Knip na twee en een halve maand .......

Nou uhhm tja, zit al een tijd te twijfelen om deze vraag te gaan stellen.



Op 27 augustus ben ik bevallen van een mooie gezonde dochter Jana.

Bij de bevalling ben ik ingeknipt geworden, en natuurlijk gehecht.



De derde dag na de bevalling voelde ik een hechting los gaan, de VK heeft toen gekeken en zijn dat het de hechting was op mijn bil, en dat dat wel zou genezen. Maar de 5de dag had ik het gevoel dat er meer aan de hand was, weer heeft de VK gekeken en ze zei dat alles er netjes uitzag.

De pijn na de knip was behoorlijk fel en bleef bijna 7 weken aanwezig.



Heel stom misschien maar ik wou graag weten hoe het er van onderen uitzag omdat het zo pijnlijk was. Heb dus gekeken en schrok van wat ik zag. Na mijn idee zijn dus alle hechtingen los gegaan, en is mijn vagina niet meer zoals ie moet zijn. Ik kreeg van de gyneacoloog het advies om te wachten, want het was normaal dat het allemaal wat raarder uit zou zien na een bevalling en een knip. En dat het wel zou helen. Ze heeft het toen niet gecontroleerd.



Nu gisteren dacht ik aangezien er bijna 3 maanden voorbij zijn wil ik toch weten of er al verandering in is gekomen, maar niets is minder waar en het ziet er dus vreselijk uit, naar mijn idee zijn dus toch alle hechtingen los gegaan, en om het gewoon te zeggen is het gat nu zon 4 a 5 cm groeter dan het hoort te zijn. En ik zit hier dus echt zelf heel erg mee.<br /> Oke van buiten valt t niet op, maar toch blijf ik ermee zitten.<br /> <br /> Nu mijn vraag, zijn er meerdere mamas die dit hebben meegemaakt ?



Zo ja is het nog te herstellen ?? Trekt het nog weg ?? Of moet ik hier nu gewoon maar aan wennen ??

Hier ook ingeknipt en na 5 weken had ik ook het idee dat het niet goed zat, Op de 6 weken controle bij de gyn. Vroeg ik ook of hij wilde kijken of alles wel op zijn plek zat… Ik had ook met een spiegel gekeken, en vondt het er ook raar uitzien…

Hij had gekeken en het was goed… nu 10 weken verder ziet het er ook goed uit.



Maar jij bent al verder je kent je eigen lichaam het beste…Naar de h.a of gyn. gaan en eisen dat ze kijken…

Ook heb ik mijn man laten kijken… ( die kent het misschien nog wel beter als ik…)…



Laat ernaar kijken als je het niet vetrouwd… ze kunnen het wel herstellen, als er iets niet goed dicht zit of aan elkaar…

Het is niet duidelijk of je er nu nog pijn aan hebt, maar als dat zo is…zou ik zeker naar de h.a gaan…(en dan bedoel ik ook met gemeenschap.)…



succes ermee… Ik vondt het ook een rotidee dat het niet goed zat daaronder…



:hug:

Jeetje wat vervelend meid.

Ik zou idd gewoon weer naar de huisarts gaan hoor.

Ook hier ingeknipt en na 7 dagen had ik het gevoel dat alles aan elkaar was gemaakt laat maar zeggen. De verloskundige kwam toen nog een keer en keer ernaar. Dus heeft toen de hechtingen los gehaald of een ervan. Daarna was het bij mij meteen zo goed als over. Ook hier wel gekeken en idd is niet meer zo mooit als ervoor maar goed. Ik heb ook een kindje op de wereld gezet.

Maar als jij het gevoelt hebt dat het niet goed is gewoon weer gaan.



Succes

ik weet wel dat ik bij de 1ste te strak ben gehecht, dus alles deed 2 jaar lang pijn, toen ik opnieuw bevallen was van de 2e, kreeg ik tot mijn grootste angst weer een knip, maar angst werd de oplossing!!!

doordat alles opnieuw geknipt en gehecht was kon het veel losser gehecht worden en nu heb ik nergens last meer van!

Ik ben ook ingeknipt en gehecht en inderdaad schrok ik van het resultaat. Ik durfde pas na 2 mnd te kijken omdat het pijn bleef doen. Nou ik vind het echt lelijk, de gyn heeft een klein plekje weggebrand omdat er wild vlees was gegroeid maar verder zag het er volgens haar normaal uit. :shock:



Ik zou gewoon naar de HA gaan als je twijfelt.



gr Leonie

Het ergste is nog ik twijfel er niet aan dat t fout zit, maar ik durf gewoon niet naar de huisarts of gyn :oops:



Ben zo wie zo bang dat ik opnieuw geopereerd moet worden, en dan weer de zelfde pijn als na de knip zou hebben, en bang dat t dan weer los zou laten.



Ben m eook af aan t vragen of t misschien door mijn overgewicht komt dat t los is gegaan.



