb de knuffel ondertussen wel omgeruild voor een kussen. Zo’n smal nekkussen.
Ja ik ‘hang’ ook altijd op m’n knuffel. En hij is lekker zacht, dat is ook fijn tegen je wang aan

En idd de knuffel NOOIT in de droger stoppen. Iig niet het hele programma. Ik heb 'm geloof ik wel eens op de koudste stand gedaan en dan een half uurtje. Dan was ie nog iet vochtig en dan liet ik 'm verder aan de waslijn buiten drogen. Worden ze wel iets ‘fluffiger’ van

Handwasje en buiten op het wasrek en dan maar geduld oefenen… met dit weer, een dag of wat. 8)
Ik heb mijn tussen de (.)(.) knuffel inmiddels ingeruild voor een handdoek… :mrgreen: Toch maar die knuffel weer eens van stal halen, is toch wel veel leuker. 8)
Ik heb pas een machine knuffels gedraaid!
Gewoon op dertig graden en laten drogen op de draad (ik heb ook geen droger) werkte perfect :thumbup:
@Sweet-Love wrote:
@Affie wrote:Ik slaap ook nog met een knuffel dat slaapt lekker iets in je armen dicht tegen je aan, hubbie is te groot@blue_fairy wrote:(ja ik slaap graag nog steeds met een knuffelbeer :P)
Ik vind dat ook niet raar, maar wel iets schattigs hebben. OVerigens doe ik zelf ook nog steeds.
![]()

ik heb vorig jaar ruim 40 knuffels van de peuterspeelzaal uitgewassen en het is allemaal goed gegaan hoor…zelfs joekels van teddyberen gingen in de wasmachine…lekker wassen op 30 graden en dan op een rekje laten drogen en voilaaaa :thumbup:
ALs je ze 1 keer wilt wassen, gewoon om lekker schoon te hebben kunnen ze wel in de machine denk ik.
Ik was de knuffels van mijn dochter (echte lievelings) altijd in bad Sommige zijn ook echt te groot voor de machine. Daarna hang ik ze aan hun oren en armen aan de lijn!
Geweldig gezicht! :mrgreen:
@#puk# wrote:
Daarna hang ik ze aan hun oren en armen aan de lijn!Geweldig gezicht! :mrgreen:
Foto!?

Ik heb laatst gewoon alle knuffels in de wasmachine gedaan op 30 graden en daarna aan oren of labels aan de waslijn gehangen :lol:
Ging prima!
Hier ook gewoon in de wasmachine op 30 graden.
Ik heb de minder mooie knuffies in de droger gedaan op de laagste stand en op het “fijne was” droogprogramma, dus extra koel. Na een uurtje waren ze weer netjes, droog en lekker fluffie!
30 graden
en
ik gooi ze altijd in de droger…nooit stuk gegaan ofzo…
ik gooi ze gewoon bij de gewone was erbij…lekker makkelijk :mrgreen: