klussen voor of na eisprong

Ok het onderwerp lijkt me duidelijk,

ik had van de week gelezen dat je rond je eisprong moet klussen (en ik haat dat woord maar kan het anders niet netjes zeggen) dus ook erna maar nu las ik net dat het ervoor moet. Het lijkt me wel logisch dat het een paar dagen ervoor moet of een dag voor of net voor maar niet erna.

@wannabe keukenprinses wrote:

Ok het onderwerp lijkt me duidelijk,

ik had van de week gelezen dat je rond je eisprong moet klussen (en ik haat dat woord maar kan het anders niet netjes zeggen) dus ook erna maar nu las ik net dat het ervoor moet. Het lijkt me wel logisch dat het een paar dagen ervoor moet of een dag voor of net voor maar niet erna.

ik heb er allemaal niet heel veel kaas van gegeten (hier het grote geluk dat het 2 keer niet nodig was om het naadje van de kous uit te zoeken), maar zaad blijft een aantal dagen in je lijf leven. Dus als je maan klaarkomt, en een dag later heb je een eisprong, dan kunnen die zaadjes alsnog die eicel bereiken. Andersom is die eicel na de eisprong ook nog even beschikbaar. Dus zowel ervoor als erna kan.

Dankje, ik heb er zelf dus ook nog over nagedacht want ik ben 2 x zwanger geworden terwijl ik aan de pil was maar hem wel niet echt elke dag nam en de 3e x was ik 3 maanden gestopt met de nuvaring (in de tussentijd voorzichtig gedaan) en toen we er voor gingen was ik binnen een maand zwanger. De 3e was te vroeg geboren (5 mnd) en de 4e daar van weet ik echt niet meer hoe of wat dus ik heb ook geen idee wanneer mijn eisprong is. Ik denk dat ik gewoon om de 2/3 dagen aan de slag moet. Wat zal mijn man blij zijn :wink:

Een eicel heeft een levensduur van ongeveer 24 uur. Stel je voor dat je 's ochtends je eisprong hebt, dan zou je 's avonds nog kunnen klussen.

Een zaadcel heeft een levensduur van gemiddeld 3 tot 5 dagen.

onze gyn zegt dat na de eisprong geen zin heeft! dus ervoor!

hoewel je het nooit 100% zeker weet ben ik redelijk zeker dat onze (nu nog) jongste toch echt verwekt is van ‘klussen’ na de eisprong.

En hij zit hier toch echt 2 jaar en bijna 3 maand oud naast mij gezellig te zitten wezen :lol:

Deze zw.schap is zeker weten van voor de eisprong, die heb ik namelijk veels te duidelijk gevoeld om niet gevoeld te kunnen hebben en dat was een dag later.

hier ook nooit het naadje van de kous hoeven uitzoeken, maar sinds mijn 1e zw.schap voelde ik al vrijwel altijd mijn eisprong, na de curettage voel ik hem altijd en goed ook - helaas, want is gewoon pijnlijk.

Maar verder heb ik een lijf dat nogal ehm meewerkt, ik krijg gewoon meer zin rond die eisprong :shifty: :wink: dat heeft tot nog toe gelukkig aldoor het gewenste ‘resultaat’ opgeleverd binnen korte tijd.

Wk jullie gaan er weer voor! Had dat nog niet begrepen!!! Succes! :pray: