Knobbeltjes in zijn nek?

Even een vraagje.

Ik voel bij Tycho achter in zijn nek, net naast zijn nekspier een aantal knobbeltjes zitten. Hij heeft er zelf geen last van.

Als ik dan op diezelfde plek bij mezelf voel, voel ik niets. Ik dacht eerst dat het misschien opgezette kliertjes zijn, maar ga nu een twijffelen omdat ik het bij mezelf niet voel.

Hebben jullie kindjes soms ook van zulke knobeljes in hun nek (komt dit soms vaker voor bij kleine kindjes), of zal ik morgen maar even de huisarts bellen om er naar te laten kijken?

Hoi, Noa heeft het ook (gehad). Ik ben daar vorig jaar mee naar de huisarts geweest. Zij voelde dat het inderdaad opgezette klieren waren. Zolang je ze kunt “bewegen” is het niks ernstigs.

Maar als je het niet vertrouwd zou ik morgen gewoon de huisarts bellen.

owww merlinhad dat toen ook als baby…ze lag toen met longontsteking in het zkh. Ik schrok me rot…was dus niets bijzonders

ik denk ook, opgezette klieren, maar als je het niet vertrouwd, gewoon een afspraak maken.

de HA kan het zo voor je voelen

Hier hebben allebei de kinderen dit regelmatig.

Ik probeerde net nog even te voelen of ik het kon bewegen onder de huid. Maar nu werkt hij niet meer mee. Hij vindt het kietelen en ligt helemaal in een deuk.

Twee weken geleden voelde ik het ook wel en dacht toen inderdaad aan opgezette kliertjes, maar hoe lang blijven die dan voelbaar?

Hier ook beide kids regelmatig al sinds ze heel klein zijn en heb me ook laten vertellen op het cb (als je daar waarde aan hecht :wink: ) dat het heel normaal is en dat eigenlijk alle kleine kindjes dit hebben. Wat het is weet ik dus niet, maar het zit aan beide kanten en kan geen kwaad.

Mik heeft dt al va 2 weken na zijn geboorte en ze gaanbij hem ook niet weg. Bij Mik zijn het opgette lymfeklieren.

Hier heb ik het ook al een paar keer gevoeld maar had een beetje de kop in het zand taktiek :oops:

Fijn om te lezen dat het iets onschuldigs is.

@Mip wrote:

Hier heb ik het ook al een paar keer gevoeld maar had een beetje de kop in het zand taktiek :oops:

Fijn om te lezen dat het iets onschuldigs is.

Inderdaad fijn om te lezen, dat het vaker voorkomt en dat het hoogstwaarschijnlijk gewoon iets onschuldigs is.

Bedankt.

Merijn heeft het ook en volgens mij voelde ik er bij Xander ook van de week…

Volgens mij is het wel normaal, maar bij twijfel zou ik altijd even de huisarts bellen. Dan weet je het zeker en ben je gerust.

Succes!

Thije heeft het al vanaf zijn geboorte.

Volgens mij gaat het niet meer weg.

Huisarts al paar keer na gekeken,maar zegt dat het een “klompje” klieren zijn.

Maar ik laat het als ik op bureau moet komen wel even weer checken.

Ik vind het raar dat het niet weg trekt. :think:

jul heeft ze ook;

bij verkoudheid/ziekte komen ze op

bij sommige kinderen liggen de klieren gewoon dichter onder het oppervlak.

ze blijven vrij lang zichtbaar, ik heb ze bij tyg nog maar een paar weken in totaal niet gezien.

Yep… Wessel heeft ze ook!

Dit zijn lymfeklieren die waarschijnlijk reageren op een onsteking oid. Niks om je zorgen over te maken. Ik heb het al mijn hele leven. Alleen als ik echt flink ziek werd als kind was het een probleem omdat mijn nek meteen stijf word erdoor en mijn moeder steeds bang was voor nekkramp. Maar het zijn dus je lymfeklieren die op een infectie reageren vaak voel ik eerst de bult en dan pas de onsteking :wink:

Maar die knobbel zie je dus altijd Zitten :think: :think: :think:

Ik vind het wel erg opvallend bij Thije.

Ik geef het nog wel een keer door als ik op bureau of arts ben.

Ik heb toevallig gister nog even gevoeld en ze waren een heel stuk minder. Tycho is inderdaad de afgelopen tijd wel verkouden geweest en heeft lekker flink gehoest, dus misschien is dat het wel geweest.

Nu hoest hij bijna niet meer en is niet meer verkouden en de bulletjes zijn bijna niet meer voelbaar.

Fijn dat jullie mij gerust hebben gesteld. :smiley: