Hoihoi,
Misschien zelfs wel raar, maar onze kleine van nu 22 mndjes heeft nog nooit met knuffels in bed geslapen.
Ik vraag me af of (zoals ik dus denk) de meeste kindjes wel met knuffels in bed slapen, of zijn er ook ouders die ze dus niet meegeven in bed…
Het lijkt er nu nl. op dat hij ineens wel behoefte krijgt daaraan.
Het naar bed gaan is ineens uit het niets een drama, maar zodra ik een knuffel geeft gaat hij als een blok slapen.
Groetjes van mij
Ja, hier wel knuffels, een stuk of 6 zelfs.
Hij houdt er 's avonds nu hele verhalen tegen.
Er is er één favoriet, daar kan hij echt niet zonder.
Heerlijk toch, als je kindje daar van kan genieten.
Gewoon doen dus :thumbup:
heb je een reden om het niet te doen?
als je kindje er behoefte aan heeft, zou ik hem zeker eentje meegeven.
nano slaapt met een aantal knuffels. de samenstelling wisselt een beetje, maar er liggen er altijd wel een stuk of 4 in. voordat ie er zelf iets over te zeggen had, stond er altijd alleen een eendje in de hoek. sinds ie 2 is (of was het 1,5?) regelt ie zelf wie (en wat :roll: ) er allemaal met hem mee het bed in gaat.
er staan bij mischa vanaf dag 1 knuffels in zijn bedje, maar daar speelt hij maar soms mee. Zijn konijn is heilig. Denk dat ze toch een beetje geborgen heid eruit halen.
ik doe het hier bewust niet maar onze klein heeft er ook nog geen behoefte aan, pakt overdag ook niet naar knuffels (behalve om ermee te gooien )
waarom niet?
- hij is allergisch aangelegd, ik wil geen extra stof op z’n slaapkamer en in z’n bed
- ik vind het eng als hij er 's nachts tegenaan gaat liggen dat het z’n ademhaling belemmert.
maar vooral vanwege het stof hoor. zo min mogelijk spullen en frutsels, gladde vloer, dichte kasten alles makkelijk schoon :thumbup:
als je zoontje er duidelijk behoefte aan heeft, zou ik het wel doen denk ik.
Timo slaapt met 2 bambi’s. De reserve is ook onmisbaar geworden dus :roll: 1 onder zijn hoofd en 1 om vast te houden.
Ik heb hem er juist expres aan gewend laten raken omdat ik een soort van vertrouwd iets wilde in het bed-slaapritueel dat overal bruikbaar was, dus ook op het kdv of ergens anders. Bij Mila doe ik het nu weer.
@Bambi wrote:
Timo slaapt met 2 bambi’s. De reserve is ook onmisbaar geworden dus :roll: 1 onder zijn hoofd en 1 om vast te houden.
Ik heb hem er juist expres aan gewend laten raken omdat ik een soort van vertrouwd iets wilde in het bed-slaapritueel dat overal bruikbaar was, dus ook op het kdv of ergens anders. Bij Mila doe ik het nu weer.
dat had ik dus ook; fijn toch als ie iets heeft waar ie zich lekker thuis bij kan voelen, ook als ie in een vreemd bedje ligt.
ik heb um de laatste tijd weer een beetje proberen af te leren zich aan één knuffel te hechten, dat leek me toch handiger. en het is gelukt. hij heeft nu een knuffel of 6 die hij leuk genoeg vindt om mee te slapen. en alleen zijn poppie zou ie echt missen (wat dat betreft is het dus nog niet helemaal gelukt :roll: )
Nou, gelukkig is 1 bambi altijd uitwisselbaar (ze moeten regelmatig gewassen ivm met zijn eeuwige verkoudheid) maar eigenlijk vind ik het te schattig, die bambi’s bij zo’n jochie :inlove:
Maar niet hechten aan 1 knuffel lijkt me handig, maar moeilijk. Zelf hecht je ook vaak meer aan 1 ding, dan evenveel aan 6 (mannen bijvoorbeeld :mrgreen: ).
Hoi!
Olivier heeft Beer in bed, al vanaf het begin, en we hebben bewust 1 Beer gegeven en niet alle knufs die hij daarnaast gekregen heeft. Juist om hem een ‘vaste’ knuffel voor in bed te geven, samen met zijn ‘lapje’ (spuugdoekje) zijn dat zijn vaste slaapmaatjes!
We hebben overigens wel 2 reserve Beren gekocht, die liggen in de kast, voor als er iets met Beer 1 zou gebeuren en hij om Beer vraagt :mrgreen:
Groetjes, Marie-Jeanne
Ik heb in het begin wel knuffels aangeboden maar ze kijkt/keek er niet naar om.
