KMA? Kan dit kwaad?

Hoi allemaal!

Omdat we er volledig doorheen zitten en het echt niet meer weten willen we proberen ons zoontje Rune Frso Allergy Care te geven om te kijken of hij KMA zou hebben.

Vorige week dacht het cb aan verborgen reflux, nu dus nog bv (ben aan het afbouwen) en Fr
so HA + N*triton. Het leek even wat beter te gaan maar vandaag is het weer helemaal mis. :cry: De complete lijst van klachten die hij vorige week ook had komt weer voorbij

Veel huilen, krampen, uitslag wordt weer erger (nooit helemaal weg geweest, zit op zijn hoofdje: achter op het hoofd, opzij onder de haargrens, voorhoofd en wangetjes), veel windjes, kokhalzen, verstopte neus, niesbuien, traanogen en zijn oortjes lijken wel te stinken. Wat moet ik hier nou mee? Ik weet het niet meer hoor. Met het cb kom ik ook al niet veel verder…

Klinkt inderdaad als KMA. Zou als ik jou was even overleggen met de ha.

Moch het echt KMA zijn dan kan je via de ha een machtiging krijgen voor de vergoeding van fiso allergy care. Deze pakken zijn namelijk een stuk duurder als de gewone pakken.

Bij mijn dochter was de overgang naar allergy care meteen een omslag en na een tweetal dagen was ook de uitslag compleet weg en van een 24/7 huilende baby naar een vrolijk baby.

Succes.

Annamarie

Ik zal morgen inderdaad eens de huisarts bellen om telefonisch te overleggen. Heb momenteel geen auto, dus er langs gaan wordt weer lastig… wat handig toch weer… :evil:

Hoe lang moet je die speciale voeding geven voordat je moet gaan provoceren?

Ik zou proberen om toch een andere voeding te geven.

Nutramigen.

Daarin zijn de eiwit deeltjes zo klein dat als hij kma zou hebben er niet of nauwlijks op zou reageren. Op friso op nutrilon pepti zitten toch nog best veel eiwit deeltjes in.

Ik ben ook na 8 weken overgestapt met overleg van het cb op nutramigen en na 3 dagen een heel ander kind. Nou zie ik dat je niet veel hulp hebt van de cb maar dat was hier wel anders maar ik herken al je problemen. Ik weet hoe zwaar dat het is. :hug:

Bij de ha was ik ook geweest en daar ook gemeld dat ik ging starten met voeding voor kma.

Wat ik moest doen was 4 weken nutramigen proberen en daarna na die 4 weken geleidelijk overgaan op de gewone voeding. Dus het eerste flesje 30 cc gewoon en de rest nutramigen het tweede flesje 60 cc gewoon en de rest nutramigen enzo opbouwen.

Verder heb ik ook een dagboekje bij gehouden sinds het overstappen op de nutramigen hoe mijn zoontje er op reageerde en hoe hij de dag doorkwam.

Ook na het provoceren weer bij gehouden.

Als je meer weten wilt dan hoor ik het wel.

Sterkte!!

Zou het niet weten lief, over die speciale voeding wel dat je idd vergoed kan krijgen.

Voor nu:

Alleen als jij iets met zuivel neemt en hij heeft KMA, dan blijft hij dat ook binnen krijgen, dus jij ook geen producten die men met KMA niet mag en da’s best veel als je het zelf niet gewend bent. Anders houd je het instand en dan heeft de KV weinig effect…

Zoals geadviseerd zou ik ook de h.a. inschakelen…niet terug laten verwijzen naar het cb, je legt het probleem daar neer en zij moeten daar iets aan doen.

Reflux heeft volgens mij niet als kenmerk uitslag, dus het lijkt echt op koemelk allergie.

Eventueel bel je de huisartenpost, als je echt radeloos bent.

De tip van Dienne vind ik ook goed, zelf even koemelk vermijden een dag of at, kijken of het beter wordt.

Wat betreft die plekjes, Tom heeft ernstig eczeem, al vanaf de 3e dag van zijn geboorte.Nu gaat het goed, zoals je weeet,maar dat heeft heel veel bloed,zweet en tranen gekost.Mocht het geen kma zijn, laat de h.a dan kijken of het geen constitutioneel eczeem is.

Verder :hug: :hug: :hug: :hug: :-*

heb je al pepti van nutrilon gebruikt deze is speciaal voor kma hier ook gegeven en gaat super :thumbup:

Nou het gaat nu alleen maar slechter. Vannacht een paar uur wakker geweest met het mannetje. Diarree (ruikt naar rotte eieren, sorry… :oops: ), windjes (idem), kokhalzen, uitslag, kortom: de hele rataplan. Heb nu Fr*so Allergy Care in huis gehaald, wil het toch gaan proberen. Nu het cb nog bellen om te overleggen (misschien werken ze nu wel mee), anders de huisarts.

