Dag dames,
Ik ben nu 16 weken zwanger en heb sinds een paar weken een knobbel in mijn rechterborst. Je voelt het zitten al ik sta of zit, liggend niet. het is best hard en vaak doet die borst ook pijn. Ik ben er mee naar de dokter geweest en heb inmiddeles twee onderzoeken achter de rug ( echo). Beide keren waren de doktoren erg snel klaar en konden na 2 minuten al zeggen dat het niets ernstig was :shock: . De tweede had gezegd dat het de melkklieren waren. Ik ben er nog steeds niet lekker onder en weet gewoon niet wat ik doen moet . Ik denk vaker aan mijn borst dan aan mijn zwangerschap. Vinden jullie dat ik me erbij neer moet leggen en is er iemand die hetzelfde had tijdens haar zwangerschap. Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven, want ik weet het gewoon niet meer…
Liefs Lina
Op mijn 21ste kreeg ik ook een knobbeltje in mijn rechterborst. Allerlei onderzoeken gehad (mammografie, echo en punctie). Uiteindelijk bleek het fibroadenoom te zijn. In medische termen melkklierweefsel. Het stoppen met de pil verminderde de klachten. Tijdens alledrie zwangerschappen voel ik het meer. Tijdens BV periode was het eerst rot, daarna werd het beter en dat is zo gebleven tot de volgende zwangerschap.
Rond afgebakend als een soort cirkel is positief. Stervormig op de echo is meestal zorgelijk. Ik ga elke twee jaar voor echo naar het ziekenhuis. Bij mij is het knobbeltje 2 1/2 bij 4 cm en bestaat uit twee delen. Fibro-adenoom kan NIET kwaadaardig worden, maar is juist heel goedaardig weefsel. Ik heb heel veel echoscopisten gezien en ze vertellen me elke keer hetzelfde net als HA en chirurg.
Sterkte ermee :-*
Hey meis,
Ik heb precies hetzelfde ik geef je hier een linkje van mijn toppic er staat een hoop info op.
Je kan googelen op de woorden bijborst en melklijst dan krijg je een hoop info.
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=48287&highlight=melklijst
Volgens mij heeft ze een knobbeltje in de borst, die niet uitwendig te zien is. tenminste zo lees ik het.
Ja maar omdat de dokter heeft gezegt dat het melkklieren zijn denk ik dat het hetzelfde is alleen heb ik het meer richting m’n oksel.
Maar als je blijft twijfelen dan heb je altijd recht op een second opinion natuurlijk.
Het zou niet leuk zijn dat je de rest van de zs en je gehele kraamtijd ongerust bent om dat knobbeltje.
sterkte :hug: