knoeien

Knoeien die van jullie ook nog zo erg?

En gaat het ooit over? Of is het de aard van het beestje?

Ik word er af en toe gek van hoor! En betrap mezelf dan op uitspraken in de trant van ‘je bent toch geen baby meer’ en ‘moet ik de slabbetjes maar weer gaan zoeken’?

En eigenlijk heb ik een hekel aan zulke uitspraken :oops: .

Maar er gaat zo ontzettend vaak wat om.

En met eten let zo gewoon totaal niet op…zucht.

Herkenbaar?

Of moet ik hier strenger mee omgaan?

ik vraag me hetzelfde af… dus kom maar op met die antwoorden en adviezen!!

Hier hetzelfde. Soms eet ze echt netjes, en de andere keer liggen de klodders weer op haar buik of knoeit ze met drinken ofzo :roll: .

Ik sta ook open voor tips en adviezen :slight_smile:

De miep netjes is getrouwd in de familie smeer…

Mijn schoonmoeder smeert, mijn schoonzusje smeert, mijn man smeert… dus van mijn kinderen heb ik geen hoge verwachtingen op dit gebied… :shifty:

Daarbij heb ik al een paar keer in bladen van diverse pluimage, denk aan: kinderen, wij jonge ouders, groter groeien enz… gelezen dat de motoriek van een kind pas rond de 10 jaar zo ver is dat het echt GOED zelf de tanden kan poetsen… dus dan denk ik dat met 3 jaar of 4 jaar verwachten dat het motorisch perfect in staat is om niet te knoeien… wat te hoog gegrepen is.

Hier geen slabbers uit de kast, maar wel delicate kleding gewoon uit… eten doen ze hier vaak genoeg in hun onderhemd.

En als de kleding ertegen kan, dan laten we het zo.

Verder mogen ze echt niet eten of drinken aan de salontafel.

Drinken doe je in de keuken, eten ook.

Iets anders werkt niet want dan zou dagelijks mijn kleed de dupe zijn van alle bekers die geheid es omgaan… 8)

Ja hier dus wel vaak eten en drinken bij de salontafel.

Maar ik heb met opzet geen kleed :mrgreen:

Gisteren heb ik al wel weer ondervonden dat een monatoetje voor Dora niet werkt. Maar ja dat viel te verwachten :wink: .

Ze heeft trouwens ook een ingebouwde slab (de binnenkant van haar t-shirt trekt ze omhoog) :roll: . Die van jullie ook?

Ik vind vooral dat totaal niet opletten zo irritant.

En ik heb een hekel aan vlekken in de bank/MIJN kleren.

Dus misschien moeten wij ook maar standaard bij tafel eten en drinken.

Doet iedereen dat?

ja hier wel!

Eten en drinken aan tafel,niet op de bank of lopend of ergens anders!

misschien helpt t dat ze t zelf moeten opruimen???

Groetjes silvana

@Mamalien wrote:

Ja hier dus wel vaak eten en drinken bij de salontafel.

Maar ik heb met opzet geen kleed :mrgreen:

Gisteren heb ik al wel weer ondervonden dat een monatoetje voor Dora niet werkt. Maar ja dat viel te verwachten :wink: .

Ze heeft trouwens ook een ingebouwde slab (de binnenkant van haar t-shirt trekt ze omhoog) :roll: . Die van jullie ook?

Ik vind vooral dat totaal niet opletten zo irritant.

En ik heb een hekel aan vlekken in de bank/MIJN kleren.

Dus misschien moeten wij ook maar standaard bij tafel eten en drinken.

Doet iedereen dat?

dat bij de salontafel eten doen we niet meer hier.

Ik werd er gek van.

Overal kruimels, vocht, troep.

Dus: aan tafel eten, klaar.

En dan nog is die tafel in no time smerig. Zelfs als ze bijna 8 zijn 8)

(daar heb je wat aan he :liar: )

Eten en drinken aan de grote tafel, en zo nu en dan een bekertje drinken en een koekje aan de salontafel. Bij mij dragen ze alletwee gewoon nog een slabbertje hoor! Daar zit toch geen leeftijdgrens aan verbonden? Ik heb de silly billyz slabbers. Ideaal!

We kunnen nog altijd zien waar Yoni (8) heeft gezeten… die was en is een grote knoeipot. Zelf opruimen heeft totaal geen zin. Ze ruimt het met liefde zelf op en knoeit de volgende dag evenveel. Ze is gewoon met zoveel dingen bezig en erg impulsief (lijkt geloof ik een beetje op mama :oops: ) Ik maak me er maar niet meer druk om.

Anyk (4) kan redelijk netjes eten. Is eigenlijk met alles netter. Zit in het aard van het beestje ben ik bang.

Ons Fieke is dan echt n hele grote uitzondering op de regel :mrgreen:

Die laat nu echt bijna niet tot nooit iets vallen :shifty: Die is ook wel bang om zich vies te maken trouwens :wink:

Met pap gaat er nog wel n slap om, maar ja ze is ook nog maar net 2 :wink: en mocht ze iets

morsen dan “ruimt” ze t zelf op :inlove:

We hebben hier n miep die met haar 1e verjaardag dr taart alleen maar met n vorkje wilde eten :lol:

Ik ben ook benieuwd of dat Lieselot zo netjes is, want dan weet ik niet van wie dat ze t hebben :mrgreen:

B’Elanna was en is nog steeds een knoeipot… heeft ze van haar vader :wink:

Benthe kun je lasagne laten eten zonder slabbetje, zo netjes eet die al…

Alleen als ze zich in de kinderstoel verveeld, wil ze nog wel eens haar Nuby rietjesbekker op de kop zetten en laten stuiteren… dan knoeit ze wat met drinken, maar vraagt zelf netjes om een doekje, want: Beker isse tout, knoeit!!! :inlove:

het wisselt enorm hier. Vandaag at ze een chocolade petit fourtje zonder zelfs maar vieze vingers te krijgen :shock: . Maar voor hetzelfde geld komt de helft van haar toetje op d’r kleren terecht. Het is hier vooral een kwestie van aandacht en van baldadigheid.

Overigens knoei ik ook bovengemiddeld veel :lol: . Hoe beter ik oplet, hoe erger het is. Gewoon onhandigheid, zoiets, dat kan natuurlijk ook :mrgreen: .

herkenbaar alles eet mee als Luna eet :lol: :lol:

wij hebben Luna wel zover dat ze boven haar bord blijft met haar eten en hoofd :lol: :wink: dus als er wat valt valt het op tafel of bord

maar vandaag ook aten we pannekoeken zelfs in haar haar zat het slagroom :lol: chocoladevlokken zaten tot haar oren :lol:

verder is ze behoorlijk onhandig :silenced: :lol: beker op tafel zetten op de bank gaan zitten en voeten in de beker leggen ipv op tafel :silenced: :lol: :lol:

of bij mij op schoot komen zitten en alls van tafel vegen met d’r lange benen hahahahahaha :silenced: (ach we hebben glazen en bekers zat :wink: )

Hier eten we aan tafel en drinken doen de kinderen ook aan tafel, maar een kopje thee met biscuitje uit school wordt wel aan de salontafel genuttigd. Stijn krijgt tussendoor water te drinken en dat mag hij ook aan de salontafel drinken. Met mooi weer eten en drinken we buiten en dat scheelt heel veel vlekken op het meubilair.

Verder doe ik bij Stijn nog steeds een slab om (die van de zeeman zijn groot en ideaal) en bij gerechten als soep en pasta met rode saus gaat zijn shirt uit of ik doe bewust al een rood shirt aan s’morgens!