En inderdaad zelf ook maar even geen melkproducten eten/drinken zolang hij nog bv krijgt (nog een paar dagen denk ik).

Pfff…

Als ik zo hoor dan heeft hij echt heel veel klachten he.

Zou je dan niet proberen met toch nog wat specialere voeding voor kma?

Ik zou het wel doen, je krijgt er gewoon een vergoeding voor dus je hoeft het niet zelf te betalen!!

Ik herken het zo en weet hoe zwaar dat het is. Zijn nu soms nog steeds met onze zoon in de weer.

Hoop voor je dat het cb of ha mee gaat werken. Je moet er gewoon op aandringen dat het moet!!

Nou heb contact gehad met de infolijn van het cb. Ik mág beginnen met de Allergy Care (je hebt blijkbaar gewoon HA, dan intensief HA en dan Allergy Care, dus het enige wat er nog ‘boven’ zit is Nutramign en Nocate). Maar zij vinden dat het echt niet koemelkallergie hoeft te zijn. Nou, ik vind het vrij opvallend dat de symptomen zo typisch zijn. Over twee weken heb ik een afspraak op het cb (de eerste prikjes) dus dan volgt verder overleg. Ze zou het doorgeven op mijn eigen cb dat ik met Allergy Care gestart ben, mocht de verpleegkundige het nodig vinden dan neemt zij contact met mij op. Heb net een flesje Allergy Care gegeven, opvallend genoeg reageerde hij daar een stuk minder op. Zo snel kan volgens mij nog niet, maar vind het toch apart… :think:

Mag ik vragen waarom je niet gewoon naar de huisarts gaat?

Heel leuk hoor zo’n infolijn maar dat is geen arts.

Ik zou precies willen weten wat er is voordat ik met voeding aan de slag zou gaan, veranderen van voeding zorgt ook weer opnieuw voor krampjes namelijk.

Voor hetzelfde geld is het helemaal geen kma en is er iets anders aan de hand…Ik zou niet zo handelen omdat het ‘ergens op lijkt’ sorry.

Heb nu inderdaad ook de huisarts gebeld, die belt me vanmiddag even terug om te overleggen hoe of wat.

Vond het een fijner idee als de huisarts ook even meekeek.

ik zou ook niet zo maar iets gaan proberen onze zoon had ook tekeken van kma gelijk er mee na de huisarts geweest en we moesten het even aanzien ja hallo dat is niet de bedoeling dus ben ik na het inloop spreek uur van het buro gegaan en met de arts gepraat ze heeft hem helemaal na gekeken en besluiterd en zei gelijk we proberen nu pepti voor kma te geven maar je mag niet in een keer overstappen langszaam opbouwen 1ste dag 1 oude fles, dan 1 nieuwe de rest oud

2de dag 1 fles oud, 2de fles nieuw, 3 oud 4e nieuw rest oud en zo verder tot ie volledig op de nieuwe voeding stond en binnen 2 week waren de klachten weg en kreeg ik echt een heel ander kindje.

want dit is in korte tijd al de 3e keer dat jullie kindje andere voeding krijgt? daar kunnen ze ook last van krijgen he.

@Naduah wrote:

Heb nu inderdaad ook de huisarts gebeld, die belt me vanmiddag even terug om te overleggen hoe of wat.

en die huisarts heb je toch nodig voor een medische verklaring als je een vergoeding van de verzekering wilt hebben. De huisarts doet dan nl. een provacatie test. mocht blijken dat je kindje KMA heeft schrijft hij een verklaring voor de verzekering en dan pas krijg je vergoeding !

CB kan dit niet afgeven !

@mutsy wrote:

@Naduah wrote:

en die huisarts heb je toch nodig voor een medische verklaring als je een vergoeding van de verzekering wilt hebben. De huisarts doet dan nl. een provacatie test. mocht blijken dat je kindje KMA heeft schrijft hij een verklaring voor de verzekering en dan pas krijg je vergoeding !

CB kan dit niet afgeven !

nou bij mij heeft de buro een verklaring afgegeven en dat mogen zij ook doen en verzekering accepteerde het gewoon geen problemen.

Hier in het begin (met veel dezelfde sympthonen als jou kindje) ook een heel onrustig kindje.

Wij zijn op advies van de HA Nutramigen gaan gebruiken en na 3 dagen hadden we echt heel ander kindje. Echt een tevreden kindje!

Gr. CLaudia

Wat fijn dat je gebeld hebt, ik hoop dat je gauw wat wijzer bent :-*