Maak me zelf helemaal gek erdoor :frowning:

t duurt erg lang voor een knip goed geheeld is, en je een mooi klein littekeken hebt, bij mij duurde het ook vrij lang voordat de randjes weer aan elkaar gegroeid waren, na een jaar had ik een mooi liteken en klein streepje, moet ik kan nog wel precies voelen waar ie heeft gezeten…



succes en als de gynocloog en de verloskundige zeggen dat het goed komt, dan zal dat toch wel? zij hebben er toch veel ervaring mee…



ik had een flinke knip trouwens, dat zal ook schelen…

Het ziet er bij mij gewoon niet uit, t gedeelte wat dich was normaal staat nu open, het is net of je naar binnen kunt kijken :shock:



Ik heb tegen mijn hubbie gezegd ik wacht t nog even af, en als t naar mijn idee niet verbeterd ga ik terug naar de gyn.

dat bedoelde ik met die randjes, die wat uit elkaar wijken… :-*

vervelend is het wel he? Maar geeft het wat tijd, en eventueel kun je aan de huisarts vragen of smeren met een goede littekenzalf ook een idee is… :hug:

Bi mij zijn het niet echt de randjes denk ik, t is net alsof zelfs de inwendige hechteingen hebben losgelaten.



Is moeielijk uit te leggen hoe het er uit ziet, wou het al bijna gaan tekenen :oops: Want een foto zou helemaal schokkend zijn :mrgreen:



Maar ik ga t nog even aankijken en als t echt niet veranderd ga ik toch terug. Want ik durf zelfs geen gemeenschap meer te hebben, ben bang dat t of pijn gaat doen, of dat er geen gevoel meer in zit omdat t nu zo groot uitziet :oops:

Iemand bij mij op de gym had dit dus ook en bleef enorm veel pijn houden.

Uiteindelijk is ze geopereerd en hebben ze al het littekenweefsel moeten

verwijderen en opnieuw “mooi” moeten maken.



Ik zou er dus zeker wel wat mee doen hoor! Mijn gyn vond dat juist enorm

belangrijk dat alles er weer hetzelfde uit zou zien als daarvoor omdat je je

als vrouw anders behoorlijk onzeker kan voelen!

@Tamara30 wrote:

Bi mij zijn het niet echt de randjes denk ik, t is net alsof zelfs de inwendige hechteingen hebben losgelaten.



Is moeielijk uit te leggen hoe het er uit ziet, wou het al bijna gaan tekenen :oops: Want een foto zou helemaal schokkend zijn :mrgreen:



Maar ik ga t nog even aankijken en als t echt niet veranderd ga ik toch terug. Want ik durf zelfs geen gemeenschap meer te hebben, ben bang dat t of pijn gaat doen, of dat er geen gevoel meer in zit omdat t nu zo groot uitziet :oops:




Dan zou ik zeker naar je huisarts gaan hoor, kijken wat ze ermee kunnen…

de angst voor een 2e knip/operatie kan ik me heeel goed voorstellen, ik had ook de anst bij de 2e bevalling voor die knip en heb echt zitten janken dat ik weer geknipt moest worden, maar van die knip en die van iris heb ik nooit geen last gehad, zelfs niet in de kraam week :thumbup:

Ik en flink ingeknipt. Op dag 5 is de knoop door de vk los geknipt. En sindsdien was de pijn weg. He. laatst nog een keer gekeken :shifty: maar ik zie en voel er niets meer van.

Bij de eerste ben ik ook geknipt en ik vond het toen ook erg lang duren voor het weer normaal was. Maar zoals jij omschrijft…dat herken ik niet. Ik zou ook een afspraak maken. Ik heb wel eens eerder gehoord dat iemand na een jaar ‘hersteld’ moest worden, maar dat viel ontzettend mee qua pijn, ze had er bijna geen last van. Succes :thumbup:

Hier geen knip maar wel een losgelaten hechting. Ik voelde op dag 5 of 6 opeens een flubbertje zitten :sick: met een hechting erin, schrok er erg van.

Helemaal toen ik het aan de vk liet zien en die zei dat ‘het een stuk vagina’ was :shock: Haar collega kwam een paar dagen later en die had geruststellender nieuws, na een week of 6 zou het echt wel geheeld zijn uit zichzelf :shifty:



Ik heb er zeker 4 weken best last van gehad en had er weinig vetrouwen in. Maar na 6 weken dacht ik toch dat het flubbertje kleiner werd, en nu zijn we bijna 9 weken verder en is het bijna weg!

Moet er wel bij zeggen dat ik er niet naar heb durven kijken, maar onder de douche voel ik altijd even :wink:



Dus het kan wel uit zichzelf helen, maar als je na twee en een halve maand nog totaal geen verschil ziet of voelt zou ik toch echt naar de gyn gaan en zeker als je er last van hebt!

De pijn is wel gelukkig rond de 6 of 8 weken verdwenen, ik durf ook gewoon niet meer te kijken. OMdat ik me dan echt dagen lang zwaar ***** voel :oops:



Ik heb me zelf beloofd dat als t na de kerst nog niet geheeld is zoals ik denk dat t moet ik dan terug ga naar de gyneacoloog, want zelfs vrijen durf ik niet meer. :?