knisperboekjes wassen

Hoi,



ik ben de speelgoedton hier eens aan het uitzoeken en kom een aantal knisperboekjes en stoffen boekjes tegen die nogal groezelig zijn.

kan ik die in de wasmachine gooien? :think:

of gaat de vulling dan raar doen?

er zijn vast ouders met ervaring hierin :smiley:

Ik heb het één keer gedaan, maar dat was niet zo’n succes…



het was daarna geen knisperboekje meer; de vulling was in elkaar gaan zitten in een hoek…

Ik heb het zelf nooit gedaan, maar van horen zeggen weet ik dat je het beste de vulling met veiligheidsspelden in de hoeken vast kan zetten, om het in een hoekje kruipen te voorkomen.

én op wolwasprogramma draaien

niet centrifugeren of drogen



(ik heb het zelf nog nooit gedaan, dus geen geen ervaring)

Ik heb zo’n Nijntje knisperboekje al vele malen in de wasmachine gegooid hoor. Gewoon programma 30 graden incl centrifuge en de

hele mikmak.



Ziet er nog prima uit, boekje is al paar jaar oud en gaat nu de 2e ronde in :wink:

Hier idem allemaal zonder problemen op een normaal wasprogramma gewassen

dan ga ik het gewoon maar eens proberen :think: als het niet werkt is het jammer, dan krijgt de tweede een eigen boekje :wink:

ik heb hetoko al een paar keer gedaan en is altijd goed gegaan :thumbup:

hier met enig regelmaat gewoon gewassen en ze zijn nog :thumbup:

misschien in een kussensloop wassen of een lingerie netje!

Heir ook geen problemen op 30 graden mee.

Bij mij ging het dus helemaal mis. De hele vulling was opgekropt en niet meer goed te krijgen. Mijn moeder heeft het boekje toen opgemaakt, de vulling weer goed gedaan en vervolgens weer dichtgenaaid.

Vanaf dat moment gebruik ik dus veiligheidsspelden in de hoeken.

@Paschal75 wrote:

Ik heb zo’n Nijntje knisperboekje al vele malen in de wasmachine gegooid hoor. Gewoon programma 30 graden incl centrifuge en de

hele mikmak.



Ziet er nog prima uit, boekje is al paar jaar oud en gaat nu de 2e ronde in :wink:




same here, gewoon met de was meedraaien :wink:

Bij mij krijgt het Nijntje knisperboekje ook regelmatig een wasbeurt. Pas de probleme.

en is het je gelukt?

hier gaat alles de was in van speelgoed, dus ook knisperboekjes…

@knipoogje1983 wrote:



hier gaat alles de was in van speelgoed, dus ook knisperboekjes…




Een tijd geleden las ik zoiets ook in een ander topic… ik heb nog nooit speelgoed gewassen. Ja, een knuffeltje waar hij overheen had gespuugd maar meer niet. Ben ik nou zo raar? Moet ik dat toch echt eens gaan doen? :think:

ik was hier geregeld al haar speelgoed uit…

maar heb dan ook twee katten die veel verharen, en vind het niet prettig als haar speelgoed onder de haren zit en dan haar mond in gaat…

en hebben een zevertrien, dus regelmatig schoon speelgoed vind ik zelf wel prettig…

maar misschien ben ik wel raar hoor! :smiley:

@D. wrote:

@knipoogje1983 wrote:


hier gaat alles de was in van speelgoed, dus ook knisperboekjes…




Een tijd geleden las ik zoiets ook in een ander topic… ik heb nog nooit speelgoed gewassen. Ja, een knuffeltje waar hij overheen had gespuugd maar meer niet. Ben ik nou zo raar? Moet ik dat toch echt eens gaan doen? :think:




Ik heb ook nog nooit iets van speelgoed uitgewassen… Alleen de doos duplo die ik van mijn oma heb gekregen, waar ik zelfs nog mee gespeeld had… volgens mij is dat spul toen voor de eerste keer gewassen in euh 20 jaar tijd of zo?

Er zijn 2 verschillende boekjes: de echte knisperboekjes en de stoffen boekjes met schuimrubber binnen in.



Allebei hebben hier de wasmachine gezien ( 30 graden, bont wasprogramma) en de knisperboekjes overleven dat heel goed.



Wat wel fout ging: een knisperboekje in de droogtrommel en

het schuimrubber boekje in de wasmachine. Daarvan ging de schuimrubber idd in de hoekjes zitten en dat kreeg ik dus niet meer goed.





Dus knisperboekje kan wel in de wasmachine maar niet in de droger, schuimrubberboekje kan ook niet in de wasmachine.