KMA + kippeneiwit allergie / voedingslijst??

De afgelopen weken hebben we heel wat zkh bezoekjes afgelegd met onze jongste. Hij heeft zware astmatische aanvallen, waarvoor nu ook dagelijks medicatie. Voor de zekerheid is er vorige week ook bloedgeprikt en hieruit blijkt dat hij een heftige vorm van koemelkallergie heeft samen met kippeneiwit.

We krijgen nu nutromigen voorgeschreven voor de kma en zijn doorgestuurd naar een dietiste. Omdat we hier nog niet gelijk morgen terechtkunnen ben ik op zoek naar een eetlijst. Waar zit en geen km en kip.eiwit in?

Kan iemand mij hieraan helpen? Ik zal er erg blij mee zijn!

groetjes,

Mar

op internet kun je een lijstje vinden waar het wel inzit kippeneiwit.

en op de verpakkingen staat het altijd aangegeven bij de ingedienten.

Mijn zoontje (net een jaar) heeft ook koemelkallergie en kippeneiwittenallergie.

Het is een heel gepuzzel en steeds etiketten lezen van alle producten.

Wij zijn onder begeleiding van een diëtist en via haar hebben we veel info gekregen.

Als ik jou was zou ik ook contact zoeken met een diëtist (als dit via de kinderarts/huisarts geregeld word, krijg je het zowieso volledig vergoed)

Als je meer wilt weten pb me dan even.

Groetjes Vierge

Ik denk dat je er haast niet aan ontkomt voorlopig om vers eten te geven en te maken, groente, fruit, aardappel, rijst etc. Babyallergie heeft ook veel informatie.

@Kittycat wrote:

Ik denk dat je er haast niet aan ontkomt voorlopig om vers eten te geven en te maken, groente, fruit, aardappel, rijst etc. Babyallergie heeft ook veel informatie.

alleen als je het over het kippeneiwit hebt: sinds levi vast en vers voedsel ging eten werden de klachten erger dus niet van de olvarit potjes

In gekookte aardappelen en rijst en een paar stronkjes broccoli of bloemkool zit toch geen kippeneiwit :think:

Je kunt het best per product testen of de baby er tegen kan en er niet allergisch voor is.

Maar zie babyallergie voor meer info.

Dat in liga en andere kant en klaar producten allerlei zooi zit kan ik me voorstellen.

@Kittycat wrote:

In gekookte aardappelen en rijst en een paar stronkjes broccoli of bloemkool zit toch geen kippeneiwit :think:

Je kunt het best per product testen of de baby er tegen kan en er niet allergisch voor is.

Maar zie babyallergie voor meer info.

Dat in liga en andere kant en klaar producten allerlei zooi zit kan ik me voorstellen.

zit er ook niet in maak vaak gaat een allergie in combinatie met conserveringsmiddelen en daar valt meestal niet op te testen en die zitten wel in de “verse” groente en niet in de potjes (is mij verteld).

moet zeggen dat het nu wel wat beter gaat dan dat hij nog heel jong was…

maar idd zal eens kijken op babyallergie (niet dat hij geen baby meer is :slight_smile: )

op voedingscentrum punt nl kun je zo’n merkenlijst bestellen :wink:

mijn zoontje had een kma allergie en een meervoudige voedselallergie (soja, ei ,tarwe, en veel groentes :? ).

Heb toen veel aan die lijst gehad. Verder bij AH je boodschappen doen, daar staat alles perfect op de etiketten.

Verder maakt ik alles vers, want op potjes reageerde hij heel heftig door het citroenzuur wat er in zit. Dus wat ik eerder las is idd zo.

Geloof me je gaat er heel handig in worden :thumbup: En ze groeien over de meeste allergieen heen. Y,uri is sinds zijn 4de ongeveer dieet vrij na jaren ellende :dance:

Hier kma en mogelijk dus andere allergiën. Bij dietist heb ik een uitdraai gekregen van de merkartikelenlijst, maar die is niet meer up to date. Ik heb wel een boekje van dietist met de mogelijke benamingen van koemelk en kippenei enz, als je dat wil weten, pb me maar even!

Verder is het gewoon het handigste om bij te houden wat je geeft, hoe de reactie is en zo een lijst op te stellen met wat niet goed gaat aan producten. Veel etiketten lezen en nooit zomaar iets geven zonder dat je de verpakking gezien hebt. Hier moeten we rekening houden met koemelkeiwit, kippenei, soja, zaden, pitten, noten vis enz en ze mag eigenlijk heel veel hebben. En idd bij ah staat netjes vermeld op de verpakking of ze vrij zijn van koemelk, ei weet ik niet?

ik heb hier wel een lijst met daarop de voedingen in catogorie 1,2 en 3 (1 is wat je in het begin kan geven, 2 daarop daar en 3 is waar je nu nog voor moet uitkijken)

wij hebben deze van de dietist, hadden ook nutramigen ivm kma…

mocht je m willen hebben dan mail je adres maar…

oja AH :thumbup: is het meest ideale op de winkelen…