Sinds ze vorige week een kleine winnie de pooh knuffel als cadeautje
heeft gekregen en in een nieuw groot bed slaapt moet de knuffel ook
mee naar bed. Prima natuurlijk, maar voorheen gaf ze er niets om.
Dus er stonden eigenlijk nooit knuffels in bed.
ik heb ook vanaf het begin een paar knuffels in zijn bedje gelegt ene knuffelgiraf met een muziekje en bumba.
en waar we ook heen gaan kwa slapen die moeten wel mee
In het begin vond ik het eng, en later leek het me onhandig dat zo’n knuffel dan overal heen moest, dus niet gestimuleerd. Maar paar maanden geleden moest Ernie (je weet wel, die van Bert) ineens mee naar bed, en dat hebben we maar zo gelaten. Zijn nu 3 dagen zonder speen bezig, en het is wel fijn dat ie dan in elk geval Ernie heeft (al gilt ie de boel alsnog bij elkaar :roll: ).
Mirthe heeft dus nog geen knuffels in bed, om zelfde reden.
Noa heeft een hele berg knuffels in bed. Voor ze gaat slapen wijst ze er meestal nog een paar aan die ook mee in bed moeten (staan op de verwarming), en dan gaat ze prinsesheerlijk tussen al haar knuffels liggen. :inlove:
Overigens blijven de knuffels (en haar speen trouwens ook) wel altijd in bed, of in ieder geval in haar kamer, en dat weet ze zelf ook heel goed. Dus hier geen gesleep met knuffels overal naar toe.
Marly slaapt er ook met een stuk of wat en het liefst er lekker tussenin, tja heeft ze echt duidelijk van haar moeder, ik had er ook altijd minstens 7 en altijd een kleintje om in mijn hand te houden als ik sliep en zelfs dat heeft Marly van mij over genomen
Daniël heeft altijd een nijntje in zijn bedje liggen, al vanaf zijn geboorte.
Alleen, hij laat nijntje lekker liggen, of gooit hem uit bed!
Echt een groot plezier doen we hem er dus niet mee, maar ik vind het wel knus lijken :oops: dus laat maar lekker liggen.
Hij heeft nog een lading andere knuffels, waar hij ook geen interesse in heeft, misschien komt het nog.
Hier ook gewoon knuffels in bed … zonder gaat ze niet slapen :wall: :mrgreen: :inlove:
Hier liggen ook knuffels in bed. Er zijn 2 knuffies favoriet, maar ze heeft er dan minstens 1 van de 2 in bed.
Soms neemt ze 1 van de 2 mee naar beneden en vergeet ik die weer mee terug naar boven te nemen, dan slaapt Kimberly met de andere.
En over dat ineens behoefte hebben: Kimberly kreeg ineens behoefte aan een speen, terwijl ze daar het eerste jaar niet naar taalde.
Tja, die liggen dus in bed en gaan dus niet mee op straat.
Jasper heeft geen speen en duimt niet, maar sabbelt aan z’n doekje. Aangezien hij al niet de beste slaper was, was ik al lang blij als hij eens ergens anders ging slapen en zonder doekje lukt dat zeker niet.
Sinds een paar weken gaat oki(een grote paarse octopus) ook me naar bed, anders slaapt meneer niet :roll: Maar ja hij sleept oki overdag ook het liefst overal mee naar toe: dus oki is al in bad geweest, heeft spaghetti gegeten :roll: en wordt gewoon ‘dood’ geknuffeld en geschopt :mrgreen:
Vanaf een maand of 4,5 heb ik de beide meiden 1 knuffel in bed gegeven. Wel goed gekeken dat het een veilige knuffel was. (Niet te klein bijvoorbeeld) En nog steeds is Appie Bo d’r grote liefde, al gaat Bo ook wel eens vreemd met Oot, Sinne of mega-Nijn. Dit alles in wisselende samenstelling. Nikkie is zeer tevreden met Tut. Ik vind het belangrijk dat ze iets vertrouwds bij zich hebben als ze ergens anders slapen.
Hier ook twee knuffels. Is begonnen met ongeveer 3 maanden, toen kreeg ze een Happy Horse gifgroene kikker en toen ik die boven haar hield toen ze naar bedje ging, strekte ze haar armen uit en kreeg die knuffel een mega-knuffel. Daarna krijgt ze haar Happy Horse Donkey met muziekdoosje, die krijgt dan ook een knuffel en haar twee vriendjes liggen meestal aan weerszijden van haar hoofd met haar neus in hun vachtjes begraven.