Wij doen eigenlijk niet echt cadeaus met kerst. Maar… de kinderen krijgen hier eigenlijk nooit cadeautjes zomaar en dus in december en met de verjaardagen zijn wij iets guller. Maar desondanks, geen kerstcadeaus. Sascha en Senna zijn de laatste tijd echter érg van het spelletjes doen. Dus gaan we overstag en willen we voor de kerst gaan investeren in een paar leuke en goed gezelschapsspellen. Iets waar Senna ook lol aan heeft. Zodoende gaan we voor een spellendoos war alle bekende spelletjes wel inzitten en hebben voor Sas scrabble junior in het hoofd. Maar nu willen we ook iets voor Senna en kwam ik het volgende spel tegen:
Knappe koppen
Het bordspel voor pientere kinderen van 2 tot 6 jaar.
Een educatief bordspel gericht op het zelfvertrouwen van het kind. Knappe Koppen is een bordspel voor ouders die graag samen met hun kind leren. De ontwikkeling van het kind staat centraal en wordt spelenderwijs gestimuleerd.
Kinderen hoeven niet te slagen in hun opdrachten, bij Knappe Koppen draait het om het proberen! En hét aanmoedigen van het kind.
Maar Sen is natuurlijk al bijna 4,5. Is het voor haar niet te ‘simpel’? Kent iemand dit spel?
ik heb m zelf, maar nog niet gespeeld…
maar weet dat er hier veel meer mama;s zijn die m wel al hebben…
mocht niemand het weten, dan open ik die van mij wel even…
Laurens heeft m van Sint gekregen en die vindt het helemaal geweldig maar hij is 3,5. Er zitten vragen in zoals waar komt melk vandaan, hoeveel vingers heb jij aan je hand en loop een rondje op je tenen. Verder is een spelltje zo afgelopen, hooguit een minuut of 10.
tja, sophie heeft hem van de sint gekregen, maar ik vind hem eigenlijk best simpel voor haar…
wel leuk, maar zoiezo is het hier standaard meerdere rondjes achter elkaar omdat het zo snel klaar is, en sophie hoeft tot nu toe niet na te denken bij de natwoorden, dus wellicht als je 4,5 bent is het misschien wel wat makkelijk
Ik lees even mee. Ben ook op zoek naar spelletjes voor zijn 3de verjaardag, dit klinkt wel leuk eigenlijk.
Volgens mij zitten er gewoon makkelijke vragen in en moeilijke. Laurens kan echt nog niet alles beantwoorden hoor :think: . Er zitten ook een soort rekensommetjes in en hij kan amper tellen . Nu sla ik dus de moeilijke over en over een poosje haal ik de makkelijke eruit :thumbup: .
@debbel wrote:
Volgens mij zitten er gewoon makkelijke vragen in en moeilijke. Laurens kan echt nog niet alles beantwoorden hoor :think: . Er zitten ook een soort rekensommetjes in en hij kan amper tellen. Nu sla ik dus de moeilijke over en over een poosje haal ik de makkelijke eruit :thumbup: .
oke, dan hebben wij tot nu toe wellicht alleen nog maar makkelijke gehad
er zitten geloof 3 verschillende moeilijkheidsgraden in…