Knoflook handen, hoe kom ik ervan af?

Ik kook graag met knoflook. Ik pel de teentjes en ik pers ze of snijd ze in dunne plakjes, welke optie het recept nodig heeft. Nu krijg ik de geur van knoflook niet meer uit mijn handen. Ik heb zo’n beetje alles geprobeert. Ik rook het toen ik onder de douche mijn haar stond te wassen. Je zou denken dat 30 minuten in water met douche gel of shampoo of conditioner de geur wel weg zou gaan…maar helaas kaas.

Zodra ik klaar ben met de knoflook was ik mijn handen met koud water en zeep.



kant en klare gepelde/gehakte/geperste knoflook smaakt niet hetzelfde als verse.



Misschien moet ik maar hand creme gaan gebruiken ofzo. :roll:

een stuk roestvrijstaal keukenvoorwerp of zoiets pakken en daarmee je handen wassen. Klinkt stom maar ik heb een roestvrijstaal “zeepje” en dat werkt echt.

Of citroensap.

Zal ik vanavond proberen. Thanks!

Idd iets van roestvrij staal gebruiken, ik wrijf altijd met zeep op mijn handen door de wasbak van het aanrecht, werkt prima :wink:

Handen wassen met tandpasta?

Dit werkt iig wel voor een visgeur aan je handen, misschien ook bij een knoflookgeur

ik doe altijd van die plastick handschoenen aan…

ik heb idd zo’n roestvrij stalen ei, werkt prima, ook voor uiengeur

@myrella wrote:

Handen wassen met tandpasta?

Dit werkt iig wel voor een visgeur aan je handen, misschien ook bij een knoflookgeur




Dat werkt echt!

@marijke79 wrote:

ik heb idd zo’n roestvrij stalen ei, werkt prima, ook voor uiengeur




waar kan je die kopen?

Koffiemelk wil ook wel eens helpen…

Ik denk dat ik zo’n ei ook ga opsnorren. Ondertussen kan ik een paar onderhouds handschoentjes uit mijn auto (ongebruikt welliswaar!!) gebruiken. Is ook handig voor de peper!



Bedankt voor de tips!

Ik heb ook altijd van die handschoentjes aan met knoflook of uien snijden.

Maar dan nog komt het er iets doorheen. :?

Hier blijf ik het ruiken de knoflook, wat ik ook doe.

Citroensap werkt hier ook niet.

wij kregen bij ons fornuis destijds zo’n rvs-zeepje erbij wat Lydia zei. Dat werkt echt heel goed :thumbup:

Wat geholpen heeft vandaag…eerst met zeep wassen…dan met tandpasta…dan weer met zeep.



Ik denk dat zo’n rvs zeepje goedkoper zal zijn op de lange duur… :lol:

Hihi, die is minder dan een euro, dus ik denk het wel :mrgreen: Hier dus ook zo’n zeepje :thumbup:

:?

Ok, na het koken gister avond werkte het hele zeep-tandpasta-zeep gedoe prima. Tot ik vanmorgen wakker werd met knoflook lucht op mijn handen. Dus WEER mijn handen gewassen met zeep-tandpasta-zeep. Ik weet dus niet of zo’n rvs steentje zal werken, dus ik denk dat ik latex handschoentjes moet kopen voor in de keuken. Het is echt de knoflook lucht die ik never nooit niet weg kan krijgen. Ui lucht blijft nooit zo lang hangen.

zucht

Je handen na het bereiden van knoflook of uien wassen met olijfolie en daarna met afwasmiddel.



Bij mij werkt dit in elk geval goed.

Nefarious je hebt er niet veel aan maar de AH hier kun je zeep kopen tegen uien en knoflook geur. Ik het het nog niet gebruikt omdat de andere zeep nog niet op is, dus kan niet zeggen of het helpt :slight_smile:

Van de week ook knoflook gebruikt in een gerecht, en daarna met mijn handen de kraan gewassen met dreft.(tip van hier)

En ik rook helemaal niets meer aan mijn handen :thumbup:

iemand een idee waar je zo’n rvs-zeepje kan kopen?