knarstanden

Hallo allemaal,



Veron heeft 2 ondertandjes en verder had hij nog niets. Nu is zijn ene boven tandje ook doorgekomen en zit hij constant te knarstanden echt zon naar geluid.

Zijn er meer kinderen die dit doen?

En is het niet schadelijk voor de tandjes waar hij nog wel een jaar of 5 mee moet doen?



Groetjes Loes

Ja hier ook :? Gaat vanzelf over!

Wisse doet het altijd vlak voordat hij een nieuw tandje/kiesje krijgt… (en flink kwijlen ha ha ha) en als dat is doorgebroken houdt hij er mee op.



Maar wat een rot geluid he?? Het doet me altijd ontzettend denken aan de kat van mijn oom die muizen met huid en haar opeet, dat is ook zo’n rot geluid… :shock:

ohh ja dat voorbeeld van die kat bahhhhh :shifty:

Is inderdaad een echt rot geluid en denk dat t ook niet goed is voor de tandjes maar ja wat doe je er aan, ik probeer hem dan af te lijden en meestal helpt het wel.

Hier ook hoor. Tis idd heel irritant, maar zo’n gebitje kan een hoop hebben. En als ik het goed begrijp gaat het vanzelf over. Tis ook wennen zeg, ineens van die dingen in je mond :wink: :mrgreen:

Emma heeft ook periodes dat ze het doet. Inderdaad vooral als er weer een nieuw tandje door heeft, ontdekt ze het trucje elke keer weer opnieuw. Ik probeer er helemaal niet op te reageren, want ben bang dat ze dat juist grappig vindt en dat dan uit wil lokken. Ik doe dus net of ik het niet doorheb en ga dan inderdaad haar afleiden, liedje zingen, haar iets geven, dat soort dingen.