Mijn meisje heeft koemelkallergie, en best erge eczeem.
Ondanks de pepti, blijft de eczeem helaas niet stabiel, en word het alleen maar erger.
Het zit in elk plooitje die ze maar heeft, het begint nu ook tussen haar vingertjes en teentjes.
Ze sabbelt wel eens op haar handje, en heel haar handje zit nu helemaal vol met eczeem, achter haar oortjes is het soms zo erg kapot dat het gewoon bloed.
Ik smeer op de erge plekjes hormoonzalf, de rest hou ik gewoon met een vettebasis zalf vet 2 x per dag.
Maar vind het zo zielig voor mijn meisje, iemand een idee of ik dit verder kan laten onderzoeken ?
Ik heb al tig dokters/kinderartsen gezien, maar niemand wees me op een verder onderzoek :think:
Kun je via de KA, geen andere voeding voor geschreven krijgen?
Nienke had ook een kma, ze heeft toen op recept van de Ka, Firso Allergy Care gekregen en dat werkte prima! Ineens geen pukkeltjes en exceem meer! Deze voeding van Friso is voor minder extreme kma, als dit niet werkte zou ze Nutramigen krijgen…Nog meer voor bewerkter voeding is er geloof ik niet…
Aan mijn antwoord heb je waarschijnlijk ook niet zo veel.
Mijn oudste had dit ook heel erg. Ik heb zelfs met hem in de hand in bad zitten huilen toen ik zag dat het bij hem ook op de buik en borst kwam. Hij had het heel erg op zijn hoofd en armen. Ook ik heb toen alle dokters agelopen en buiten hormoonzalf en pepti konden ze niets doen. Het is bij hem met een maand of 5 als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik heb het heel vet gehouden met balneum creme en badolie tegen de jeuk ook van balneum.
Maar wegkrijgen en genezen kunnen ze heel moeilijk. Mijn middelste heeft het pas vorige zomer gekregen en nu nog steeds bij de handen en knie en armholtes.
Bijvoeden echt pas na de 6 maanden doen straks en uitzingen was bij mij het devies. Ik ging neutral gebruiken voor de was en balneum olie in bad en neutral shampoo en maar echt 1 a 2 keer in bad per week. Water is de grootste boosdoener omdat de huid dan nog droger wordt ná het badje.
@~Claudia28~ wrote:
Nienke had ook een kma, ze heeft toen op recept van de Ka, Firso Allergy Care gekregen en dat werkte prima! Ineens geen pukkeltjes en exceem meer! Deze voeding van Friso is voor minder extreme kma, als dit niet werkte zou ze Nutramigen krijgen…Nog meer voor bewerkter voeding is er geloof ik niet…
Jawel, neocate. Dat is het meest bewerkt, wondermiddel als je het mij vraagt.
In bad gaat ze hier maar 2 x per week, gebruik dan niets in het water.
Bij mijn oudste dochtertje gebruik ik ook Balneum voor in bad, en bodylotion van Balneum echt erg fijn spul. Maar huisarts gaf mij het advies om dat bij Jenna niet te gebruiken.
2 dagen geleden zag haar gezichtje er nog zo uit (zie foto)
En zo is het NU
Heb een afspraak staan voor dinsdag bij de huisarts
Jeetje Mandy, haar hele gezichtje zit onder :hug:
En dit jeukt!!! Heeft zij ook last van jeuk?? (lijkt mij wel als ik het zo zie)
Ik heb zelf geen kma, maar bronchitis. Ik had toen ik kleiner was meer last van mijn luchtwegen,
maar op een gegeven moment is het overgeslagen in eczeem. Echt de jeuk is soms ondragelijk!!
Ik heb het in mijn knieholte, de binnen kant van mijn elleboog gehad. Die zij op een gegeven moment gewoon weg getrokken.
Nu heb ik het nog aan de binnenkant van mijn enkel, aan de binnenkant van mijn pols, op mijn duim,
achter mijn oren en achter in mijn nek in mijn haargrens. Ik heb ook al hormoonzalf gesmeerd, maar dat droogt bij mij alleen
maar meer uit en daar krijg ik juist meer jeuk van.
Ik kreeg laats van de dokter te horen dat ik alles vet moest houden met olie,
toen ik vroeg of er nog iets anders tegen te doen was dan hormoonzalf.
Nou ik ben benieuwd wat de dokter dinsdag zegt.
En een dikke :hug: voor je meisje.
Het eczeem van Peter zag er ook zo uit en was met name in zijn gezicht en holtes (knieholtes, oksel en ellebogen) het ergst.
Bij hem kwam het door lactoseintolerantie en Pepti heeft wel verwerkte eiwitten, maar er zit gewoon lactose in.
Als de pepti dus niet werkt kun je je afvragen of koemelkeiwit wel het probleem is.
Peter heeft uiteindelijk Friso allergy care gebruikt, soya producten gingen ook goed.
Het zijn 2 verschillende allergien/intoleranties, maar veel van de klachten lijken op elkaar.
onderstaand een foto van Peter zijn hoofdje en toen viel het nog mee)
Thomas had ook kma en eczeem en ik gebruikte voor hem Neutral voor de was, Zarqa om mee te wassen en hij dronk Nutramigen.
