Knikkerbanen combineren?

J. heeft een houten knikkerbaan van een non-merk. Heel leuk, heel simpel: gekleurde blokken die je op elkaar stapelt waarop je dan de ‘gootjes’ (hoeeee noem je dat?) zet waar de knikkers doorheen rollen.

Nu ben ik verliefd geworden op een (heeeeeele dure maar zooo mooie) Haba-knikkerbaan. Iemand enig idee of deze te combineren zijn? Mijn simpele geest zegt dat een knikker een knikker is, en dat past dus sowieso wel. En blokjes kun je altijd wel op elkaar zetten enzo, toch? Maar wellicht zie ik iets over het hoofd, er zijn hier vast wel knikkerbaan-experts die me kunnen helpen. :angel:

nee er kan verschil in zitten ik heb hier dus ook 2 verschillende banen ervanuit gaande dat het vast wel zou passen :shifty: maar de ene is groter dan de andere

oh… ik heb het over die plastic knikkerbanen geen verstand van hout :oops:

ja daar kun je best wel mee combineren (itt plastic idd, want die zijn zo gemaakt dat het precies moet passen).

Maar mag ik heel vervelend zeggen dat die ubercoole knikkerbaan die jij wil, hier de minst populaire was? :shifty: nano heeft ze allemaal getest via de speel-o-theek en die van haba was echt minst favoriet…

hier hebben we uiteindelijk zelf die aangeschaft die bij bblocks hoort (b-merk kapla):

ik denk dat ie het afgelopen jaar er in totaal max 30 dagen niet mee gespeeld heeft :mrgreen:

en dus heeft ie vandaag deze er nog bij gekregen:

in principe is elke houten speelbaan gewoon cool hoor, maar deze is door zijn enorme simpelheid (het is niks anders dan gootjes en nu dus blokken) en de combi met kapla echt erg leuk omdat het heel veel van het kind vraagt om zelf te bedenken.

naja, ik wilde je gewoon even meegeven dat ik zelf op het punt stond die van haba te kopen voor um (duuuur, maar goed), maar dat ie dus tegenviel toen ie um probeerde. Ik denk dat ik weet welke joas heeft, en die vond nano bv veel leuker.

Fiep, in hoeverre hij er écht mee gaat spelen is natuurlijk lastig in te schatten. Hij staat uitgestald in de speelgoedwinkel hier, en dan is het een enorm succes. Maar ik vond m zo leuk, met die belletjes enzo :oops: Ik ben in staat om dat ding te kopen om er zelf mee te gaan spelen :angel:

Ik ga eens kijken naar de B-merken.

J. heeft overigens nu deze: http://www.intertoys.nl/speelgoed/houten-knikkerbaan-54-delig-569697.html

Wij hebben beide merken in huis.

Die van Haba vind ik ook erg mooi, maar ook hier is die minder favoriet dan die van de intertoys.

Het is op zich wel te combineren omdat het beide met blokken is. Maar ik zou het (achteraf) toch liever aangevuld hebben met van die gootjes.

Ik vind die van Fiep ook erg leuk :smiley:

Wij hebben zo’n loeidure van Haba, maar er wordt hier dus nooit mee gespeeld :frowning: