Knakworstjes in bladerdeeg

Voor oudjaar wil ik o.a. graag knakworstjes in bladerdeeg maken maar die zal ik een dag eerder moeten maken omdat ik vrijdag nog gewoon moet werken. Kan dat? Worden ze dan niet klef of wordt de bladerdeeg dan taai of juist hard :think: ? En zijn ze koud ook goed te eten? Lees; heb ze nog nooit gemaakt :shifty: :mrgreen: .

ik heb voor op school knakworstjes in bladerdeeg gemaakt.

de avond ervoor gemaakt, 's morgens op school, toen voelden enzagen ze er goed uit en alles is opgegaan ( 40 stuks ) dus ik neem aan dat ze ook nog lekker waren :mrgreen:

Die dingen zijn altijd heerlijk, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Het bladerdeeg wordt iets kleffer rond het worstje, maar dat maakt het heus niet minder lekker hoor :slight_smile:

Mn zus maakt wel s mini knakworstjes in mini croissantjes (danarolles) erg lekker :drool: en koud ook lekker

Je kunt ze ook donderdag voorbereiden (lees:in bladerdeeg doen) en in de koelkast leggen en dan vrijdag afbakken.

Ze hoeven niet lang in de oven dacht ik dus het duurt net zo lang als opwarmen.

pigs in a blanket heet dat… biggetjes in een deken :mrgreen:

En die kun je heel prima van te voren klaarmaken.

Of in elk geval vast half afbakken, net als afbakcroissants… dan neem je iets meer als de helft van de benodigde baktijd en laat je ze afkoelen.

Dan hoef je op de dag nodig enkel nog een paar minuten af te bakken.

Dat doen wij altijd met verjaardagen :thumbup:

Wat ook lekker is: een likje (honing)mosterd bij de worstjes :drool:

Gekruid gehakt is ook erg lekker erin en geitenkaas (A).

Heb er een hele zooi met kerst gemaakt. Stel warm gegeten, stel koud gegeten. Stel de koelkast in en opgewarmd (180 graden 8 minuten). Stel liggen er zelfs in de vriezer… (Had er dan ook 80)

Kon niet reageren omdat ik ineens niet meer kon inloggen :? . Maar hij doet het weer. Heb wat tijd over ineens morgen dus ik kan ze gewoon op de dag zelf maken. Ben benieuwd hoe ze gaan lukken. Heb ook alvast wat andere hapjes gemaakt :drool: .