Verder gebruik ik Cetomacrogol en zo nodig hormoonzalf, daarmee houden we zijn eczeem aardig onder controle. Hij is inmiddels van zijn kma af.
Toen hij 6 maanden was heeft hij een bloedtest gehad, waar ook uit kwam dat hij een kippenei-allergie heeft.
De dermatoloog heeft de bloedtest laten doen, op ons verzoek.
Pete heeft geen koemelkallergie, maar als baby wel erge eczeemklachten, zie bijgevoegde foto.
Ten eerste kregen wij het advies om parfum te vermijden, ook hypo-allergene producten (zoals Balneum emn Zarqa) bevatten parfum, dus hier alleen Neutral in huis. Zowel badproducten als wasmiddel.
Ten tweede bleek hij een pinda-allergie te hebben en in Balneum zit arachideolie (=pinda-olie) verwerkt. Ook heeft hij een allergie voor sesamzaad en dat zit weer in de producten van Weleda verwerkt.
Sindsdien is zijn eczeem minder geworden en eigenlijk heeft hij geen last meer. Af en toe nog een droge huid, maar daar hebben we dan een creme voor als onderhuid.
Ben bij de HA geweest, en toch denkt hij niet dat het iets anders is dan gewoon eczeem.
Maar stond erop om een verwijsbrief te krijgen naar een dermatoloog, kan maandag bellen voor een afspraak.
Mamavan: Als ze echt helemaal onder zit, dan heeft ze er denk ik ook wel last van.Ze huilt meer, en slaapt niet zo goed. Nu is het eindelijk rustig na 2 weken, en ze slaapt weer heerlijk.
Cell: Heb het ook over een lactoseintolerantie gehad, ook aangegeven dat die 2 heel erg op elkaar lijken, maar daar ging hij verder niet op in.
Huisarts kende de voeding Nutramigen wel, maar Neocate niet.
Hij zei ook, je kunt gewoon naar het CB gaan en vragen of ze je een andere voeding willen voorschrijven en dat eerst proberen voordat je naar een dermatoloog gaat. Maar zit nu al zo lang te sukkelen, dat ik heb gezegd dat ik dat niet wil…
Normaal gesproken duurt het wel even voordat je terecht kan, maar hij zou er voor zorgen dat we eerder konden komen, dus ben benieuwd :think:
Maar hier zitten de gele korstjes er gewoon op
Maar gelukkig is haar huidje rustig, maar dat mag ook wel na 2 weken
Pete heeft hetzelfde gehad, zie foto bij mij vorige bericht, maar dat was gewoon eczeem.
Wij zijn naar de kinderarts en dermatoloog geweest en er is bloed geprikt, maar geen koemelkallergie.
Ik weet niet wat voor wasmiddel je gebruikt?
Zodra wij alles parfumvrij zijn gaan gebruiken (ook mijn man doet geen parfum meer op als ze op visite komt) is zijn eczeem vrijwel weggegaan.
Beste Romata,
Mijn zoontje heeft ook sinds zijn geboorte KMA/ Reflux en last gehad van erge exceem. We hebben alles geprobeerd, ik gaf bv en moest op dieet maar toch bleef hij exceem houden. We hebben ook allerlei hormoonzalven gehad maar niets hielp…het ging wel weg maar naar een paar dagen kwam het terug. Toen hij 1 werd is het minder geworden maar volgens mij had het meer met het weer te maken. De hele zomer had hij helemaal nergens last van en sinds een maandje is het weer raak.
Fijn dat je een doorverwijzing hebt gekregen, ik hoop dat je dochtertje snel van haar exceem af is. Het is zo zielig.
groeten Hannah
Als Pepti niet werkt heb je inderdaad Nutramigen en daarna ook nog Neocate. Dat is op basis van vrije aminozuren en daar zou geen enkel kind ook maar een allergie voor kunnen hebben. Gewoon om vragen, je huisarts kan de kinderarts bellen en overleggen. Zo hebben wij het de eerste keer ook gekregen zonder helemaal op een afspraak bij de ka te wachten.
Hier een jongetje met constitutioneel eczeem!
Zarqua baby is absoluut parfumvrij, vrij van conserveringsmiddelen en vrij van parabenen. Wij gebruiken sinds de eczeem oplaaide de 3 in 1 wasgel. Perfect!! Op niks anders reageerde zijn huid zo goed als op Zarqua.
Verder de huid heel erg vet houden (ik deed dit 3 a 4 keer daags) en als je hormoonzalf gebruikt 3 dagen smeren en dan 3 dagen stoppen. Wees niet bang voor gebruik van hormoonzalf. Het slaat niet op de longen en met een schema van 3 dagen smeren en dan stoppen wordt de huid niet snel dun.
Kleding inderdaad met Neutral wassen!
Via de kinderarts kan je speciale krabpakjes (Dermasilk) krijgen. Dit wordt door de verzekering vergoed. Sinds we dit hebben gebruikt is Lars nagenoeg eczeem-vrij. Nu alleen in de winter wat last!
Sterkte ermee…