Knikkerbaan

Onze zoons hebben onlangs knikkers gekregen die ze overal van laten rollen.



Nu wil ik met sinterklaas of een verjaardag een knikkerbaan voor ze halen, maar er zijn zoveel verschillende. Zelf vind ik de houtenbanen het mooist zoals de quadrilla twist. Maar blijven die houten banen wel een beetje staan of zijn ze erg omstoten gevoelig?

En anders maar een plastic baan, maar ook daarvan zijn er zoveel dat ik niet zou weten, wat een beetje makkelijk in en uit elkaar gaat of wat zomaar uit elkaar valt.



Dus als iemand een knikkerbaan heeft zou ik graag willen weten of het goed of juist niet bevalt.

Geen plastic nemen… dat was hier 1 dag een succes, maar veel te ingewikkeld om in elkaar te zetten en dus lag het na 1 dag al weer uit elkaar in een bak en konden ze er niet zo veel meer mee.



Wij hebben nu al 4 jaar houten knikkerbaan van Haba en sets van eichhorn passen er ook wel op… het kan wel schuiven en omvallen, maar in de praktijk valt me dat erg mee…



Dat quadrilla ziet er mooi uit, net even anders… :thumbup:

Hier is de plastic baan juist wel een succes… hebben ze hier op school ook… laat maar prutsen en ze komen vanzelf erachter dat bepaalde dingen op elkaar moeten om de knikkers goed beneden te laten komen…



En was ook niet duur. EUR 10.- bij Bart Smit vorig jaar en ze hadden volgens mij bijna dezelfde toen bij de Zeeman.





Ik vond de houten veel te duur… :shifty:

Hier een houten gehad zelfbouw. Wat een drama kreeg je niet strak alles verschoof steeds en hij was erg instabiel. Plastic bevalt beter.

Ik heb ook plastic gehad…wat een drama zeg!!

Ms dat het aan het merk heeft gelegen ofzo, ms als je een wat duurdere of grotere koopt dat het dan beter gaat, maar die ik had was gauw weer weg.

Ik lees even mee. Wij willen ook graag een knikkerbaan en vinden die van quadrilla ook erg mooi. Maar ben ook erg benieuwd hoe stabiel zoiets is. Niet dat we er een uur op bouwen en dat ze dan te wild doen hij compleet in elkaar zakt.

Die houten hebben absoluut mijn voorkeur, maar ik vind ze veel te duur. Daarom hebben we er een van plastic aangeschaft. Nadeel: hij gaat best wel snel uit elkaar en gewone knikkers passen er niet door.

Wij hebben een plastic knikkerbaan ‘marble run’.

Groot succes, online besteld. Heel stevig materiaal, valt niet om.

Echte aanrader :thumbup:

Ondanks dat ik de Quadrilla geweldig mooi vind, koop ik eerst maar via marktplaats een plastic baan.



De quadrilla is zelfs tweedehands nog te duur vinden wij. En wat als ze er dan weinig meedoen.



Maar bedankt voor alle reacties!





Blijven ze het leuk vinden kan ik altijd weer eens verder kijken. Voordeel van de Quadrilla is dat het een houten baan is met wel een soort kliksysteem waardoor het goed stabiel blijft maar die prijzen :shock:

Wij hebben er 1 gekocht van haba die krijgen ze aankomende sinterklaas met ze drieën .



Een basis set gekocht kunnen we met verjaardagen nog wat uitbreidingen geven.



Er zitten daar tegenwoordig klemmen bij